Citat:
Ursprungligen postat av clas_ohlsson
Det är väl för fan bara för henne att säga nej? Det är väl inte så svårt? Hon är väl Svensk medborgare hoppas jag, så jag ser verkligen inte problemet. Om familjen skulle börja käfta är det väl bara av henne att gå till polisen (som det stått i tidigare inlägg)? Hon ligger ju under svensk lag och INTE koranen... Eller vad?
Hon säger: Jag vill inte göra så mot min familj
Nähä, hon har valet om hon bor i Sverige, att välja. Ingen kan tvinga henne och gör hon det bara MOT sin vilja är hon bara en idiot och inget annat.
Så du menar på allvar att bara för att man går till polisen så försvinner risken att hennes familj misshandlar eller mördar henne?
Jag skulle snarare säga tvärtom, risken för detta kommer definitivt att
öka. Eller är du så naiv till den grad att du tror att bara för att man ringer polisen så kommer de genast att spärra in föräldrarna och alla hennes släktingar om det finns minsta lilla risk att de annars kommer att skada henne?
Ditt påstående gäller bara om föräldrarna respekterar och följer den svenska lagen till fullo. Uppenbarligen gör de ju inte detta med tanke på att de vill gifta bort sin dotter till en annan man. Eller är sådant lagligt i Sverige?