Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Flashback - Bättre förr eller nu?
Förr
64,42%
2004 röster
Nu
13,47%
419 röster
Vet ej
22,12%
688 röster
2024-11-12, 18:51
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Då läste jag illa

Tror ändå att det är lite väl hård begränsning.

Det kan nog vara jag som uttrycker mig slarvigt ibland också.

Det är möjligt att det är snäv begränsning men jag tror de mest aktiva trådarna skulle må bra av det så fler kan bli delaktiga och infromtion inte går om varandra. Men man vet inte om man inte testar!
Citera
2024-11-12, 18:56
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Det kan nog vara jag som uttrycker mig slarvigt ibland också.

Det är möjligt att det är snäv begränsning men jag tror de mest aktiva trådarna skulle må bra av det så fler kan bli delaktiga och infromtion inte går om varandra. Men man vet inte om man inte testar!

Nä det var jag som läste slarvigt. Skyller på att jag sovit dåligt och jobbat sedan 6 imorse och precis kommit hem. Inte har jag fått gott kaffe idag heller

Jag kan hålla med dig om att det i brottstrådarna snabbt blir oläsligt. Många korta inlägg och många sidospår om politik eller annat. Många korta frågor som inte leder tråden framåt. Vi brukar ju rensa undan det mesta av det där och tråden blir då bättre - men bättre hade varit om diskussionen vårdades från början lite bättre av de som deltar i den. Jag tror dock inte på att begränsa antalet inlägg till 5. Men kanske är det något vi behöver klura lite på.
Citera
2024-11-12, 19:15
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Nä det var jag som läste slarvigt. Skyller på att jag sovit dåligt och jobbat sedan 6 imorse och precis kommit hem. Inte har jag fått gott kaffe idag heller

Jag kan hålla med dig om att det i brottstrådarna snabbt blir oläsligt. Många korta inlägg och många sidospår om politik eller annat. Många korta frågor som inte leder tråden framåt. Vi brukar ju rensa undan det mesta av det där och tråden blir då bättre - men bättre hade varit om diskussionen vårdades från början lite bättre av de som deltar i den. Jag tror dock inte på att begränsa antalet inlägg till 5. Men kanske är det något vi behöver klura lite på.

Haha ja gott kaffe är grunden till en bra dag!

Jag kan hålla med om att fem inlägg är lite snålt. Ett alternativ är ju att utöka tiden mellan sina inlägg från 30 sekunder till typ 10-30 minuter.
Citera
2024-11-12, 19:19
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Enligt min empiriska forskning kommer merparten av de många korta inläggen av ett stort antal användare som går in i varenda brottstråd och skriver ovidkommande om en viss typ av människor, politik etc. De skriver oftast dock inte ens så många inlägg som fem men då antalet användare som agerar så är så stort så gör det trådarna oläsliga ändå.

En begränsning skulle därför, som jag skrivit tidigare, bara drabba de som faktiskt diskuterar själva fallet.
Citera
2024-11-12, 19:22
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Enligt min empiriska forskning kommer merparten av de många korta inläggen av ett stort antal användare som går in i varenda brottstråd och skriver ovidkommande om en viss typ av människor, politik etc. De skriver oftast dock inte ens så många inlägg som fem men då antalet användare som agerar så är så stort så gör det trådarna oläsliga ändå.

En begränsning skulle därför, som jag skrivit tidigare, bara drabba de som faktiskt diskuterar själva fallet.

Jag delar helt din uppfattning. Svårt att komma åt det där. Moderatorsmeddelande - och lite hårdare med varningar är väl det vi kan göra - men jag upplever inte riktigt att det hjälper fullt ut.
Citera
2024-11-12, 19:35
Medlem
billigosts avatar
Citat:

Men då kan man ju begränsa de som spammar one-liners då med maximalt x-antal inlägg/tråd under en viss tid. Det känns som mer effektivt "straff" än en varning eller avstängning.
Citera
2024-11-13, 10:41
Medlem
Citat:
Om ny info tillkommer vill de flesta att den förmedlas direkt och det är definitivt inget spam.

Det vore förödande för ett diskussionsforum om ny relevant information skulle begränsas.
Jo, men samtidigt kanske man funderar lite innan man postar inlägg.?

Jag kan ju tycka att får man göra ex.vis fem inlägg per dygn i samma tråd skulle det få bort en massa (onödiga) spekulationer och annat trams som egentligen inte tillför tråden något.
Senast redigerad av flashbackstasi 2024-11-13 kl. 10:42. Anledning: stavfel
Citera
2024-11-13, 10:50
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Jo, men samtidigt kanske man funderar lite innan man postar inlägg.?

Jag kan ju tycka att får man göra ex.vis fem inlägg per dygn i samma tråd skulle det få bort en massa (onödiga) spekulationer och annat trams som egentligen inte tillför tråden något.

Exakt. Dessutom bidrar begränsad kvot till att man faktiskt tar sig mer tid till att läsa andras inlägg också.
Citera
2024-11-13, 10:58
Medlem
billigosts avatar
Eller hittar andra intressanta trådar att skiva i som man aldrig hade gjort annars eftersom man kan mass-posta i samma tråd hela dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in