• 1
  • 2
2000-08-29, 14:42
Medlem
Stanna i utvecklingen?

du rostar tobaken fr att bli av med det beroendeframkallande giftet nikotinet...
Citera
2000-08-29, 15:50
Medlem
Stanna i utvecklingen?

men cancerblderna i lungorna kan man inte undvika.
Citera
2000-08-29, 17:13
Medlem
Stanna i utvecklingen?

urskta mig om jag verkar dum,
men hur stter sig alkohol i ansiktet efter "Tv r av ntligt drickande" (vilket vl kan anses vara ngon gng i veckan/ngra gnger i mnaden)????

Citera
2000-08-29, 20:38
Medlem
Stanna i utvecklingen?

Mycket klokt har sagts hr hittills. Jag vill bara lgga p lite mer, som inte har sagts s mycket om. Mycket beror ju p hur mycket man rker...och hur ung man r nr man brjar. Ju yngre desto knepigare. *psst* 16 r fr ungt, vnta.

Det vanligaste r att stanna p annat stt n intellektuellt, som guA sa. Att stanna i den emotionella utvecklingen. Cannabis bddar in i barndom, barndomsknslor. Det r som om man str och slirar runt nr det r framt man behver g. ven om man r jttebright rent intellektuellt s fungerar nd inte intellektet ihop med knslolivet. Ngot blir skevt.

Inom missbrukarvrd tar man fr nrmast sjlvklart att en kille eller tjej som rkt mycket inte alls r lika gammal som sin lder. 17 nr den kroppsliga ldern r 26 s att sga. Det r lite svrt att beskriva men...

De flesta som knarkat sen tonren beter som ett barn i frhllande till sina frldrar, inte vuxen och sjlvstndig. Vuxna killar fredrar att vara med femton,sextonrstjejer. De passar ihop emotionellt.
Citera
2000-08-30, 12:51
Medlem
Stanna i utvecklingen?

Skulle vilja pst att min emotionella utveckling blev lite frsenad av att jag satt ensam och lekte med datorer hela tonren, jag antar att det r drfr jag upplever det som lttast att umgs med tjejer som r runt 5 r yngre n mig sjlv?

S allt som kan gra en avskrmad frn sin omgivning kan nog vara vldigt onyttigt.
Citera
2000-08-31, 18:06
Medlem
Stanna i utvecklingen?

Tv r inte massivt nog :-)
En dator har nog en strre makt...

Ingen av dessa har dock s stor makt som en drog. Den r INUTI p riktigt. Under lngre tid dessutom, dag & natt. I drm och vaka.

Nr man jmfr saker br man jmfra lika "storheter".

Om en lngfilm p TV hade samma massivitet som ett cannabisrus...d skulle INGEN rka cannabis. Varfr all denna cannabisrelaterade obekvmlighet nr man kan sitta i soffan och kka chips och dricka Trocadero och kika p lssas-personer:-)
Citera
2000-08-31, 21:30
Medlem
Stanna i utvecklingen?

MenTal:Varfr all denna cannabisrelaterade obekvmlighet nr man kan sitta i soffan och kka chips och dricka Trocadero och kika p lssas-personer:-)

Vafan det r vl det man gr ;)) bl.a d iofs ;)
Exakt vad som r obekvmt med cannabis fr du frklara nrmare...;)
Citera
2000-09-01, 18:42
Medlem
Stanna i utvecklingen?

MenTal...
Frga en internetberoende om inte det knns som en drog.. :o)
Citera
2000-09-01, 21:09
Medlem
Stanna i utvecklingen?

Faktum r det hr med att den mentala utvecklingen stannar.
En kroniker som slutar rka upplever ofta att han "r tillbaka " vid den tid han brjade, dvs kanske i tonren. Och att han inte riktigt kan frst och tnka p samma stt som de som r ldre., Det r vl drfr cannabisbrukare s ofta umgs med varandra, och d de slutat - med ungdomar.
Citera
2000-09-02, 00:09
Medlem
Stanna i utvecklingen?

Cannabisrelaterad obekvmlighet :-) Jmfrt med en Trocadero?

Tja, rken svider frbannat i halsen, nsan tjocknar, hjrtat bultar hrdare. Trocadero slinker bara ned, st och sval. Lite bubblig i magen blir man kanske....

h...bara flams frn mej! Urskta :-)

Vad jag menade var att "massiviteten", "intensiteten" i cannabis r mycket strre n TV-tittande. Om det inte vore s skulle vi fredra dumburken i alla lgen. Och det gr vi mnniskor inte.

Och guA...*blink* Ja, skrmen r mycket starkare n dumburken...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in