• 1
  • 2
2000-06-02, 23:58
Medlem
Ecstasy förstör hjärnan!!!!!!!

vafan, alla dör av att leva... var inte så jävla morbida att bara tänka om vad ni dör av... det är vad som gör er må bra som gäller... dör gör ni ändå nån gång...
Citera
2000-06-04, 01:54
Medlem

Vad gör inte det.
Min man som är VD för ett medelstort företag och jag själv som är
inköpschef på ett väl etablerat företag gör det i måttliga mängder
med vära medelålders vänner (vära fester i sjöhuset har redan ett
gott rykte bland utvalda vänner). Vi har dock inte märkt av någon
hjärnförstörning ännu.
Citera
2000-06-05, 13:52
äldre konto (old)
Ej medlem

Var det ingen som såg avsnittet om E på Nova för ganska länge sen på TV där dom skivade råtthjärnor för att visa vad som händer med hjärnan när råttor går på E? Där tog dom också upp det där med seratonin och att man kan bli deprimerad för all framtid så det ligger nog nåt i det, tror jag iallafall.
Citera
2000-06-05, 16:00
Medlem

Sällan så märker man sin hjärnförstöring själv.

Extasy är skadligt för din hjärna, även i små mängder och sällan...

"E for Extasy" är inte så jäkla ny och den missar en hel del av viktig information...

Kolla på www.erowid.org och "what's new" så har jag för mej att de beskriver E's skadeverkningar... Och kom inte med att Erowid=RNS skitprat. Erowid är en hoper människor som är drog-neutrala. (dock med lite positiv vinkling...)

/M
Citera
2000-06-06, 02:03
Medlem

Sanningen är väl delvis att ingen vet. E har inte använts tillräckligt länge för att man skall känna till ev långsiktiga effekter.

Gravida kvinnor skall definitivt undvika E. Till exempel.
Citera
2000-06-06, 20:03
Medlem

Haller med om att en del i "E for Ecstasy" ar lite forlegat. Men star fortfarande fast vid att den fakta du hittar pa ecstasy.org ar bland den mest tillforlitliga... Iaf mer tillforlitlig an den pa Erowid...
Citera
2000-06-07, 09:35
äldre konto (old)
Ej medlem

det faliga är väl det att om man inte dricker någe ..och håler i gång ..eller om man dricker för mycket ...
Citera
2000-06-12, 15:50
äldre konto (old)
Ej medlem

Jag skulle vilja påstå att den bästa informationen om E fås genom att vara med i The MAPS Forum (www.maps.org) och läsa vad de säger där. De flesta som skriver inlägg vet vad de snackar om, och råkar någon som inte vet det skriva blir han kvickt nerplockad på jorden. Nu snackar vi alltså inte något pundarforum utan ett forum där det disukteras forskningsrapporter o dyl.

Om folk brydde sig lite mer om vad de pysslade med skulle vi kanske slippa alla tjackpundare och folk som svamlar om att det är horse i E.

När man diskuterar MDMAs eventuella skadliga verkan så bör man ha i åtanke att det är rättså sällsynt med folk som använder bara MDMA, de flesta får i sig lite av varje, antingen av fri vilja eller genom risiga piller, därför är inte de undersökningar som finns på människors minnesförmåga tillförlitliga.

Om man ser till att ta det lite lugnt och inte hiva i sig >2 piller per gång, och försöker få åtminstone en månad emellan gångerna så har jag svårt att tro att det kan ge några mätbara skador, det har faktiskt käkats E i feta kvantiteter sen i början av 80-talet i vissa delar av världen. Se på Sasha Shulgin, han funkar fortfarande bra och han har tyckt i sig en hel del skumma preparat.

Det kan även appliceras på tex LSD och Albert Hofmann, som ju itne blev speciellt hjärnskadad trots hundratals trippar.. Och Timothey Leary, som ju iallfall funkade ganska bra och blev ganska gammal trots sin aningen annorlunda livsstil. :)

Ta det lungt så ordnar det sig!
Citera
2000-06-14, 13:48
äldre konto (old)
Ej medlem

Asså vafan! E är farligt både stora och små mängder, detta ska man väl aldrig glömma bort. Sen kan man fortsätta knarka med vetskapen om detta.
Jag brukar knark och jag vet om att det är farligt, men skiter i det eftersom jag tycker att det roligt. Säg vad man INTE kan dö av här i världen.
Däremot säger jag oxå att man inte ska ta E för ofta eftersom det kan få kroppen att sluta utsöndra seratonin (ämnet som gör att man kan känna känslor)
Jag hade en Eperiod när jag tog E för ofta, efter den här perioden gick jag omkring och kände antingen ingenting (grått tomt skal) eller så bröt jag ihop och bara skrek och grät. Detta är ett faktum och jag är glad att jag lyckats få igång mina känslor igen.
Som sagt, ska man ta E, kan man ta det högst en gång i månaden typ....
Hjärnskadorna vet jag inget om, förrutom att man kan börja stamma och närminnet blir dåligt.... men detta är bara teorier från min sida ännu.... jag kan inte veta förrän senare när jag tänker tillbaka på mitt liv om jag gör fel eller inte.
PUNKT!

//neppan
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här