• 2
  • 3
2007-02-01, 03:38
Medlem
Be_Reals avatar
vad gör du i övrigt då..? för mig funkar kk-förhållanden bra,vi kan oftast göra det mesta även utanför sängen,men det e väl för att mina vänner o familj e nr 1 i mitt liv...e lycklig o lever gott så då behöver man inte ta tjejen på allvar heller,vill man bara ha ett kk så säger man ju det till henne vid tillfälle,så slipper man tjafsa och blanda in känslor,men det har tagit några år och svidande "upplevelser" innan jag kunnat hantera det kan jag erkänna..

min erfarenhet e att när man kan känna sig lycklig helt utan någon annan och e självständig så hanterar man tjejer mkt enklare,för det e ju som bekant endast en tjej som kan fucka upp en killes huvud mer än något annat...

en sak du kan tänka på e att tjejer e precis lika sviniga som killar,så försök att aldrig ta en tjej förgiven,då kanske du lär dig tänka på ditt eget bästa så småningom och kunna hantera en kk...

kan tillägga att jag sällan har någon kk längre då det inte ger mig speciellt mkt..
om nu inte tjejen e någon man kommer riktigt bra överens med,så kan iaf ha kul o skratta me varann vid sidan om...
.
föredrar one night och inget mer isåfall...lr bangbros.com...
Citera
2007-02-01, 05:10
Medlem
En annan sak som också är bra att tänka på är å se till att ni har samma agenda. Vara överens om huruvida ni får träffa andra eller inte. Har varit med om några såna missförstånd där jag dejtade andra killar medans min KK var inne på att vi bara skulle träffa varandra. Sen sket det sig iofs med dem jag dejtade... men det orsakade ändå en hel del strul om man säger så. Blev många turer fram och tillbaka.

Fast iofs, även om man har en sån överenskommelse, att man inte ska träffa andra så är det sånt som kan hända ändå. Det får man ta. Man vet ju aldrig liksom. Håller också med ovanstående "talare" om att tjejer kan va minst lika sviniga som killar. Man ska absolut inte ta nån förgivet. Genom sig själv känner man andra. Jag vet själv att jag kan va lite väl "strulig" och har svårt att bestämma mig. Eller som en del skulle säga "handlar först och tänker sen".
Citera
2007-02-01, 10:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Glasshandedkite
En annan sak som också är bra att tänka på är å se till att ni har samma agenda. Vara överens om huruvida ni får träffa andra eller inte. Har varit med om några såna missförstånd där jag dejtade andra killar medans min KK var inne på att vi bara skulle träffa varandra. Sen sket det sig iofs med dem jag dejtade... men det orsakade ändå en hel del strul om man säger så. Blev många turer fram och tillbaka.

Fast iofs, även om man har en sån överenskommelse, att man inte ska träffa andra så är det sånt som kan hända ändå. Det får man ta. Man vet ju aldrig liksom. Håller också med ovanstående "talare" om att tjejer kan va minst lika sviniga som killar. Man ska absolut inte ta nån förgivet. Genom sig själv känner man andra. Jag vet själv att jag kan va lite väl "strulig" och har svårt att bestämma mig. Eller som en del skulle säga "handlar först och tänker sen".

om man har en sån överenskommelse att man inte ska träffa andra så har man ju redan importerat den sämsta grejen från förhållande-biten, dvs svartsjukan, och det tycker jag i sig självt visar att KK-förhållanden är dömda att misslyckas.
Citera
2007-02-01, 11:46
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaPIIIP
om man har en sån överenskommelse att man inte ska träffa andra så har man ju redan importerat den sämsta grejen från förhållande-biten, dvs svartsjukan, och det tycker jag i sig självt visar att KK-förhållanden är dömda att misslyckas.

Nja jag vet inte det kan ju faktiskt oxå handla om att man inte vill ligga med någon som knullar runt med allt vad det kan innebära men att man ändå inte är kär
Citera
2007-02-01, 13:59
Medlem
Kojaks avatar
Kk-förhållanden är byggda för att ta slut efter en relativ kort tid, kanske upp till ett år. Annars så blir det ju ganska likt att vanligt förhållande.
Så jag tycker att man kan säga att det funkar men det är naivt att tro att det ska hålla livet ut.

