Citat:
Ursprungligen postat av 1302
Till saken hör att hon blev våldtagen för snart tre år sen. Strax därefter började hon strippa och slampa runt. Finns det något samband? En gång sa hon "jag kände att han tog ifrån mig allt den där natten"...
Ja, det finns ett klart och starkt samband i allra högsta grad. Det är otroligt vanligt att våldtäktsoffer hänger sig till en massa sex, helst hårt och grovt. Det handlar dels om att ta tillbaka sin sexualitet. Genom att vara den där bruden som ligger runt med allt och alla så är det HON som bestämmer vem som ska ha sex med henne, inte någon våltäktsman. Det här är ju väldigt komplicerad psykologi som har tagit mig ett bra tag att förstå. Man kan likna det med den gamla filosofin om att man måste upp på hästen igen efter att man fallit av. Tyvärr ser övriga omvärlden inte lika hurtigt på att ligga runt med killar som att hoppa upp på hästar. Det är alltså inte våldtäkten som har fått henne att se annorlunda på sex, det är en slags bearbetning. Man ska ha jääävligt klart för sig att de här tjejerna inte på något sätt njuter av de här sexkontakterna. Snarare är det att jämföra med bulimi eller något, de knullar och går hem och kräks. Men någonstans känner de sig modiga över att ha klarat av sex på egen hand.
Tyvärr är det också så att de som hamnar i det här beteendet får än mer ångest med tiden när de börjar inse vad de håller på med.
Andra delsvaret är att det är väldigt lätt för våldtäktsoffer att skylla på sig själva. "Det var för att jag var sminkad" eller "Vi hånglade först och lät honom ta på mig". Det svenska rättsväsendets resonemang gör ju ofta inte saken bättre. Du skrev att utredningen lades ner av okänd anledning. Jag kan sätta en peng på att åklagaren såg just såna omständigheter, att hon hade varit flirtig, att hon var klädd si och så. Här kommer nu överkurs i komplicerad psykologi hos våldtäktsoffer:
Genom att välja män som är hårdhänta och dominanta män i sängen flyttar man ansvaret från sig själv till män i största allmänhet. Genom att driva sexet till max, testa gränserna så bevisar hon för sig själv att män är våldsamma svin. När hon ligger där och känner som att hon blir överkörd av en lastbil så är hon rädd, men också lättad över att det inte är henne det är fel på - det är män.
Det här kan man jämföra lite med vissa invandrare som ofta tar till ordet rasist som skällsord. Det är ju mycket enklare om någon är rasist, då är det ju inte deras eget fel att saker inte riktigt går som de tänkt sig.
Så, det faktum att din flickvän har börjat tona ner smink och sin sexulla aura betyder att hon börjar känna sig trygg med dig. Det, min herre, är någonting du ska känna dig stolt över och vårda. Slampa tidigare...hoppas min förklaring ger någonting och att du överväger att se henne med andra ögon nu istället. Det är alltså ett vanligt beteende som inte har att göra med sviktande moraliska värderingar.
Nu vill jag undvika ordet slampa i sammanhanget. Men du undrar om hon kommer fortsätta med sitt beteende. När hon nu börjar känna sig trygg så lär hon helt sluta med sitt utsvävande liv. Det bästa du kan göra är för övrigt att INTE börja fråga om alla de där 30, 40 killarna hon hade sex med. Det är bara kontraproduktivt för er båda. Hon lär knappast berätta om kräkkänslorna i första taget, det sitter långt inne.