Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-09, 05:09
  #157
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twlrun
Du: är du en del av lösningen eller en del av problemet?
Tankefel #1: Uteslutande av det tredje alternativet. Man måste inte alltid välja mellan två sidor. Du och Ezzelino förtjänar varandra...
Citat:
Ursprungligen postat av twlrun
Som man känner sig själv, känner man andra är ett talande uttryck.
Tankefel #2: Moralisk ekvivalism. Visst är det så att t.ex. en kamrer har lättare för att upptäcka oegentligeter i bokföringen. Men att ta det uttrycket på allvar är att säga att den kamrer som slår larm är av samma sort som försnillaren, dock inte lika farlig.
Citera
2007-02-09, 12:20
  #158
Avstängd
TopDawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaha jovisst
Så du är principiellt emot flashbacks regelverk, eftersom det till stor del handlar om just sådana inskränkningar i yttrandefrihet?
Jag förstår vad du menar. Men vi pratar om ett slutet nätforum nu. Här kan admin bestämma vad han vill. Det här jävla landet är fullt av människor som går omkring och känner sig kränkta över att folk "tittar" på dem på fel sätt. Folk som på allvar hävdar att de blivit kränkta för att de inte blir bjudna på fester osv. Fler lika löjliga exempel finns.

Det är ju för övrigt ganska självklart att dessa mongos kränks här på FB men frågan är ju om det ska vara förbjudet att vara dum i huvudet (som de som postar i den tråden uppenbarligen och utan tvivel är) i det här landet?

Ungefär så menar jag. Sen är det förbannat tragikomiskt detta att det alltid är i såna här verkligen mindre smickrande sammanhang FB blir känt för allmänheten. Så fort det händer kommer Admin och modsen och gapar om "yttrandefrihet" och det är så jävla dumt så klockorna stannar. Man försvarar gärna idioter som kränker andra på ett jävligt nedrigt sätt ( i den så kallade yttrandefrihetens namn då såklart) men man vågar inte låta folk diskutera piratkort vilket är både tillåtet och vore ett sätt för FB att visa att man VERKLIGEN står för yttrandefrihet och inte låter sig trampas på.

Fegt och ynkligt.
Citera
2007-07-23, 23:12
  #159
Medlem
snoochriss avatar
hahha alltså. jag kan inte sluta skratta åt den här delen av artikeln;
Påstås lukta bajs!
Någon skriver att han känner att "det luktar bajs när han ser människorna"

Citera
2007-08-06, 01:06
  #160
Medlem
Germanswede79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trill
Jag tycker inte att det är beklagligt att man hånar mongolider, det får man göra om man vill. Det finns folk som hånas varje dag för olika saker, jag bryr mig lika mycket om någon hånar dig som om någon hånar mongisar.


Ska man bli hånad så ska man förtjäna det genom att man har dålig moral. Jag har inte varit så värst hånfull här på Flashback enligt mitt tycke men i den grad jag har hånat någon så har personen alltid utan undantag förtjänat det.
Jag är noga med att handla så att jag kan behålla mitt rena samvete och det tycker jag att alla andra också skall.
Tyvär kan jag inte påtvinga andra det förhållningsättet, något jag alltid önskat att jag hade makt att göra men då skulle det väll minst krävas att jag vore gud.
Citera
2007-08-06, 01:38
  #161
Medlem
Germanswede79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duracell Bunny
Jag vill bara säga att jag tycker att det är pinsamt och skamligt att såna här mobbingtrådar tillåts existera. Yttrandefrihet ska inte användas för att håna, förnedra och trakassera svaga människor som saknar möjligheten att försvara sig.

En helt oinskränkt yttrandefrihet är farlig, och de "inskränkningar" som vi har i stil med lagen om hets mot folkgrupp är helt nödvändiga för att vårt samhälle ska fungera på ett vettigt sätt.


Håller helt och hållet med! Det vore förjävligt om total yttrandefrihet rådde för då kunde folk springa runt och säga vad fasiken som helst åt och mot vem som helst angående vad som helst och ett sådant skitsamhälle vill inte jag leva i.
Detta skulle för mig innebära att jag kunde bli tvungen att börja misshandla idioter som utan risk för att kunna åtalas för HMF eller ärekränkning skulle kunna komma fram till mig och min thailändska tjej och fälla diverse rasistiska eller sexuellt kränkande komentarer.
Skall sådan yttrandefrihet råda så kräver jag isåfall att jag tillåts bära samt använda skjutvapen så att jag kan lösa sådana problem utan risk för att hamna i underläge.
Citera
2007-08-06, 01:58
  #162
Medlem
Germanswede79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Äsch, vilka sjuka projiceringar du gör, din dumme fan. Du går tydligen helt i baklås i mongofrågan, p.g.a. att du producerat en mongoloid själv. Jag är varken bitter eller hatisk, men censurmuppar väcker mitt förakt, och då kallar jag FUB-idioterna i moralpanikartiklarna vad de förtjänar att kallas.



Du hade uppenbarligen postat din löjeväckande mongohagiografiska skit där det var off topic, eller hur?



Jag uttrycker mina åsikter till vänner och bekanta IRL, även om dessa åsikter råkar vara kontroversiella. "Anonyma, skumma forum" ...Hela jävla idén med ett diskussionsforum är väl att människor ska kunna diskutera så fritt som möjligt; och om FB nu är så skumt, vad gör då en självutnämnd överkänslig moralpolis som du överhuvudtaget här?



Trams och skitprat, du vet ingenting om de som råkar tycka att mongos ofta ser komiska ut och som haft den tydligen monstruösa fräckheten att påpeka det i en diskussionstråd.



Way to go, mannen!



Hon torde i första hand få lära sig det av dig i så fall: allt tyder nämligen på att du är en absurt självöverskattande och analfixerad ("proktologen" ) liten skit som inte förmår tillföra forumet något överhuvudtaget och som håller på att spricka av "rättmätig indignation" därför att någon råkat trampa på din ömmaste tå.


Vem är du att utala dig kränkande angående andras barn ditt mongo.
Personen har helt klart rätt i flera saker, bland annat att det hänger många bittra och olyckliga skummisar på Flashback, men i de flesta fall förtjänar de att ha det som de har det vilket givetvis även gäller dig.
Olycklig och bitter får man vara men man får inte låta det gå ut över oskyldiga.
Jag har såvitt jag kan minnas aldrig under hela mitt vuxna liv medvetet kränkt någon som inte förtjänar det och tycker att samma goda moral borde gälla även alla andra.
Citera
2007-08-06, 02:19
  #163
Medlem
Germanswede79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zenofix
Oktav tror varken du eller jag skulle byta till oss ett sådant handikapp för att få förmånen att ha en egen ramp att dra rullstolen upp för

Helt enkelt alla människor har ett lika värde enligt mig sen att vissa är en "belastning" gör mig inget jag jobbar hellre för de utvecklingstördas välbefinnande än för de personer som lever på a-kassa och letar jobb 1 gång i veckan tex.

+ de som diskuterade i topicen har en känslomässig störning som är ett minst lika stort handikap som de personerna på bilderna topicen handlade om.



Jag anser inte att alla människor har lika värde men det är inte handikapp, hudfärg, kön osv som avgör skillnader i värde utan det absolut enda som gör att olika människor är olika mycket värda är deras olika grad utav moral.
Jag kan utan samvetskval utsätta en skithög till individ för både grova fysiska och psykiska övergrepp men kan få rätt stora samvetskval ifall att jag betett mig lite tjurskalligt mot en trevlig individ.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback