Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-01-02, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmanitaMuscaria
men vadå, hur ska jag kunna göra så att det blir sånna här du vet, såna där röda marker så man kan bygga emellan då, hur får jag fram dem? och hur gör jag dem till arbetare? :P för att få dem te grävare / byggare förmodar jag bara att man skickar dit lite hammare osv? tack för alla hjälpsamma svar hittils

Settlers 3 är lite klurigt på fyran har dom fixat den här delen lite bättre.

1* Först skeppar du över några gubbar som tar mark (pionjärer tror jag dom heter) och gör ett litet område att bygga på
2* Gå du in i menyn där du skapar dom där pionjärerna och klickar på minuspilen så dom blir vanliga arbetare.
3* Frakta över massa verktyg å byggmaterial.
4* Gå in i menyn för att öka antalet grävare å byggare.
5* Bygg hus osv.

Minns inte riktigt i vilken meny man gjorde pionjärer å sånt men testa lite. Pionjärer å geologer är i samma meny, Grävare å byggare i en annan men troligen var dom under samma huvudmeny.

Nu ska du nog kunna lösa det.
Citera
2007-01-03, 01:59
Medlem
AmanitaMuscarias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dundereric
Settlers 3 är lite klurigt på fyran har dom fixat den här delen lite bättre.

1* Först skeppar du över några gubbar som tar mark (pionjärer tror jag dom heter) och gör ett litet område att bygga på
2* Gå du in i menyn där du skapar dom där pionjärerna och klickar på minuspilen så dom blir vanliga arbetare.
3* Frakta över massa verktyg å byggmaterial.
4* Gå in i menyn för att öka antalet grävare å byggare.
5* Bygg hus osv.

Minns inte riktigt i vilken meny man gjorde pionjärer å sånt men testa lite. Pionjärer å geologer är i samma meny, Grävare å byggare i en annan men troligen var dom under samma huvudmeny.

Nu ska du nog kunna lösa det.
japp jag såg det där tidigare när jag spelade då du sa det vet exakt hur man gör nu och får tacka så mycket för hjälpen! btw är på ett hyffsat svårt uppdrag, man förlorar typ om dom får mer guld än mig eller datorn? eller om dom får mer än vad jag har, förstår inte riktigt! precis när man klarat att ta över en fiende så förlorar man för att dom har mer guld än mig eller om det är mer än datorn, hoppas det är mer än mig så jag kan smitha mer guld =D för det är lite drygt precis när man ska ta den ön man precis röjt på man får göra om har du gjort det uppdraget ? med romans typ mission 5 tror jag.
Citera
2007-01-03, 09:09
Medlem
Citat:
japp jag såg det där tidigare när jag spelade då du sa det vet exakt hur man gör nu och får tacka så mycket för hjälpen! btw är på ett hyffsat svårt uppdrag, man förlorar typ om dom får mer guld än mig eller datorn? eller om dom får mer än vad jag har, förstår inte riktigt! precis när man klarat att ta över en fiende så förlorar man för att dom har mer guld än mig eller om det är mer än datorn, hoppas det är mer än mig så jag kan smitha mer guld =D för det är lite drygt precis när man ska ta den ön man precis röjt på man får göra om har du gjort det uppdraget ? med romans typ mission 5 tror jag.

Minns inte just den banan men jag kan ge dej ett tips hur man klarar dom flesta baner i settlers 3.
Ta alla soldater å gå mot attack direkt, om du är på en ö bygg en båt fort som fan å sen attackera.
Du kommer inte klara banan direkt men du kommer få ett bra försprång.
Citera
2007-01-03, 17:33
Medlem
AmanitaMuscarias avatar
Citat:
Minns inte just den banan men jag kan ge dej ett tips hur man klarar dom flesta baner i settlers 3.
Ta alla soldater å gå mot attack direkt, om du är på en ö bygg en båt fort som fan å sen attackera.
Du kommer inte klara banan direkt men du kommer få ett bra försprång.
jo men dom har typ skit stora armeer innan, så skulle jag gå till attack med de 10-20 gubbar jag redan har är det bara slöseri :P istället rushar jag upp allting, love F12!

Vadå är Settlers 4 likadant som 3an?
Citera
2007-01-04, 21:41
Medlem
Citat:
jo men dom har typ skit stora armeer innan, så skulle jag gå till attack med de 10-20 gubbar jag redan har är det bara slöseri :P istället rushar jag upp allting, love F12!
Du kanske hinner plocka ett par torn, Har han inga gruvor kan han ju inte bygga mer soldater.

Citat:
Vadå är Settlers 4 likadant som 3an?
Fyran är lite snyggare å lite andra byggnader fast det stora pluset är ju att man kan vara vikingar.
Citera
2007-01-04, 23:30
Medlem
AmanitaMuscarias avatar
Citat:
Du kanske hinner plocka ett par torn, Har han inga gruvor kan han ju inte bygga mer soldater.

Fyran är lite snyggare å lite andra byggnader fast det stora pluset är ju att man kan vara vikingar.
hehe det är lugnt, har klarat mappen nu finally =) jag gjorde bara massa sten saker så jag kunde lägga dit massa guld =) två av fienderna hade inga barracker, dom hade bara massa gubbar där ändå=D jag ägde sönder dem totalt, skit stor arme, typ släppte av 16-20 transport ships på deras öar

Jag får väl prova 4an då =D få se om det är lika kul som 3an=)
Citera
2007-04-24, 12:12
Medlem
banansoppas avatar
Tack tack!

Ville också ha svar på den frågan.

Har en fråga till, vad ska man med åsnerna till? de står ju bara där.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in