Flashback bygger pepparkakshus!
2007-01-30, 19:42
Medlem
grningsmans avatar
Jag ska ka till Grekland i slutet av April och skulle behva ta reda p billiga frdstt alt flygbolag. Kommer biljetterna att bli mycket billigare eftersom jag kommer stanna i Grekland mellan 1-24 timmar, och dessutom p lgssong ?
Citera
2007-01-30, 23:42
Medlem
grningsmans avatar
det billigaste jag hittat lg p 4500kr, finns det verkligen inget billigare till Grekland under en lgssong?!?
Citera
2007-01-31, 00:12
Medlem
jokers avatar
Kolla upp vilka lgprisbolag som flyger till Grekland frn nordeuropa. Det kan vara billigare att exempelvis flyga med Ryanair till Tyskland eller England och sedan vidare drifrn till Grekland. Jag vet att Easyjet flyger frn London till Athen. Finns skert fler.

Vart i Grekland ska du ka? kan det vara ett alternativ att flyga till sdra Italien och ka bt ver?

Ska du allts vara dr max 24 timmar? Spelar nog ingen roll fr priset, r bara nyfiken.
Citera
2007-01-31, 09:05
Medlem
grningsmans avatar
hur letar man fram en sn resa ? finns det ingen skmotor som fixar allt, eller mste man sjlv planera varje flygning ?

Edit: Ok jag letade sjlv och hittade en resa frn Sverige till London fr 60kr med ryanair, och frn London till Aten fr 450kr med easyjet. r det verkligen s billigt att flyga nufrtiden ?
Citera
2007-01-31, 11:33
Medlem
Haha ja, vlkommen till lgprisresandets vrld

Men ska du allts stanna dr bara en dag? Lter rtt extremt...

Ju mer du jobbar sjlv, desto billigare tenderar det att bli. Om du lgger ner ngra timmar p att pussla ihop resor med Ryanair, Easyjet och andra lgprisbolag kan du frmodligen hitta riktigt billiga flyg.
Citera
2007-01-31, 20:54
Medlem
jokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
hur letar man fram en sn resa ? finns det ingen skmotor som fixar allt, eller mste man sjlv planera varje flygning ?

Edit: Ok jag letade sjlv och hittade en resa frn Sverige till London fr 60kr med ryanair, och frn London till Aten fr 450kr med easyjet. r det verkligen s billigt att flyga nufrtiden ?

De riktiga lgprisbolagen brukar inte finnas med i de generella skmotorerna (Eftersom Ryanair tex inte vill betala ngon provision till dem).

Ditt pris lter som om det r fre skatter och avgifter. klicka "vidare" en gng till s ser du rtt pris.
Citera
Denna trd visas ven p Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f437465

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in