• 1
  • 2
2000-08-29, 13:49
Medlem
Tänkte testa hasch...

min polare kände inget första gången förutom att hans ben känndes livlösa. andra gången blev han tok illamående och VÄLDIGT nervös, det hela slutade med att han hulkade som en idiot hahah, men han e en smart typ för han vill ändå prova det fler gånger då han insätt att det igentligen inte borde vara så...
Citera
2000-08-29, 14:38
Medlem
Tänkte testa hasch...

Bara för att vi lever i ett mer eller mindre civiliserat samhälle behöver det inte innebära att det naturliga urvalet inte fungerar för det...

"..." och "marek" : de ni träffade på måste varit exceptionellt korkade och de får skylla sig själva.

Jag har träffat den sorten förr. Det är såna människor som på dagarna är "respekterade medborgare" och som på kvällarna vill bryta sig ur sitt enformiga liv och börjar röja på krogen. De är dessa människor som kastar flaskor omkring sig och ser till att fredliga rökare som oss får punkteringar stup i kvarten... :)

CK

Citera
2000-08-29, 16:04
Medlem
Tänkte testa hasch...

Min första gång var rätt bra, och jag har aldrig märkt av att bli paranoid eller nervös..
Första gången blev jag sådär mysigt lugn och varm i hela kroppen och kunde inget annat än att le åt världen, och så har alla mina erfarenheter av hash varit.. och jag har rökt rätt länge..

Så rök på med måtta.. tänd på och tänd av som jag säger..

Lycklig resa.
Citera
2000-08-29, 19:47
Medlem
Tänkte testa hasch...

Vid mycket kraftiga rus kan det bli psykos som går över efter ett tag,ovanligt men ta det lugnt i början och kanske inte för ofta.
Citera
2000-08-29, 21:20
Medlem
Tänkte testa hasch...

Ett kortvarigt förvirringstillstånd är den vanligaste "skadan" av cannabis, särskilt hos nybörjare & unga. Det kallas att snea och kunde väl beskrivas som en "minipsykos".
Livslånga psykoser är däremot ganska ovanligt.

Däremellan finns ett spektrum av att bli lite "konstig" (dom som röker mycket och ofta), att ofta snea - om än kortvarigt.

Att snea är den vanligaste orsaken till att folk inte fortsätter. Det kan vara väldigt skrämmande. En del undrar länge efteråt om de kanske ändå blivit lite tokiga. Fast det går över.
Citera
2000-08-30, 01:04
Medlem
Tänkte testa hasch...

Jag tror din polare ljuger. Han har inte alls testat.

/J
Citera
2000-08-30, 03:18
Medlem
Tänkte testa hasch...

MenTal.. jag skulle nog vilja påstå att "ett kortvarigt förvirringstillstånd" är en beskrivning av själva cannabisruset. En psykos, även en liten sådan, går mycket djupare än så. Där blir du inte förvirrad utan snarare vettskrämd. Det är inget roligt alls.

CK

Citera
2000-08-30, 07:02
Medlem
Tänkte testa hasch...

Det har mycket med inställningen till drogen också. Om man är väldigt orolig kanske man överreagerar när man är stenad. Jag har polare som har varit helt säkra på att dom skulle dö och att hjärtat skenade iväg, men det är bara inbillning...
Citera
2000-08-30, 17:46
Medlem
Tänkte testa hasch...

jahaja..

tack för all hjälp.
ni har varit ett riktigt fint stöd =)

ikväll smäller det...

hoho!
Citera
2000-09-03, 13:05
Medlem
Tänkte testa hasch...

Cnark Kent....Joooo, det är svårt med orden, nyanser :-)

Det kan nog bli en ytlig förvirring, men också mer djupgående som har effekter in i framtiden. Kanske ska man kalla det posttraumatisk stress?
Själv bär jag på en smärtande punkt i ryggen, ett slags muskelminne. Denna punkt är en effekt av en "sne", 1970 tror jag det var. Går aldrig bort tror jag. Men är inte så farligt såklart...

En jag känner blir blek av skräck varje gång hon ska gå igenom en sån där betongtunnel under en väg när bilar kör ovanpå. Hon sneade för jättelänge sen i en sådan tunnel och trodde att bilarna var ute efter henne. Inte var det en psykos, men det har satt spår i hennes vardagsliv. Inte kul att bli rädd flera gånger om dagen och behöva gå omvägar jämt. Hon kan ju inte förklara varför för varenda människa som hon går i sällskap med. Hon blir ansedd som neurotisk. Det är hon inte, utom just i detta fall.

Det talas för lite om sånt här. Det man hör är: Hasch, fy fan! En djävla läskig drog! Men inte vad som ligger bakom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in