Citat:
Ursprungligen postat av Rainy
Intressant tråd även om dess existens förrvärrat verklighetens situation. Eller?
Nja jag vet inte riktigt om den förvärrade. Situationen blev väl lite kinkig för alla parter när vi fick veta att den låg här ute.
Citat:
Men, vad blev effekten av tråden? Förrvärrade den situationen? Startade den en nödvändig diskussion mellan parterna?
Jag anser själv att det gått för kort tid för att egentligen se någon större effekt. Iallafall för mig.
Men för mig så förvärrade den inte direkt situationen. Jag blev mer, som jag skrev tidigare, förvånad och chockad.
Däremot kan jag säga att jag ser saken i ett annat ljus. Så som jag och de flesta i min närhet ser situationen uppfattas den ju uppenbart inte av andra. Utan då kanske jag framstår som en tjej som i brist på annat går och tjatar om att jag ska ta livet av mig för att få uppmärksamhet.
En annan sak som jag fått upp ögonen för att det kanske inte var så farligt ändå att tråden hamnade här även om jag blev sårad först.
Nu är det ganska intressant att vara den som iakttar och ser hur tråden utvecklas och att ingen tror på en är faktiskt lite lustigt nu mera, för jag bryr helt enkelt inte om vad andra tycker lika starkt som förut. Då styrdes jag mer av andras tankar om mig. Nu vet jag att ingen av er vet vem jag är och jag vet hur min situation är och det är det viktigaste för mig.
Citat:
Om inte annat orsakade den väl att pastorn kastades ut => positivt? Kanske stärkte den relationen mellan mamman och "gumman" (och det behöver inte betyda en dålig relation innan tråden startades).
Ja Pastorn åkte ut men som sagt han är inte ute ur våra liv för det.
När det gäller relationen till min mamma så rördes mycket upp och är fortfarande i lite skakigt tillstånd där vi inte riktigt förstår varandra. Mycket över hur var och en har reagerat över denna tråd. Det är med det jag menar att det gått för kort tid. Men som man säger det som inte dödar en stärker en.
Och jag ska väl säga mest frö mig mammas skull att vår relation inte var dålig innan. Men som alla barn och föräldrar har de sin beskärda del av oliktänkande och småbråk.
Citat:
Jag tycker givetvis att det var illa av pastorn att utlämna det hela på forumet som han gjort, och bilden av "gumman" och modern var troligen långt ifrån objektivt sanningsenliga från hans sida. Tror snarare att pastorn har utelämnat mer om hur han själv är. Att överhuvudtaget starta en sådan här tråd är tragiskt, enligt min mening. Att läsa den kanske likaså? =)
*Ler* Ja det är ju faktiskt den första reaktionen att man blir arg för att blir utelämnad utan något försvar. Men som sagt, life goes on, inget jaqg kan göra åt det nu.
Citat:
Men oavsett vilket, vad tycker ni inblandade parter att tråden nu i efterhand, gav för effekt? Positiva som såväl negativa.
Kan bara prata för min del och det positiva är att nu kan jag rycka på axlarna. Det som först kändes som ett hårt knytnävsslag kan jag titta tillbaka på och granska istället. Lite kul faktiskt att det involverar så många som vill komma med sin åsikt.
Det negativa är att jag skulle ha velat komma till tals innan hela tråden spårade ur. Och det hela kanske skulle ha kunnat skötts på ett lite smidigare sätt. Som det är nu känns det som jag är i en rävsax mellan Pastorn och min mamma. Där jag eventuellt tvingas välja sida känns det som. Jag måste förklara varför jag tycker som jag tycker och det verkar inte finnas någon gyllene medelväg som jag oftast brukar välja för att slippa undan konflikter.