Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2000-06-18, 10:59
  #1
Medlem
Skribent: Bullen
Datum: 2000-06-17 23:39

Kära gossar!
Att tro att legalisering skulle leda till lösning på några problem är väl ytterligt naivt?

Den enda anledningen att legaliseringsivrarna vill legalisera är att de vill knarka sitt knark utan att riskera straff.

Sedan kanske de virar in denna egentliga drivkraft i ord som "samhällets utveckling" "den fria människan" osv.

( Märk väl att JAG inte är emot en legalisering )

Ni i skall ha klart för oss att när en legaliseringsförespråkare talar om att "staten stänger inne individen" så menar de "staten tillåter inte narkotika", och att när de talar om "fantasins kraft i ett hårt samhälle" så menar dom att de använder hallucinogener.

Mina små iaktagelser på nätet har tyvärr sagt mig att dessa legaliseringsivrare tyvärr ofta saknar självdistans och en förmåga att se lite längre än jointen räcker. Fantasi sätts i samband med hallucinogener. All stor konst MÅSTE ju ha gjorts av trippare... Vilken svamp trippade författaren till Alice i underlandet på? Astrid Lindgren...Allt som är bra och fantasifullt MÅSTE ju vara drogrelaterat... De vill så gärna tro att droger är svaret på ALLT.

Detta är ett tydligt exempel på att legaliseringsivrarna lätt läser in alla möjliga samhällspropblem utofrån deras eget drogperspeltiv. Det som passar dem ÄR dope. Den författaren MÅSTE ju ha svampat, samhällets problem beror på att vi inte tillåter knark. Osv.

Så länge legaliseringsförespråkarna inte kan slita blicken från haschkakan kommer deras argument tyvärr inte vara speciellt intressanta. Tyvärr. Själv kan jag täånka mig att använda droger ibland, men grabbar; lite självdistans och självironi skadar väl inte?
Citera
2000-06-18, 11:32
  #2
Medlem
Legalize-nissarnas inskränkthet

Faktum är att mycket har skapats under drogrelaterade former,t.e.x så har "Doktor Snuggles" delvis skapats med hjälp av sin Hollendska författares trippar.
Vad kan avsnittet handla om när dom äter magisk svamp och förvandlas till fjärilar som flyger till kosmos?
En kamel på ett moln?
kosmoskatter och glittrande solsand?

Älskar Doktor Snuggles,asbra!
Citera
2000-06-18, 14:59
  #3
Medlem
Legalize-nissarnas inskränkthet

Finns inga belägg för det - förutom att den är gjord i Holland.
Lite löjligt att läsa in droger i allt som är fantasifullt - här måzte jag hålla med bullen, då skulle ju allt som var lite sjukt och skoj vara påvärkat av droger, men det kallas oftast konst
Citera
2000-06-18, 20:12
  #4
Medlem
Legalize-nissarnas inskränkthet

älskar också snuggles alla goa trippar!
kalasbra!!
Citera
2000-06-23, 22:19
  #5
Legalize-nissarnas inskränkthet

Benke, skriv och fråga skaparna själv, vettja. Käkar man en magisk svamp och förvandlas till en fjäril och flyger till kosmos.... tja, hur mer uppenbart kan det bli?

Sen tror jag sannolikheten att Barbro Lindgren (Loranga, maSarin och Dartanjang) har rökt på är mycket större än att Astrid Lindgren har det, även om båda kan skriva rätt så flippade saker.
Citera
2000-06-24, 10:04
  #6
Medlem
Legalize-nissarnas inskränkthet

Att tro att allting som är fantasifullt beror på att författaren/artisten är påverkad av droger är direkt löjligt. Självklart har det hänt - men ibland påstår folk att allt från författaren till Alice i Underlandet till de som skapat Baltazar eller Dr Snuggles skulle ha tagit en massa psykedeliska droger... Barnsligt. Tror du inte att man kan fantisera ihop dylika saker utan att vara påverkad, så tycker jag det är ett fattoigdomsbevis hos dig! Hänger du samman fantasi och droger tycker jag att det är ett hån mot människan och mot konsten...
Citera
2000-06-24, 15:26
  #7
Medlem
Legalize-nissarnas inskränkthet

I fallet med Dr. Snuggles så kan man ju faktiskt fråga skaparna själva... Lite svårare när det gäller Alice i Underlandet. :-P

Sen så håller jag med dig Ollon till fullo, som Dali sa, "I don't do drugs. I AM drugs". Ingen har blivit en stor författare eller konstnär av att ligga i soffan och flumma.

Citera
2000-06-26, 20:59
  #8
Medlem
Legalize-nissarnas inskränkthet

Några fördelar med en legalisering
1 bullen har rätt, jag (och majoriteten av alla rökare) skulle slippa all kontakt med rättsväsendet
2 staten skulle kunna tjäna miljoner i skattepengar
3 cannabis skulle sluta vara en inkörs port till tyngre droger eftersom om försäljningen var statlig så skulle man slippa träffa langare bli erbjuden tyngre saker


det finns fler fördelar men jag är trött på att sitta här och skriva
Citera
2000-06-30, 01:06
  #9
Medlem
Legalize-nissarnas inskränkthet

även fast bullen är en hora
Citera
2000-06-30, 10:10
  #10
Medlem
Legalize-nissarnas inskränkthet

Ursäkta?
Tror du jag skall besvara det där??
Citera
2000-06-30, 12:41
  #11
Medlem
Legalize-nissarnas inskränkthet

sir(?) smoka lot...
Eftersom du uppenbarligen inte vet vad en hora är tänkte jag upplysa dig:
En hora är en människa som har sex för pengar.

Så kanske du kan hitta ett annat skällsord eftersom du definitivt inte vet vilka här inne som är horor eller ej.
Citera
2000-06-30, 12:42
  #12
Medlem
Legalize-nissarnas inskränkthet

och kan du inte det så har du bara gett mig ännu en anledning till att avstå från droger. Tankeverksamheten försvinner tydligen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback