2007-02-07, 21:52
Citat:
Jag tror inget speciellt om mig själv, jag har ingen "plan" för livet, jag bara lever vind för våg känns det som.
Ursprungligen postat av Cruella de Vil
Vet du, det enda som betyder något i grund och botten är personligheten. Inte status eller pengar som många försöker skylta med. Pengar och status är ytliga ting som inte skänker glädje, kärlek och trygghet. Pengar skänker nöjen men det är inte tillräckligt. Det finns goda chanser både för dig och trådskaparen. Människor som lär sig att vara trygga i sig själva blir trevliga att umgås med istället för sådana som skryter om pengar och social status etc. Sedan ska du veta att man har aldrig för lite att ge om man tror på sig själv, på vad man gör och trivs med livet! Då har man allt!!
elsa123 Nej det är sant. Man ska inte ta livet eller sig själv på för stort allvar. Däremot ska man lära sig att ta vara på livet, på varje minut. Göra saker som man finner roliga/spännande/intressanta. Helt enkelt fylla vardagen med sådant som man mår bra av!
elsa123 Nej det är sant. Man ska inte ta livet eller sig själv på för stort allvar. Däremot ska man lära sig att ta vara på livet, på varje minut. Göra saker som man finner roliga/spännande/intressanta. Helt enkelt fylla vardagen med sådant som man mår bra av!
Och jag vet inte, om det bara är personligheten som betyder något är det rätt uppenbart att den inte räcker till isåfall. Det ena ger det andra, social status ger lycka, pengar ger självförtroende, karriär en stärkt självkänsla, alla saker bra för att locka till sig någon. Det är väl just det, killar ska inte locka till sig, de ska ta för sig inte vara passiva och längtansfulla.
Ta vara på livet? Jo, det borde jag absolut göra, just nu använder jag tiden som om den vore evig och gör inget produktivt eller utvecklande.
Monika: det där stämmer bara till en viss gräns. Ingen kan ha umgåtts mer med sig själv än mig, men inte blir jag så mycket säkrare för det.