Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-01-24, 15:52
  #13
Medlem
7331s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaha jovisst
Minns topolino, varannat uppslag svartvitt, det var inte ovanligt med tortyrscener, kannibalism, mordförsök, farbror joakim super ner folk för att lura ur dem företagshemligheter osv.., tänk om någon kunde lägga upp dom på nätet, vore en kulturell välgörning.

Du väcker minnen till liv, har massa Sådana Med varananan sida färg, minns det så väl nu när du säger det. Störde mig något fruktansvärt på det.

Skulle kanske kunna lägga upp lite om det önskas.
Citera
2007-01-24, 16:58
  #14
Medlem
Darwins avatar
Minns åxå en Musse-serie där han och långben var på jakt efter Noaks ark, om man bortser från all vederstyggelig kristen propaganda så är det så här när man kommit upp i åren ganska anmärkningsvärt med religion i en KA serie...

Jag trodde förresten att Disney var toppstyrt in i minsta detalj; hur kan det komma sig att Italienarna kommer undan med kanibalism och drogchocker när de inte ens fick säga "skit" i Disneydax?
Citera
2007-01-24, 19:00
  #15
Medlem
Bobfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7331
I Kalle Anka poket finns väll Långbens alterego Indiana Jöns (osäker på hur dem kallar han) Det är väll ändå Disneys största Inidiana Jones ?

Läste på Wikipedia att Von pluring har ärvt en hel del. Någon som vet lite mer Hur Flinthjärta har fått sina pengar? har ju läser serier när han och Von Anka var unga och panka, så antar att han har gått samma väg som Von Anka, har jag rätt eller fel?


På tal om pocket så håller jag med om att Serierna Håller ojämn Kvalité ibland. Tål inte dessa dåliga Rymdhistorier som ofta förekommer. Ofta dålig story samt att dem känns haftsigt målade.

Indiana Jöns är Långbens kusin, inte hans alter-ego, fast jag måste erkänna att jag länge trodde att de var en och samma person.

Vad gäller källan till Flinthjärtas förmögenhet så har du nog rätt i att han tjänade den på samma sätt som Joakim tjänade sin med skillnaden att Guld-Ivar sällan tvekade att använda direkt brottsliga metoder för att skaffa mer pengar. Eftersom Flinthjärta bor i Sydafrika kanske han började i diamantbranschen?

Angående Flinthjärta vs. Von Pluring så föredrar jag den förre även om jag inte har något emot Pluring. Personligen så tycker jag att Von Pluring passar bra i de serier som utspelar sig i Ankeborg där han och Joakim tävlar om vem som har det bästa hotellet och saker i den stilen medan Flinthjärta passar bra i längre äventyr där han och Joakim försöker att få tag i försvunna skatter och dylikt.
Citera
2007-01-24, 19:18
  #16
Medlem
7331s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobfish
Indiana Jöns är Långbens kusin, inte hans alter-ego, fast jag måste erkänna att jag länge trodde att de var en och samma person.


Du hade rätt, kollade på wikipedia.

Citat:
Ursprungligen postat av Bobfish
Vad gäller källan till Flinthjärtas förmögenhet så har du nog rätt i att han tjänade den på samma sätt som Joakim tjänade sin med skillnaden att Guld-Ivar sällan tvekade att använda direkt brottsliga metoder för att skaffa mer pengar. Eftersom Flinthjärta bor i Sydafrika kanske han började i diamantbranschen?.

Intresant tanke du har om diamanter, då jag inte vet så tycker jag det lät som en bra teori.



I
Citera
2007-01-24, 19:44
  #17
Medlem
On fires avatar
har för mig att jag har en pocket där Flinthjärta och joakim tävlar om nåt och sedan hakar von pluring på när han bli förbi sprungen av de två på en flygplats.
Citera
2007-01-24, 19:49
  #18
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaha jovisst
Minns topolino, varannat uppslag svartvitt, det var inte ovanligt med tortyrscener, kannibalism, mordförsök, farbror joakim super ner folk för att lura ur dem företagshemligheter osv.., tänk om någon kunde lägga upp dom på nätet, vore en kulturell välgörning.
Jösses i vilka pocketar/tidningar har detta förekommit? I en jag har så spelade joakim full för att åka i fängelse iaf. Kan de vara topolino?
Citera
2007-01-24, 21:24
  #19
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaha jovisst
Italienska topolino (musse pigg) är helt klart skumma i tonen, anspelningar på sex, våld och droger förekom. Ofta fantasifulla och mycket bra historier med tecknare som studerat de italienska mästarna sen michelangelo.
Lista på de skumma serierna?

MVH
/HL
Citera
2007-01-25, 22:32
  #20
Avstängd
DarkTosss avatar
Flintis är bäst. Men mest för att han så skön i DuckTales
Citera
2007-01-25, 22:42
  #21
Medlem
7331s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkToss
Flintis är bäst. Men mest för att han så skön i DuckTales

Håller med, Gillar han mest för att han är snål som von Anka fast vågar ändå ta till olagliga metoder.


Men min bärbara hårddisk krachade igår så alla mina 100 duck tales + alla svenska avsnitt som jag hade har försvunnit
Citera
2007-01-26, 00:07
  #22
Medlem
Bobfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkToss
Flintis är bäst. Men mest för att han så skön i DuckTales


En av mina favoritscener i "DuckTales" är när en stor, stark björnbuse (minns inte hans namn) råkar slå sönder en vas för Flinthjärta.

Guld-Ivar: Neej! Den vasen var värd en miljon!

Björnbuse: Inte nu längre.
Citera
2024-03-28, 10:11
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7331
Har letat efter passande trådar men fann inga så skapar en ny.


Har läst Disney serie tidningar i många år nu Mest Kalle Anka & Co och Kalle Ankas pocket och märkt att Guld Ivar Flinthjärta Finns i Kalle Anka & Co medans Von Pluring alltid finns i Kalle Anka pocket, Har hakat upp mig på detta en längre tid. Har läst två Serier där Von Pluring varit med i Kalle Anka & Co men Aldrig läst någon Kalle Anka pocket där Guld Ivar Flinthjärta har varit med i, Finns det någon anledning till detta eller är det bara slumpen?

föredrar ivar då han har rätt så mycket personlighet
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback