• 1
  • 2
2007-02-09, 20:16
Bannlyst
Tror aldrig man kan ha en riktigt bra kompisrelation med någon man verkligen varit kär i, för mycket som hänt/kan hända som ligger och puttrar i bakgrunden.
Citera
2007-02-10, 18:51
Medlem
Nancy Wores avatar
Varför skulle man inte helt plötsligt känna den personen som man varit närmast i hela världen? Vansinnigt.

Däremot har jag inte kontakt med de flesta killar jag har varit i hop med. Finns ingen anledning till att jag inte skulle kunna vara det, dock, förrutom att vissa har jag inget behov av att träffa för jag är så färdig med dem, men jag skulle kanske kunna ha kommit över det, om de visat sig värda det. Jag skickade julkort på emailen till ett gammalt ex, men han svarade inte ens. Dåligt. Mycket dåligt.
Citera
2007-02-11, 02:47
Bannlyst
Kapa helt. En viktig grund för att man ska kunna ha ett lyckligt kärleksförhållande är att man också är bästa vänner. Uppenbarligen så fungerade det inte så bra mellan er, och det blir nog tyvärr samma sak som vänner.

Det finns hur mycket brudar som helst som väntar på dig!
Citera
2007-02-11, 04:31
Medlem
Psyko Dads avatar
Hade ett stormigt förhållande där vi bokstavligt försökte avrätta varandra. Nu är vi goda vänner. Skulle ställa upp för varann vad det än gäller. Liv eller död.

MEN vi har Inga känslor av det erotiska slaget. Vi känner mer som vi är släkt. Så visst känslor finns, men ingen sportslig att vi skulle börja om. Never!!!

Så jag tror man kan vara mycket goda vänner med sina ex så länge det inte finns några "oh det kanske kan bli vi igen" känslor kvar.

Då kan man inte gå vidare. Så avsluta alltid det känslomässiga med dina ex innan du går vidare med nya förhållanden.
Citera
2007-02-11, 04:37
Medlem
Minigrisens avatar
Är det inga barn inblandade så ska ni kapa banden helt. Annars finns risken att det blir jobbigt så fort som någon av er träffar någon ny.

Är det en bra kompis du vill ha så finns det nog många lämpligare kandidater. Ni kommer aldrig att bli fria från varann om ni ska känna att ni vill ställa upp på varann och liknande. Visst kan det funka i undantagsfall men för det mesta blir det bara skit. Bespara dig en massa lidande och bryt kontakten helt. Det svider i början men känns bra om tio år.

Lycka till!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in