Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-04, 19:13
  #3049
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
De hade en riktigt god förut, Fairly Nuts, men den har jag inte sett på flera år. Numera verkar det nästan bara handla om smaker med kakor eller kakdeg. Inte för att skambelägga den som gillar det, men jag har aldrig förstått B&Js kärlek till kakdeg.



Om jag minns rätt kom namnet till genom att den amerikanska PR-byrån som hade i uppdrag att fixa brandingen för Häagen Dasz skapade ett antal namnalternativ som bestod av ren hittepå-"europeiska", och sen valde de ut en genom att de lät fokusgrupper betygsätta dem efter vilka som lät mest exklusiva.

Häagen Dasz vann, men det betyder absolut ingenting. Det är bara en random kombination av bokstäver.

Nästan. Grundaren var polsk-amerikan och valde ett namn som "lät danskt" därför att han tyckte att Danmark behandlat judarna exemplariskt. Det är ena teorin. Andra är att det var för att han tyckte Danmark helt enkelt hade ett bra rykte i USA och var kända för sina mejeriprodukter.

Första gången jag hör någon tro det är tyskt, danskt är ju vad folk brukar tro.
Citera
2023-01-12, 14:04
  #3050
Medlem
carminaburanas avatar
Hur fn kan de välja att återlansera Baked Alaska, när det finns då jäkla många andra goda smaker?
Sias Vit Choklad är fö nästan identisk, och är jäkligt god, för 1/3 av priset.
Citera
2023-03-08, 18:15
  #3051
Medlem
carminaburanas avatar
Och sen den andra nya smaken, KOLAKOLAOKOLA. helt oätlig
Citera
2023-05-29, 04:46
  #3052
Avstängd
muskelbergets avatar
Vad hände med cherry garcia? Någon som vet?
Citera
2023-05-29, 18:33
  #3053
Medlem
Perfect10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muskelberget
Vad hände med cherry garcia? Någon som vet?

Utgick för att den "sålde för dåligt". Finns fortfarande i deras glasskiosker där man köper per kula.
För övrigt är Cherry Garcia den enda smaken som kan få mig att börja köpa B&J igen.
Citera
2023-05-29, 20:10
  #3054
Avstängd
muskelbergets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfect10
Utgick för att den "sålde för dåligt". Finns fortfarande i deras glasskiosker där man köper per kula.
För övrigt är Cherry Garcia den enda smaken som kan få mig att börja köpa B&J igen.
Samma här! Kunde nästan äta 20 sådana paket på raken tror jag. Brutalt god!
Citera
2023-08-13, 09:01
  #3055
Medlem
carminaburanas avatar
Deras sunny honey var Riktigt god, men säljs bara i deras scoop shopsnumera
Citera
2023-10-11, 15:28
  #3056
Medlem
Jag fick idag information om att Phish Food har utgått. Någon som vet något mer?
Citera
2023-10-15, 15:15
  #3057
Medlem
Nu har det äntligen kommit en smak som jag tror nästan alla kommer gilla.
Vanilla Blondie brownie pecannöt colasås.
Bästa ben och Jerry för alltid. Den slår strawbwrty cheesecake och cookie dough lite på fingrarna. Prova annars är ni fan dumma i huvudet! Finns den inte be att köpa in!!!
Citera
2023-10-15, 21:54
  #3058
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibraflash
Nu har det äntligen kommit en smak som jag tror nästan alla kommer gilla.
Vanilla Blondie brownie pecannöt colasås.
Bästa ben och Jerry för alltid. Den slår strawbwrty cheesecake och cookie dough lite på fingrarna. Prova annars är ni fan dumma i huvudet! Finns den inte be att köpa in!!!


Den vargod, men väldigt lite Blondie kakbitar.
Citera
2023-10-16, 23:50
  #3059
Medlem
[quote=carminaburana|86079058]Den vargod, men väldigt lite Blondie kakbitar.[/QUOTE
Ja men det beror på vilken, vissa har mer än färskare bitar än andra, eller mjuka bitar rättare sagt.
Det är väldigt olika från bytta till bytta.
Citera
2023-11-13, 07:59
  #3060
Medlem
TerezaInPragues avatar
Minter Wonderland är klart i topp fem.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback