Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-06-16, 00:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Tröttnar du aldrig på att trolla?
Och du är så fantastiskt bakom flötet. Vet du vad ironi är? Läs mitt inlägg igen! Men ironin förstörde du genom att vara retarderad
Citera
2009-07-08, 10:11
Medlem
blackspiders avatar
Det börjar närma sig att börja söka lägenhet på allvar i Malmö för mig och min sambo. Har fått en del utskick om lediga lägenheter i ett område som heter Rörsjöstaden. Kan någon Malmöbo säga något om detta? Läge? Lugnt? Skick på lägenheter/hus?
Citera
2009-07-08, 10:59
Medlem
jalouxs avatar
Jag skulle säga att det är ett riktigt bra område. Det ligger centralt, ungefär mitt emellan centrum och Möllan, men är ganska lugnt då det inte riktigt fungerar som en genomfartsled för folk och bilar. Det är ju också nära till Värnhem för bl.a. busskommunikationer till Lund.
Citera
2009-07-20, 19:03
Medlem
Jag lånar tråden lite grann.

Har precis varit på visning på en jättefin lägenhet på Fosievägen 31 med en helt okej hyra osv. Det ligger precis brevid Mobilia och Eriksfältskolan. Jag har hört att det är ett osäkert område men jag är inte ifrån malmö så jag har ingen större koll. Men hur farligt är det att bo där?
Hittade en länk i en annan tråd om en 48årig kvinna som blev mördad på den gatan.

Finns det någon som har någon erfarenhet av stället?
Jag är en blond kort tjej, så känner mig i stort sätt som en måltavla.
Citera
2009-07-20, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blackspider
Det börjar närma sig att börja söka lägenhet på allvar i Malmö för mig och min sambo. Har fått en del utskick om lediga lägenheter i ett område som heter Rörsjöstaden. Kan någon Malmöbo säga något om detta? Läge? Lugnt? Skick på lägenheter/hus?

helt OK område, ganska lugnt med närhet till det mesta.
Citat:
Ursprungligen postat av turtwig

Har precis varit på visning på en jättefin lägenhet på Fosievägen 31 med en helt okej hyra osv. Det ligger precis brevid Mobilia och Eriksfältskolan. Jag har hört att det är ett osäkert område men jag är inte ifrån malmö så jag har ingen större koll. Men hur farligt är det att bo där?
Hittade en länk i en annan tråd om en 48årig kvinna som blev mördad på den gatan.

Jag vet inte varför, men jag har alltid haft känslan att det är ett jävligt skumt område... Men det är bara min känsla...
Citera
2009-07-20, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krikk

Jag vet inte varför, men jag har alltid haft känslan att det är ett jävligt skumt område... Men det är bara min känsla...

Såg lite skumt folk där, två svenskar, en 40åring i trapphuset och en med piercingar i ögonbrynet med en svart fliströja, sånt nojar upp mig. inte utlänningarna som promenerade runt, och killen i kiosken var riktigt trevlig.

Killen som hade lägenheten sa att ungdomar brukar vara utanför o skrika o stoja efter tio på kvällen. Svårt att få hela sanningen av någon som vill bli av med sin lägenhet.
Citera
2009-07-21, 07:31
Medlem
blackspiders avatar
Citat:
Såg lite skumt folk där, två svenskar, en 40åring i trapphuset och en med piercingar i ögonbrynet med en svart fliströja, sånt nojar upp mig. inte utlänningarna som promenerade runt, och killen i kiosken var riktigt trevlig.

Killen som hade lägenheten sa att ungdomar brukar vara utanför o skrika o stoja efter tio på kvällen. Svårt att få hela sanningen av någon som vill bli av med sin lägenhet.

Blir nojjig av piercingar i ögonbrynet och svarta fliströjor?
Citera
2009-07-21, 18:13
Medlem
Citat:

Jag bor i närheten, Söderkulla närmare bestämt, Det området är inga problem direkt. Skulle inte tro du blir trakasserade på vägen hem från krogen i det området.
Citera
2009-07-23, 11:39
Medlem
Buffelns avatar
Är sorgenfri misär i alla väderstreck eller? Det ligger ju helt okej, men ni dissar både östra och västra?
Citera
2009-07-23, 11:57
Medlem
blackspiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffeln
Är sorgenfri misär i alla väderstreck eller? Det ligger ju helt okej, men ni dissar både östra och västra?

Undrar samma sak. Tänkte på Östra nu. Ligger ju bra till.
Citera
2009-07-23, 12:26
Medlem
Bam.Bams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffeln

Västra Sorgenfri (Sankt Knut) är ju skitfint! Vackra kulturhus och mest bostadsrätter med små barnfamiljer. Så långt från misär man kan komma!
Citera
2009-07-23, 14:02
Medlem
jalouxs avatar
Det är ju inte heller så att något större förfall vidtar så fort man korsar Nobelvägen. Det är väl först när man kommer bort mot Ö Farmvägen som det börjar bli lite sämre. Om det sedan är bostadsrätt det handlar om är det ju mest vilket prisklass man har tänkt sig. Ju längre österut du kommer ju billigare blir det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in