• 3
  • 4
2007-01-04, 17:25
Medlem
Seagates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clas_ohlsson
Det är väl för fan bara för henne att säga nej? Det är väl inte så svårt? Hon är väl Svensk medborgare hoppas jag, så jag ser verkligen inte problemet. Om familjen skulle börja käfta är det väl bara av henne att gå till polisen (som det stått i tidigare inlägg)? Hon ligger ju under svensk lag och INTE koranen... Eller vad?

Hon säger: Jag vill inte göra så mot min familj
Nähä, hon har valet om hon bor i Sverige, att välja. Ingen kan tvinga henne och gör hon det bara MOT sin vilja är hon bara en idiot och inget annat.

Så du menar på allvar att bara för att man går till polisen så försvinner risken att hennes familj misshandlar eller mördar henne?

Jag skulle snarare säga tvärtom, risken för detta kommer definitivt att öka. Eller är du så naiv till den grad att du tror att bara för att man ringer polisen så kommer de genast att spärra in föräldrarna och alla hennes släktingar om det finns minsta lilla risk att de annars kommer att skada henne?

Ditt påstående gäller bara om föräldrarna respekterar och följer den svenska lagen till fullo. Uppenbarligen gör de ju inte detta med tanke på att de vill gifta bort sin dotter till en annan man. Eller är sådant lagligt i Sverige?
Citera
2007-01-04, 18:31
Medlem
clas_ohlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seagate
Så du menar på allvar att bara för att man går till polisen så försvinner risken att hennes familj misshandlar eller mördar henne?

Jag skulle snarare säga tvärtom, risken för detta kommer definitivt att öka. Eller är du så naiv till den grad att du tror att bara för att man ringer polisen så kommer de genast att spärra in föräldrarna och alla hennes släktingar om det finns minsta lilla risk att de annars kommer att skada henne?

Ditt påstående gäller bara om föräldrarna respekterar och följer den svenska lagen till fullo. Uppenbarligen gör de ju inte detta med tanke på att de vill gifta bort sin dotter till en annan man. Eller är sådant lagligt i Sverige?

Hedersmord anser jag är helt oacceptabelt och andra påtvingade påtryckningar. Vad tror du hon vill? Leva i ett helvete som hon absolut INTE vill eller ah ett anständigt liv som hon är nöjd med? Om inte familjen respekterar henne, vad har hon familjen till? Och om polisen anser att det finns risk för att bli t ex mördad, misshandlad osv. så ger de ju henne sitt beskydd.

Mitt påstående gäller bara om hon INTE vill bli bortgift och föräldrarna vägrar acceptera detta och börjar med olagliga hot. OM föräldrarna vägrar acceptera detta. Hon ska ju naturligt vis INTE gå till polisen om föräldrarna bara "vill" gifta bort henne men accepterar hennes val.
Citera
2007-01-05, 14:35
Bannlyst
HedersMord & HedersBrott

Plötsligt har det blivit hederligt att Mörda. Hur kan då Fadimes Farsa sitta på Kåken??

För mig finns det ingen heder i rubriken - Det finns TjejPlågare, TjejPlågarbrott & TjejPlågarMord & TjejPlågarRelaterade Brott. vilka alla begås av Skithögar.

Om dessa är mer förekommande bland muslimer så är Muslimer mer Skithögar eller fler skithögar än t ex kristna.

Om ovanstående gäller i större grad för invandrarmän är invandrarmän mer SkitHögar än AnkdammsFolket & har fler SkitHögar än Ankdammsfolket.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in