2007-01-17, 00:02
Medlem
I tråden "Bara jag som är Thailandskadad?" är det flera som direkt eller indirekt hävdar att om en tjej är ihop med en ung snygg kille så är det äkta kärlek, men om hon är ihop med en man som är äldre och/eller överviktig så är hon prostituerad, ja en äcklig hora rentutav. Denna princip är enligt min mening helt vanvettig.

Om tjejen är kär i killen, varför skall man bedöma henne utifrån hennes partners utseende? Klart som fan att det går att älska nån som inte är bildskön.

Och om tjejen inte är kär i killen utan har valt honom för någon ytligare egenskap än hans själ...

Varför skulle det då vara bättre att ha valt honom för att han är ball att visa upp för väninnorna eller för att han är bra i sängen, än att ha valt honom för att han kan ge henne trygghet i livet?

Massor med vanliga helsvenska par grundar sig på något ytligt. Status, coolhetsfaktor, kontakter, vackert utseende, skönt att ha någon att ha sex med, ta första bästa för att slippa vara ensam, whatever. Ibland blir de kära på riktigt, ibland gör de slut när användbarheten fyllt sin roll, och ibland tycker de att det duger som det är. Så länge alla inblandade trivs måste det ju vara okej. Om någon part far illa så är det ju en annan historia (och en annan tråd), men varför hacka på folk som trivs med varandra?
Citera
2007-01-17, 00:48
Medlem
Nagaxs avatar
För att det är kul att hacka på folk?
Citera
2007-01-17, 01:38
Medlem
TCOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenu
. Så länge alla inblandade trivs måste det ju vara okej.
Ja

Men på samma sätt som detta är ok så ligger det i människans natur att hitta fel. Inte minst när man är avundsjuk eller tycker något sticker ut från normen.
Citera
2007-01-17, 03:43
Medlem
Psyko Dads avatar
Vissa ser längre än till det yttre el ålder.
Har dejtat killar som inte var snygga & kortare än mig. Visst fick jag höra en del schiiitsnack om det. Men det var knappast pengarna jag hade honom för.
Vi trivdes.
Men håller nog lite med om att fördomar är bra inpräntade i en.
Ser man en Asiatiska el polska med en gubbe. Så inte tusan tippar jag på att hon har honom för deras heta sexliv.
Citera
2007-01-17, 04:21
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenu
Varför skulle det då vara bättre att ha valt honom för att han är ball att visa upp för väninnorna eller för att han är bra i sängen, än att ha valt honom för att han kan ge henne trygghet i livet?

Därför att han oftast är en sk. "loser" och sådana förtjänar inte att få föra sina gener vidare.

Den överväldigande majoriteten killar som man ser med importer är just förlorare som inte kan fixa svenska tjejer. Det brukar framgå med pinsam tydlighet. Tycker synd om tjejerna.

Därmed inte sagt att det alltid är fel att importera/köpa en fru. Det är fel för vissa och rätt för andra.
Citera
2007-01-17, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Därför att han oftast är en sk. "loser" och sådana förtjänar inte att få föra sina gener vidare.

Den överväldigande majoriteten killar som man ser med importer är just förlorare som inte kan fixa svenska tjejer. Det brukar framgå med pinsam tydlighet. Tycker synd om tjejerna.

Därmed inte sagt att det alltid är fel att importera/köpa en fru. Det är fel för vissa och rätt för andra.

Smart inlägg!

Typ citat:
"Smaken är som baken delad bara tråkigt att din hamnade mitt emellan i skiten."

Visst finns "loosers" som väljer import för de inte kan få tjejer på annat sätt
men skulle gärna vilja se din defination av looser.

Jag ser ned på folk som "köper" sina fruar emedan
import är väl inget fel sålänge man visar respekt och inte "misshandlar".

Jag har dock fått generell dålig uppfattning av svenska tjejer kanske mitt eget fel vem vet

Notera dock att jag varken importerat eller köpt nån fru ...
Citera
2007-01-17, 15:22
Medlem
SvanUlfs avatar
Jag kan givetvis inte tala för någon annan än mig själv i den tråden och jag har som sagt bara påstått att jag inte kan tänka mig att träffa en tjej från Thailand igen på grund av att jag har dåliga erfarenheter. Visserligen är jag mycket väl medveten om att en dålig tjej inte utgör ett helt folkslag och jag har tjejkompisar ftån Thailand som är justa men som man säger "bränt barn luktar illa".

För övrigt så vill jag hitta en tjej som älskar mig för den jag är oavsett vad hon har för nationalitet. En tjej som "älskar" mig för hur jag ser ut eller vad jag har för tillgångar eller hur jag är i sängen är inget som tilltalar mig. Sen kan man givetvis aldrig veta varför någon påstår att de älskar en men det kan vara mer eller mindre uppenbart.
Citera
2007-01-17, 16:03
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zenofix
Typ citat:
"Smaken är som baken delad bara tråkigt att din hamnade mitt emellan i skiten."

Det var roligt sagt. Det är alltid trevligt med lite dränghumor.

Citat:
Visst finns "loosers" som väljer import för de inte kan få tjejer på annat sätt
men skulle gärna vilja se din defination av looser.

En kille som inte kan få en tjej i Sverige. Alternativt inte kan hantera ett förhållande med en svensk tjej. Och därför söker sig utomlands. Känner du igen dig, månne?

Citat:
Jag ser ned på folk som "köper" sina fruar emedan
import är väl inget fel sålänge man visar respekt och inte "misshandlar".

Om man är en loser så är det fel.

Citat:
Jag har dock fått generell dålig uppfattning av svenska tjejer kanske mitt eget fel vem vet

Ja, det är ditt fel. Du är troligen dum i huvudet.

Svenska tjejer är mycket bättre än utländska. De förväntar sig inte att du ska betala för dem, ge dem dyra gåvor, ha ett fint jobb och tjäna mycket pengar, eller liknande. De har inte samma krav på status och bryr sig mer om personen. Det är en ganska stor skillnad mot hur tjejer i många andra länder resonerar.

De importer jag har sett har definitivt inte fallit för killens personlighet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in