Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-06, 20:41
  #27037
Medlem
Turist i tidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Nej, men det är inte så jävla mycket tuttar och knullande. Det är väldigt mycket politiska intriger och komplicerade samtal.

Men det är karaktärerna som är grejen med GoT. Alla känns som riktiga människor, med djup och komplexitet. Släng in en hel hög förvånansvärt begåvade nobodies och strössla med Charles Dance och Sean Bean.
Ok, jag har förmodligen missuppfattat hela serien. Men who gives the fuck (doggystyle eller ej).
Citera
2021-11-06, 20:45
  #27038
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden
Ok, jag har förmodligen missuppfattat hela serien. Men who gives the fuck (doggystyle eller ej).
Det är en våldsam såpopera i en lågfantasyvärld. No more, no less. Fast för det mesta väldigt välskriven.
Citera
2022-04-30, 10:53
  #27039
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Nej, men det är inte så jävla mycket tuttar och knullande. Det är väldigt mycket politiska intriger och komplicerade samtal.

Men det är karaktärerna som är grejen med GoT. Alla känns som riktiga människor, med djup och komplexitet. Släng in en hel hög förvånansvärt begåvade nobodies och strössla med Charles Dance och Sean Bean.
Karaktärerna spelar en stor roll i Game Of Thrones.

Serien förtjänar att få rosor för regin och den stora presentationen utav en bra skådespelarinsats.
Citera
2022-06-04, 12:02
  #27040
Medlem
Tidernas bästa serie, fantastisk.
Citera
2022-06-04, 12:04
  #27041
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Karaktärerna spelar en stor roll i Game Of Thrones.

Serien förtjänar att få rosor för regin och den stora presentationen utav en bra skådespelarinsats.
Ja, det är ju utan snack ett karaktärsdrama.
Citera
2022-11-21, 07:53
  #27042
Medlem
Försökte kolla om och nu är serien förstörd av översättarna. Vinterhed liksom, WTF? Man översätter inte namn. Nu kommer jag inte att se serien längre.
Citera
2022-11-21, 08:52
  #27043
Medlem
Taufatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Försökte kolla om och nu är serien förstörd av översättarna. Vinterhed liksom, WTF? Man översätter inte namn. Nu kommer jag inte att se serien längre.
Jag tycker absolut man kan översätta namn som uppenbart betyder något likt ditt exempel. Bara man är konsekvent och gärna följer böckernas översättning som ju är mycket äldre än tv-serien.
Förvirring uppstår när olika översättare gör olika som i gamla och nya översättningen av sagan om ringen eller Witcher där serien och spelen skiljde sig åt.
Citera
2024-02-23, 17:26
  #27044
Medlem
diseuses avatar
En ny spinoff ska börja spelas in senare i år, och siktar på en premiär i slutet av nästa år.

The Hollywood Reporter (‘Game of Thrones’ Spinoff ‘The Hedge Knight’ Gets 2025 Release Date):
Citat:
Dunk and Egg keep journeying closer to their HBO debut.

On Friday, Warner Bros. Discovery CEO David Zaslav gave an update on the next Game of Thrones spin-off series: A Knight of the Seven Kingdoms: The Hedge Knight (a title that seems destined to be changed to something that doesn’t have “Knight” twice).

“[Creator and executive producer] George R.R. Martin is in pre production for the new spin off, A Knight of the Seven Kingdoms, which will premiere in late 2025 on Max,” Zaslav said.
Citera
2024-04-10, 07:24
  #27045
Medlem
diseuses avatar
En av de planerade spinofferna har lagts ner.

Screen Rant (Game Of Thrones Jon Snow Spinoff Series No Longer In Development At HBO):
Citat:
Now, during an exclusive interview with Screen Rant promoting Blood for Dust, Harington confirmed that the Jon Snow spinoff series is no longer in development. The actor says the project was previously in the developmental stage, but "currently, it's not" and "it's off the table" because they "couldn't find the right story to tell." Though it's no longer in active development, Harington hopes they can revisit the project sometime in the future.
Citera
2024-04-10, 16:20
  #27046
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
En av de planerade spinofferna har lagts ner.

Screen Rant (Game Of Thrones Jon Snow Spinoff Series No Longer In Development At HBO):
Hela Got världen är döende. Det har sjunkit in hos folk att House of the dragon inte är särskilt bra. Den här spinoffen läggs ner.

Faktum är att sista riktigt bra säsongen av den här världen var för hela 10 år sen. Säsong 4 av Got under 2014.
Citera
2024-04-10, 18:40
  #27047
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Hela Got världen är döende. Det har sjunkit in hos folk att House of the dragon inte är särskilt bra. Den här spinoffen läggs ner.

Faktum är att sista riktigt bra säsongen av den här världen var för hela 10 år sen. Säsong 4 av Got under 2014.


Det är tragiskt, när man tänker på potentialen det hade. Samma med Star Wars.
Ärligt talat hade jag hellre sett en serie mer Arya och hennes äventyr, det intresserar mig mer än Jon Snow, speciellt nu när hon är lite äldre. Det skulle vara skitkul att se hur hon överlistade män som var starkare än henne, där hade de verkligen chansen att utveckla och skapa en bra kvinnlig huvudroll.
Citera
hbo

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback