2007-01-31, 23:15
Bakgrund: Tränat senaste 2 åren, dåligt sista halvåret. Först pga jobb som inte går att kombinera med träning (det gör det inte, säga vad man vill), sedan flytt till Kina. Väl igång här hann jag bara träna en månad innan gäster, resor och förkylning. Sedan nytt gym, ny förkylning. Så det har minst sagt varit jävligt sporadiskt denna termin.
Har innan tränat ganska mkt helkroppspass, suttit lite fast med min träningskamrat som inte har varit intresserad av att ändra på passet och jag har haft svårt att bryta mig loss från det. Jag kan säga att jag tyckte det var lite för mkt bröst där, även om jag t.o.m. ibland stod över några av just de passen (han är disco).
Har nu styckat upp passen mer och delat in det i tre pass. Eftersom jag har dåliga rutiner och svårt att veta att jag har samma lucka varje dag varje vecka så är det tänkt att jag kör detta rullande, 3-5, 6 gånger per vecka allt utifrån hur pigg jag känner mig och har tid och möjlighet.
Mina största hinder är rutiner, sömn och mat. Tre områden som jag alla sköter ganska taskigt. Maten ska jag definitivt försöka skärpa till när jag kommer hem, men samtidigt är jag beredd att inte ge upp allt för bättre resultat.
Ölen ska ju drickas också.
Ålder: 23
Vikt: 69 (tappade 3 i Kina)
Längd: 183
Dag 1 Rygg & Triceps
Rodd, 3 set
Pulldowns, brett grepp, 3 set
Skivstång, lyfter mot hakan, 3 set
Stå på knä på bänk, lyfta hantel mot armhålan, 2 set
Ryggresningar, 3 set
Dips, 3 set
Dragtorn, triceps, 3 set
Dag 2, Axlar & Ben
A-press, 2 set
M-press, 3 set
Deltoids, 3 set
Dragtorn (armen i 90 grader vid midjan, belastning utifrån in, vrider armen)(nån som förstår vad jag menar), 2 set
Shrugs, 3 set
Benpress, 3 set
Benspark, 3 set
Bencurl, 3 set
Vad, 3 set
Dag 3, Bröst, Biceps & Mage
Hantelpress, 3 set
Incline, 3 set
Flies, 3 set
Curlstång, 3 set
Hantlar, Hammer, 3 set
Situps, raka och sneda
Ska uppdatera med lite stats snart, har precis kommit hem till Sverige och ska få ordning på resultaten lite.
Har innan tränat ganska mkt helkroppspass, suttit lite fast med min träningskamrat som inte har varit intresserad av att ändra på passet och jag har haft svårt att bryta mig loss från det. Jag kan säga att jag tyckte det var lite för mkt bröst där, även om jag t.o.m. ibland stod över några av just de passen (han är disco).
Har nu styckat upp passen mer och delat in det i tre pass. Eftersom jag har dåliga rutiner och svårt att veta att jag har samma lucka varje dag varje vecka så är det tänkt att jag kör detta rullande, 3-5, 6 gånger per vecka allt utifrån hur pigg jag känner mig och har tid och möjlighet.
Mina största hinder är rutiner, sömn och mat. Tre områden som jag alla sköter ganska taskigt. Maten ska jag definitivt försöka skärpa till när jag kommer hem, men samtidigt är jag beredd att inte ge upp allt för bättre resultat.
Ölen ska ju drickas också.
Ålder: 23
Vikt: 69 (tappade 3 i Kina)
Längd: 183
Dag 1 Rygg & Triceps
Rodd, 3 set
Pulldowns, brett grepp, 3 set
Skivstång, lyfter mot hakan, 3 set
Stå på knä på bänk, lyfta hantel mot armhålan, 2 set
Ryggresningar, 3 set
Dips, 3 set
Dragtorn, triceps, 3 set
Dag 2, Axlar & Ben
A-press, 2 set
M-press, 3 set
Deltoids, 3 set
Dragtorn (armen i 90 grader vid midjan, belastning utifrån in, vrider armen)(nån som förstår vad jag menar), 2 set
Shrugs, 3 set
Benpress, 3 set
Benspark, 3 set
Bencurl, 3 set
Vad, 3 set
Dag 3, Bröst, Biceps & Mage
Hantelpress, 3 set
Incline, 3 set
Flies, 3 set
Curlstång, 3 set
Hantlar, Hammer, 3 set
Situps, raka och sneda
Ska uppdatera med lite stats snart, har precis kommit hem till Sverige och ska få ordning på resultaten lite.