Citat:
Ursprungligen postat av
Maviel
Nä det var jag som läste slarvigt. Skyller på att jag sovit dåligt och jobbat sedan 6 imorse och precis kommit hem. Inte har jag fått gott kaffe idag heller
Jag kan hålla med dig om att det i brottstrådarna snabbt blir oläsligt. Många korta inlägg och många sidospår om politik eller annat. Många korta frågor som inte leder tråden framåt. Vi brukar ju rensa undan det mesta av det där och tråden blir då bättre - men bättre hade varit om diskussionen vårdades från början lite bättre av de som deltar i den. Jag tror dock inte på att begränsa antalet inlägg till 5. Men kanske är det något vi behöver klura lite på.
Enligt min empiriska forskning kommer merparten av de många korta inläggen av ett stort antal användare som går in i varenda brottstråd och skriver ovidkommande om en viss typ av människor, politik etc. De skriver oftast dock inte ens så många inlägg som fem men då antalet användare som agerar så är så stort så gör det trådarna oläsliga ändå.
En begränsning skulle därför, som jag skrivit tidigare, bara drabba de som faktiskt diskuterar själva fallet.