• 2
  • 3
2007-03-24, 14:27
Medlem
Mmm - "fettvågar" är notoriskt opålitliga. Har en själv som kan visa +-5 procent mellan dagar - så rent skräp (brukar oftast visa 20-25 - verklig bf är 10-12 just nu - fattar inte vilken idiot jag var som köpte skräpet).
Citera
2007-03-27, 19:34
Medlem
Blir den här veckan en form av HST lätt för återhämtning
Citera
2007-03-31, 11:46
Medlem
återhämtningsveckan slut äntligen!

vikt 84,4
bf 15,8

Bröstkorg 111
överarm 39,5
underarm 32
lår 60,5
midja 82
vader 32

ökar fint runt låren =)
träningen går fan underbart
blir hårt från måndag
Citera
2007-03-31, 11:49
Medlem
Danne__84s avatar
Tja din skit... hehhe

när kommer du ner och krö några pass med mig då? Måndag elleR? pössis
Citera
2007-03-31, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danne__84
Tja din skit... hehhe

när kommer du ner och krö några pass med mig då? Måndag elleR? pössis

måndag vettu då jävlar ere dags =)
Citera
2007-04-02, 19:55
Medlem
Har flyttat nu i helgen så blivit en del festande samt väldigt dåligt me mat ett par dagar.

Var nere i nya gymmet idag känner att jag har tappat en del ork i kroppen så nu jävlar ska det ätas!
Citera
2007-04-04, 10:45
Medlem
Tisdagens träning

kände mig inte rikigt ok idag heller så vart ett något lättare pass
hantelpress 36kg 3*7
chins med vikt 3*6
Biceps rak stång 50kg 3*6
biceps curl 21kg 2*8
triceps smalbänk 80kg 3*6
stångrodd 90kg 3*5
marklyft 120kg 1*6 140kg 1*4 160kg 1*4 170 2*1
axlar hantlar åt sidan 19kg 2*6

vet inte vad som är fel men känner mig lite ur form :S
Citera
2007-04-05, 14:11
Medlem
Bunnys avatar
Okej, jag är rätt ny inne på träningsforumet (diskuterar mest sex å politik ) men utifrån vad jag kunnat läsa om dig å din träning i tråden så är min kommentar följande:

- Jepp, du måste lägga mer av din träning på benen, som det nämndes i tråden. Dina lår är rätt spinkiga faktiskt Å dessutom, tänk inte att du ska träna "lår", tänk "underkropp" eller "ben", eftersom du nog inte ska fokusera på bara låren utan helst bygga upp all den styrka som man kan få ut ur höftpartiet. Lasta på med en massa djupa knäböj och skippa såna där snitsiga övningar som isolerar framsidan av låren på det ena eller andra sättet. Sen, när du har byggt upp både låren, gluteus, höftböjar, ljumskar å allt möjligt som behövs för att man ska bli ordentligt stark i knäböjande övningar så kommer du få ut mycket mer av alla dessa "kosmetikaövningar", tex benspark å liknande. Utöver det kommer du vara starkare i marklyften å minska skaderisken rejält om du är starkare i alla muskler som finns mellan naveln å knäna.

- Mät inte fettprocent å vikt så ofta, lär dig istället att lyssna mer på kroppen, känns det som att du har lågt blodsocker ofta, ja öka då kolhydraterna, för att ta ett exempel. Om du mäter å väger allt alldeles för ofta så kommer du snart bara fokusera på det och slaviskt följa vad vågen säger, även om din kropp kanske vill något helt annat.

- Fundera inte så mycket på olika träningsupplägg, om du följer det ena eller andra schemat kommer inte göra någon stor skillnad, keep it simpel så kan du lägga tid och energi på träning istället för att sitta å kladda ihop avanceradde träningsscheman.

- Du såg ut att ha mycket övningar för överkroppen. Hoppas du låter den vila också, tänk på att tex axlarna får delta i det mesta du gör med överkroppen, det leder lätt till överträning och i förlängningen skador.
Citera
2007-04-06, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Okej, jag är rätt ny inne på träningsforumet (diskuterar mest sex å politik ) men utifrån vad jag kunnat läsa om dig å din träning i tråden så är min kommentar följande:

- Jepp, du måste lägga mer av din träning på benen, som det nämndes i tråden. Dina lår är rätt spinkiga faktiskt Å dessutom, tänk inte att du ska träna "lår", tänk "underkropp" eller "ben", eftersom du nog inte ska fokusera på bara låren utan helst bygga upp all den styrka som man kan få ut ur höftpartiet. Lasta på med en massa djupa knäböj och skippa såna där snitsiga övningar som isolerar framsidan av låren på det ena eller andra sättet. Sen, när du har byggt upp både låren, gluteus, höftböjar, ljumskar å allt möjligt som behövs för att man ska bli ordentligt stark i knäböjande övningar så kommer du få ut mycket mer av alla dessa "kosmetikaövningar", tex benspark å liknande. Utöver det kommer du vara starkare i marklyften å minska skaderisken rejält om du är starkare i alla muskler som finns mellan naveln å knäna.

- Mät inte fettprocent å vikt så ofta, lär dig istället att lyssna mer på kroppen, känns det som att du har lågt blodsocker ofta, ja öka då kolhydraterna, för att ta ett exempel. Om du mäter å väger allt alldeles för ofta så kommer du snart bara fokusera på det och slaviskt följa vad vågen säger, även om din kropp kanske vill något helt annat.

- Fundera inte så mycket på olika träningsupplägg, om du följer det ena eller andra schemat kommer inte göra någon stor skillnad, keep it simpel så kan du lägga tid och energi på träning istället för att sitta å kladda ihop avanceradde träningsscheman.

- Du såg ut att ha mycket övningar för överkroppen. Hoppas du låter den vila också, tänk på att tex axlarna får delta i det mesta du gör med överkroppen, det leder lätt till överträning och i förlängningen skador.

tack för tipsen så du tycker att ja ska skippa isoleringsövningarna för benen och enbart köra tunga basövningar?
om ja skulle öka upp seten på knäböjen till runt 6-7 set ist för 3 ?
nee jag lyssnar inte så mkt på vågen, jag mest bara äter allt nyttigt ja ser o tränar som en galning =) tar ett par extra dagar vila när ja börjar känna mig "ur form"
Citera
2007-04-10, 10:08
Medlem
måndagens träning

kunde inte ta mig till gymmet så passet fick bli hemma :S
axelpress 4*8 60kg
stångdrag t halsen? 4*8 60kg
traps framför 2*12 80kg
traps bakom 2*12 80kg
mage 9 set

känns fint nu igen iaf
Citera