Man får ta det för vad det är helt enkelt.
Citera
2007-02-02, 05:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Nja jag vet inte det kan ju faktiskt oxå handla om att man inte vill ligga med någon som knullar runt med allt vad det kan innebära men att man ändå inte är kär

Jo det var väl nåt sånt. Sen kände tydligen min KK att han var nån slags reservkille tills jag hittade "nåt bättre", (ett riktigt förhållande dvs) och det gillade han inte. Jag å min sida hade ju inte tänkt på det så utan trodde väl att även han dejtade andra. Men han såg tydligen ingen anledning till det eftersom han trvides med mig så pass bra. Så det var lite miss i kommunikationen där. Att kommunicera är rätt viktigt med andra ord!
Citera
2007-02-02, 08:53
Medlem
strömelins avatar
Jag har aldrig haft problem med mina KK. Min nuvarande och jag umgås och ha sex. Gosar, lagar middag och pratar mycket. Visst gillar jag honom mycket men kär blir jag absolut inte.

Det beror nog mycket på ens egen personlighet om det ska funka. Jag blir sällan kär och är nästan aldrig svartsjuk och då fungerar det utmärkt så det här med att mn bara ska knulla för att det ska gå bra tror jag inte på.
Citera
2007-02-02, 09:00
Medlem
Personligen s¨å tycker jag att det är skit att köra på utan känslor...har gjort det en himla massa och tanken på det äcklar mig nästan...det ska vara något intimt mellan två älskande...blir mer spirituellt så,...tömma pungenk an man göra själv
Citera
2007-02-02, 09:26
Medlem
molly_roadkills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DesolateWastes
Jag tycker det är fruktansvärt skönt att kunna gosa/mysa och sånt också utan att det ska vara känslor inblandat i det hela.
Det är väldigt bekvämt att kunna ge och få närhet av en kvinna utan att man ska behöva ha kärlekskänslor för varandra, med alla de tillhörande problemen...Kärleksrelationer tenderar att vara på gränsen till mer problem än njutning anser jag...

Jag har sjukt svårt för att gosa med nån jag inte e kär i, känns bara onödigt att lägga den energin på nån om man inte gillar dom,jag menar varför gos a då? bättre bara knulla o få det gjort i så fall. Men jag är absolut en av dom som inte kan ha ett KK förhållande,har försökt,men alltid fallit dit när jag tror att jag absolut inte kan. Dessutom ser jag ingen vits i att knulla med nån eller gosa med nån som jag inte vill hänga med annars,då tar jag hellre "saken i egna händer"...men vi e olika allihop
Citera
2007-02-02, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molly_roadkill
Jag har sjukt svårt för att gosa med nån jag inte e kär i, känns bara onödigt att lägga den energin på nån om man inte gillar dom,jag menar varför gos a då? bättre bara knulla o få det gjort i så fall. Men jag är absolut en av dom som inte kan ha ett KK förhållande,har försökt,men alltid fallit dit när jag tror att jag absolut inte kan. Dessutom ser jag ingen vits i att knulla med nån eller gosa med nån som jag inte vill hänga med annars,då tar jag hellre "saken i egna händer"...men vi e olika allihop

Ja, det är rent av slöseri med tid att gosa med nån bara för att få ligga på hålet en stund och sedan få en utlösning som skulle bli bra mycket bättre i den egna kammaren - i ensamhet...Jag behöver inte den bekräftelsen som en sexpartner kan ge jämfört med onani så det är inget argument för mig personligen, men troligen för andra.
Citera
2007-02-02, 19:35
Medlem
Duracell Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strömelin
Jag har aldrig haft problem med mina KK. Min nuvarande och jag umgås och ha sex. Gosar, lagar middag och pratar mycket. Visst gillar jag honom mycket men kär blir jag absolut inte.

Det beror nog mycket på ens egen personlighet om det ska funka. Jag blir sällan kär och är nästan aldrig svartsjuk och då fungerar det utmärkt så det här med att mn bara ska knulla för att det ska gå bra tror jag inte på.
Det är väl nånting sånt där jag också skulle vilja ha, men jag vågar inte riktigt. Det handlar inte så mycket om mig själv (jag blir inte heller kär så lätt) utan mer om att jag är rädd för att killen ska få känslor för mig. Det är lätt att hamna i ett läge där det börjar kännas frestande att leka lite med de där känslorna, vilket kanske inte är så charmigt alla gånger (även om ens ego mår bra av det för stunden).
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in