Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-08-27, 17:32
  #253
Medlem
falconer8s avatar
Hon är sexig och har en fin kropp. Henne har man ruskat tupp till ibland. Not my proudest fap. Men:

Som mycket riktigt påpekats är hon totalt kvaddad i huvudet. Har otäcka vänsteråsikter och fullständigt väck i roten. Vilket iofs nästan samtliga vänstertomtar är.
Citera
2024-08-28, 15:21
  #254
Medlem
Ollonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kellysheroes
Jag var där, har skrivit en insändare till lokaltidningen med av någon anledning har den inte publicerats så lägger den här istället.

"Nu när dammet har lagt sig efter yran och vardagen gjort sitt intåg så tänkte jag ta president Röse på orden och störa ordningen. Sedan Röse tillträdde som republikens president har jag varit skeptisk men jag har alltid tänkt att jag ske ge henne en chans, i år var det sista chansen. Trots många applåder och ett stort jubel under årets tal måste det väl ändå ha varit fler än jag som skruvade på sig? Därför följer jag nu hennes uppmaning att säga ifrån, bryta in och göra tvärt om. Detta år upplevde jag talet som alltför för fegt och osmakligt, säga vad man vill om Trump men att kalla en presidentkandidat i USA för en “maktgalen och misogyn clown” strax efter ett mordförsök på denne finner jag ytterst osmakligt. Fegheten i talet handlade om Putins fullskaliga invasion av Ukraina samt kriget i Mellanöstern. Presidenten kritiserade med all rätt västvärldens fortsatta köp av gas från Ryssland men jag får lyssna väldigt optimistiskt mellan raderna för att finna kritik mot Putin och dennes fullskaliga invasion av Ukraina. Detta har jag även reagerat på tidigare år, det vill säga kritik mot att väst köper gas men i stort sätt ingen kritik mot Putins invasion, fegt var ordet. Presidenten talade även om hur hon önskade att inga mord på oskyldiga, civila, gamla och barn ska försvaras, är det Putins fullskaliga invasion av Ukraina eller terrorstämplade Hamas attack den sjunde oktober hon menade? Lite otydligt men framförallt fegt.

Dessutom behöver vi inga moraliska pekpinnar avseende fackförbund och om vilken person som är bäst lämpad att styra USA. Vi kan tänka själva och vi behöver inte bli uppläxade som om vi vore på ett omskolningsläger i DDR.

Vänsterlutningen fanns visserligen redan under Ewerts tid men talen var ändå förenande och inkluderande med stor portion lokalt förankrad humor samt väl valda ord kring ämnen som solidaritet, humanism och frihet. Under Röses presidentskap har talen blivit alltför vänsterinriktade vilket skapar exkludering trots ord som mångfald, öppenhet och tolerans. Blotta antydan till avvikande åsikt ska tryckas ned, Röse motverkar därmed sitt eget syfte. I tider av splittring och polarisering vill jag därför be Rösa fundera över den fortsatta inriktningen över talen så att orden om mångfald och öppenhet betyder något så att fler kan känna sig inkluderade under talen."

/Eva är inte min president

Du får nog läsa på lite om anledningen till varför Ryssland gick i Ukraina.Angånde röse så finns det väl ingen större hycklare.
Citera
2024-08-28, 18:06
  #255
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonet
Du får nog läsa på lite om anledningen till varför Ryssland gick i Ukraina.Angånde röse så finns det väl ingen större hycklare.

Nu handlade inte mitt inlägg om Rysslands anledningar till den fullskaliga invasionen av Ukraina utan om President Röses tal under yran där jag riktar kritik mot hennes oförmåga att kritisera Putin för den fullskaliga invasionen av Ukraina, vilket även framgår av texten.
Citera
2024-09-02, 23:04
  #256
Medlem
retinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kellysheroes
Nu handlade inte mitt inlägg om Rysslands anledningar till den fullskaliga invasionen av Ukraina utan om President Röses tal under yran där jag riktar kritik mot hennes oförmåga att kritisera Putin för den fullskaliga invasionen av Ukraina, vilket även framgår av texten.

Och det gjorde du alldeles utmärkt. Synd att tidningen inte publicerade din insändare. Du har 100% rätt i din beskrivning av Röses tal.
Citera
2024-09-06, 02:18
  #257
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Har hört henne som speaker i olika dokumentärer och hon låter ganska trist och ointresserad av ämnena.

Röse är för övrigt en överskattad skådis. Visst, hon är visserligen hyggligt snygg men hon gör ungefär samma karaktär vare sig det är Maria Wern, Rallybrudar eller Göta Kanal hon spelar i. Komedier borde hon undvika att göra för hon är inte särskilt rolig och tycks sakna humor.

Inte för att jag vil vara elak mot henne på något vis, men din beskrivning stämmer väldigt bra in på vad jag också anser om henne.
Hon är ganska snygg, men inte så mycket mer.
Maria Wern tycker jag är platt och tråkig och då gillar jag ändå nordiska kriminalserier. Hennes övriga insatser, av dom jag sett, är inte mycket bättre heller.

Hon syntes på "kristallen" idag, uppklädd i något som jag antar skulle vara sexigt men inte passade något vidare, tyvärr.
Hon ger inte heller något engagerat eller trevligt intryck. Lite tråkigt faktiskt för jag gillade henne verkligen i Disneyklubben, då var hon varm och vänlig vad jag kan minnas.

Andra skådespelerskor som Alexandra Rappaport eller Helena Af Sandeberg spelar i en helt annan liga, både när det gäller att skådespela och förmedla en känsla av värme och humor. Dom två ger ett intryck av att vara intelligenta och vänliga, och är dessutom väldigt trevliga att se på. Tänker att en trevlig insida lyser igenom och gör dom vackra.
Citera
Idag, 10:38
  #258
Medlem
explorerss avatar
Eva Röse och maken Jacob Felländer skiljer sig efter 20år tillsammans.

I veckan lämnade de in en gemensam ansökan om äktenskapsskillnad.
https://www.expressen.se/noje/eva-ro...r-skiljer-sig/
__________________
Senast redigerad av explorers Idag kl. 10:41.
Citera
Idag, 11:58
  #259
Medlem
Skvistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
Eva Röse och maken Jacob Felländer skiljer sig efter 20år tillsammans.

I veckan lämnade de in en gemensam ansökan om äktenskapsskillnad.
https://www.expressen.se/noje/eva-ro...r-skiljer-sig/

Alltid tyckt att hennes man ger gayvibbar.

Vad kan ligga bakom uppbrottet?
Citera
Idag, 13:27
  #260
Medlem
Vilken förebild för sina barn bra jobbat svenska mannen har tappat kontrollen helt inför sharia lagar nu
Citera
Idag, 13:36
  #261
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xanda
Nejdå, hon är fortfarande väldigt vacker. Tyvärr motsvarar inte insidan utsidan. Hon är helt jävla dum i hela huvudet, något hon gång på gång bevisat genom ogenomtänkta ställningstaganden och Karen-beteende. Eva Röse avnjuts bäst på avstånd.
Placera henne i en grupp av 1000 19 åringar och hon hade varit bland de 10 fulaste.
Citera
Idag, 14:47
  #262
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Placera henne i en grupp av 1000 19 åringar och hon hade varit bland de 10 fulaste.
Det tror jag inte. Fy fasen vilka ruggugglor det fanns i ens skolkatalog, många av lärarna var fräschare. Är fejan för rynkig kan man använda en papperspåse, flodhästar däremot är inget för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in