Citat:
Ursprungligen postat av pussgurkaan
vad ska jag göra? jag har just kommit ur från ett långt förhållande, det var han som gjorde slut. Vi var tillsammans i ca 3 år och hade det lite upp och ner! Det var två månader sen det tog slut nu..och han har sagt att han inte vill ha någon annan än mig utan ska ta det lungt ett tag framöver med tjejer och så vidare. Men ikväll just nyss..fick jag höra av en kompis till mig ..att han skulle vara med en tjej..jag vet att det kanske låter som om jag är desperat..eftersom att han har gjort slut och inte vill ha mig mer! men jag mår så otroligt dåligt..jag vet inte vad jag ska ta mig till? hur ska jag glömma honom..hur ska jag smälta att han nu är med en annan tjej? kan inte sluta tänka på vad dom gör och hur han beter sig med henne..
någon som varit i samma situation och har något bra förslag att komma med hur jag gör bäst för att inte tänka på det..
tack! / förkrossad.
Att tänka på det och må dåligt är en del av att bearbeta det som hänt. Tyvärr kan du nog inte göra så mycket annat än att genomleva den tunga perioden.
Du kommer ju börja må bättre så småningom men det kommer att ta tid.