• 1
  • 2
2007-02-07, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruella de Vil
Vet du, det enda som betyder något i grund och botten är personligheten. Inte status eller pengar som många försöker skylta med. Pengar och status är ytliga ting som inte skänker glädje, kärlek och trygghet. Pengar skänker nöjen men det är inte tillräckligt. Det finns goda chanser både för dig och trådskaparen. Människor som lär sig att vara trygga i sig själva blir trevliga att umgås med istället för sådana som skryter om pengar och social status etc. Sedan ska du veta att man har aldrig för lite att ge om man tror på sig själv, på vad man gör och trivs med livet! Då har man allt!!

elsa123 Nej det är sant. Man ska inte ta livet eller sig själv på för stort allvar. Däremot ska man lära sig att ta vara på livet, på varje minut. Göra saker som man finner roliga/spännande/intressanta. Helt enkelt fylla vardagen med sådant som man mår bra av!
Jag tror inget speciellt om mig själv, jag har ingen "plan" för livet, jag bara lever vind för våg känns det som.

Och jag vet inte, om det bara är personligheten som betyder något är det rätt uppenbart att den inte räcker till isåfall. Det ena ger det andra, social status ger lycka, pengar ger självförtroende, karriär en stärkt självkänsla, alla saker bra för att locka till sig någon. Det är väl just det, killar ska inte locka till sig, de ska ta för sig inte vara passiva och längtansfulla.

Ta vara på livet? Jo, det borde jag absolut göra, just nu använder jag tiden som om den vore evig och gör inget produktivt eller utvecklande.

Monika: det där stämmer bara till en viss gräns. Ingen kan ha umgåtts mer med sig själv än mig, men inte blir jag så mycket säkrare för det.
Citera
2007-02-07, 22:19
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Jag tror inget speciellt om mig själv, jag har ingen "plan" för livet, jag bara lever vind för våg känns det som.

Och jag vet inte, om det bara är personligheten som betyder något är det rätt uppenbart att den inte räcker till isåfall. Det ena ger det andra, social status ger lycka, pengar ger självförtroende, karriär en stärkt självkänsla, alla saker bra för att locka till sig någon. Det är väl just det, killar ska inte locka till sig, de ska ta för sig inte vara passiva och längtansfulla.

Räcker till för vad egentligen? Frågan är väl om du verkligen vill ha en partner där din personlighet är det som betyder minst och där din sociala status, pengar mm betyder mest. Tror du det genererar någon slags genuin lycka ?? Finns väl fattiga killar som har mängder med tjejer det handlar om att tro på sig själv betydligt mer än vad du gör. DET är äkta självförtroende och det är attraherande.

Sedan finns det ju dom som har en hög social status men som ändå inte egentligen tror på sig själva och det lyser igenom iallafall.

Har dom både och är det ju bara att gratulera.
Citera
2007-02-07, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Räcker till för vad egentligen? Frågan är väl om du verkligen vill ha en partner där din personlighet är det som betyder minst och där din sociala status, pengar mm betyder mest. Tror du det genererar någon slags genuin lycka ?? Finns väl fattiga killar som har mängder med tjejer det handlar om att tro på sig själv betydligt mer än vad du gör. DET är äkta självförtroende och det är attraherande.

Sedan finns det ju dom som har en hög social status men som ändå inte egentligen tror på sig själva och det lyser igenom iallafall.

Har dom både och är det ju bara att gratulera.

Var kommer den tron ifrån? Uppväxten? Tror man på sig själv är man knappast fattig..då gör man också nåt av sitt liv. Jag tror inte speciellt mycket på mig själv, hur skulle jag kunna göra det utan att lida av vanföreställningar? Kan man tro på sig själv trots att man befinner sig på botten av ån så har man antagligen ett onaturligt starkt och verklighetsfrånvänt ego. Vi vanliga dödliga identifierar oss oftast med vår position i samhället och livet och beter oss därefter..

Men jag vet att jag sätter för lite tilltro till tjejer/kvinnor och deras urval, jag är nog alltför cynisk för mitt eget bästa där, jag vill ju gärna tro att det är som alla säger, att personligheten räknas. Men personligehten är alltså bara värd något om det ligger ett självförtroende bakom? För då är man kapabel att försvara avkomma och kriga etc.

Urh, denna djuriska tillvaro..
Citera
2007-02-07, 22:55
Medlem
Cruella de Vils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Var kommer den tron ifrån? Uppväxten? Tror man på sig själv är man knappast fattig..då gör man också nåt av sitt liv. Jag tror inte speciellt mycket på mig själv, hur skulle jag kunna göra det utan att lida av vanföreställningar? Kan man tro på sig själv trots att man befinner sig på botten av ån så har man antagligen ett onaturligt starkt och verklighetsfrånvänt ego. Vi vanliga dödliga identifierar oss oftast med vår position i samhället och livet och beter oss därefter..
Men jag vet att jag sätter för lite tilltro till tjejer/kvinnor och deras urval, jag är nog alltför cynisk för mitt eget bästa där, jag vill ju gärna tro att det är som alla säger, att personligheten räknas. Men personligehten är alltså bara värd något om det ligger ett självförtroende bakom? För då är man kapabel att försvara avkomma och kriga etc.

Urh, denna djuriska tillvaro..
Bara för att man identifierat sig med en position i samhället betyder det inte att man ska nöja sig med den. Man blir vad man gör sig till. Vill man så kan man.. Alla har varit på botten och vänt då och då. Däribland jag! Har haft perioder då jag legat under täcket i sängen och önskat livet ur mig själv. Jag har hoppats att jag fick sova en evig sömn men så fungerar det inte. Har man inte tilltro till sig själv kan man heller inte ha det till någon annan. Man har perioder då man inte gör ett skit av sitt liv, de flesta har varit där, när man tröttnar på att vara där så tar man sig därifrån. Ekonomin har ingenting med tron på sig själv att göra, det har med vad man gör för val i livet att göra. Man måste kämpa för att skapa livet som man vill ha det, det är en slags skulptur som man formar efter sitt eget tycke.
Citera
2007-02-07, 22:59
Medlem
Sälklubbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsa123
Jag har ett problem med mig själv som jag tycker är väldigt jobbigt. Jag kärar ofta ner mig i killar. Många av dem skapar jag en relation till, tills en viss gräns. Efter ett tag känner jag att jag är i underläge och sticker direkt. Jag är så himla rädd att bli avvisad av dem. Därför gör jag alltid så att jag avvisar dem och säger upp relationen, trots att jag kan gilla personen hur mycket som helst.

Det kan också vara så att jag blir rädd när det håller på att bli seriöst, trots att jag egentligen vill, att jag avskräcks och inte längre känner mig så intresserad men jag vet att det egentligen bottnar i rädsla för att själv bli lämnad.

Jag kan inbilla mig, eller så är det så, att dennes känslor inte är lika starka som mina och då flyr jag fort som fan för att slippa bli dumpad själv. Jag har just gjort detta igen och jag blir så trött på mig själv. Förstår inte varför jag är så feg men jag känner det som att det skulle vara ett sånt misslyckande och en skam om jag blev avvisad. Det är väldigt jobbigt då jag faktiskt är ute efter att skaffa ett långvarigare förhållande.

Jag vet inte vad jag ska göra åt det? Är det någon som känner lika? Har ni några tips?
Vad tycker killarna som du dumpar?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in