• 1
  • 2
2007-01-25, 02:47
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av init
r det inte en motsgelse att pst att man kan anvnda Windows Presentation Foundation i operativsystemsoberoende applikationer?
Det skulle vara det om jag hade sagt WPF, men nu sa jag WPF/E.

Lite info:
http://microsoft.blognewschannel.com...he-competition

Men.. Ok, helt OS-oberoende r det inte nnu, fr det gr bara att kra i browsers p mac och pc n s lnge, men det kommer..
Citera
2007-01-25, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Ok, helt OS-oberoende r det inte nnu, fr det gr bara att kra i browsers p mac och pc n s lnge, men det kommer..

Jag kan dock inte se ngonstans dr att det skall komma ven fr Linux. Och s lnge det bara finns fr Windows och Mac OS s tnker jag inte kalla det OS-oberoende.
Citera
2007-01-25, 18:41
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av init
Jag kan dock inte se ngonstans dr att det skall komma ven fr Linux. Och s lnge det bara finns fr Windows och Mac OS s tnker jag inte kalla det OS-oberoende.
Hller med. Men vnta bara.. Linux (och andra os) och en stor bredd av telefoner kommer inom kort att kunna kra applikationer skrivna i wpf/e ;-)

Detta r frsta releasen.. Anvndarna avgr vilka fler os och devices och browsers som kommer att stdjas.. Dom sger det inte rakt ut sjlvklart, men tro mig, det kommer.

Citat:
What platforms and browsers will "WPF/E" support?
Our goal is to give our customers reach so our vision is that "WPF/E" will support Windows Vista, Windows XP, Macintosh OS X, and other platforms pending customer feedback.

For browsers, "WPF/E" will support all current versions of Internet Explorer, FireFox, Opera, Safari, and others pending customer feedback. The December 2006 CTP is compatible with Internet Explorer 6 and 7, Macintosh and Windows Firefox 2.0, and Macintosh OS Safari.

What devices will be supported?
Device platforms are being considered based on customer feedback.

Tjo.
Citera
2007-01-25, 18:47
Medlem
StefanHeterJags avatar
Lite info om wpf/e p microsofts channel9 om man bara vill veta mer utan att behva installera ctp:n fr wpf/e:

http://channel9.msdn.com/Showpost.aspx?postid=263364
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in