2025-01-03, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RundKudde5000
Ngon annan som r redan smtt stressad ver examensarbetet? Ska skriva nu kommande termin men har fortfarande ingen konkret id om vad. Det som gr det hela lite mer nervst r att jag ska ha uppsatspraktik p heltid samtidigt, p ett stlle som sysslar med helt annan juridik n det jag ftt tilldelat som uppsatsmne... Ngon som knner igen sig i denna sits som har tips/rd?
Kan inte praktikplatsen eller din handledare hjlpa dig med mne?
Citera
2025-01-08, 23:55
Medlem
Hej!

Nr brjar byrerna rekrytera juriststudenter som bli klara i sommar?
Citera
2025-01-09, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ednat
Hej!

Nr brjar byrerna rekrytera juriststudenter som bli klara i sommar?
Nu. Vet att DLA och W&C redan sker bitisar fr HT25
Citera
2025-01-23, 07:49
Medlem
r det ngon hr som har studerat vid SU och har erfarenhet av att anvnda den svarta lagboken? Skolan trycker vldigt hrt p att anvnda den bl, men jag tycker den svarta r mycket lttare. Jag lser jiken nu, men har lst en termin tidigare vid annat universitet dr vi fick anvnda den svarta. Jag har frgat skolan men jag fr inte ett tydligt svar..
Citera
2025-01-24, 17:37
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eltejp1337
r det ngon hr som har studerat vid SU och har erfarenhet av att anvnda den svarta lagboken? Skolan trycker vldigt hrt p att anvnda den bl, men jag tycker den svarta r mycket lttare. Jag lser jiken nu, men har lst en termin tidigare vid annat universitet dr vi fick anvnda den svarta. Jag har frgat skolan men jag fr inte ett tydligt svar..
De rekommenderar den bla fr de vet att de lagtexter du behver finns dri. Det kan de inte garantera med den svarta.
Citera
2025-01-24, 19:35
Medlem
QuadraticFormulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eltejp1337
Blir ju lite av en ickefrga eftersom kurserna som krvde lagbok kan man rkna p en hand.
Citera
Igår, 19:07
Medlem
r det ngon som provat Lexcampus? Gr det att klara juristprogrammet p UU med enbart Lexcampus istllet fr kurslitteraturen?
Citera
Igår, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ergor
r det ngon som provat Lexcampus? Gr det att klara juristprogrammet p UU med enbart Lexcampus istllet fr kurslitteraturen?

Givet att man bara behver 50 % av pongen varje termin fr att bli godknd kan du vl i princip 'klara dig' p frelsningarna och sunt bondfrnuft. Srskilt bra lr det inte g, dremot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in