2007-02-09, 13:56
Medlem
Har ni ochså tänkt på att skötsamma folk som är utan partner gärna baktalar å ser till så oskötsamma får ännu sämre rykte. Dom som är oskötsamma är ju oftast det för att dom blivit svikna eller mobbade/haft en traslig uppväxt.

Alltså dom skötsamma blir så avundsjuka på dom som misskött sig å ändå kan ha partner. Så då snackar dom en jävla massa skit om dom bland andra å resultatet blir ju att dom får ännu mer rätt att fortsätta å leva fel. Har ni ochså märkt detta beteene å vad tycker ni om det?
Citera
2007-02-09, 14:02
Medlem
desperathemmafrs avatar
Ja, de har jag märkt. Man vill ju bara ge dom stryk!
Citera
2007-02-09, 14:28
Medlem
Quorthons avatar
Är man skötsam och städad av sig är det väl inte så konstigt om man stör sig på puckade bråklås som alltid kräver uppmärksamhet och som bara svinar.

Har vännerna på mellanstadiet varit taskiga?
Citera
2007-02-09, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Är man skötsam och städad av sig är det väl inte så konstigt om man stör sig på puckade bråklås som alltid kräver uppmärksamhet och som bara svinar.

...och som har brud!
Citera
2007-02-09, 14:32
Medlem
Nej å det är väll inte konstigt att dom stör sig på skötsamma jävlar. Jag förstår om folk retar sig på oskötsamma som blir det av tuffhet men dom som blivit nedvärderade av andra, dom skötsamma får skylla sig själva när skiten kommer tillbaks
Citera
2007-02-09, 14:36
Medlem
Quorthons avatar
Aha, på så vis...

Förstår precis vad du menar, och det är ju förjävligt rent ut sagt
Citera
2007-02-09, 14:47
Medlem
De kan jag tänka mig att du tycker, din avatar säger väll rätt mycket
Citera
2007-02-09, 14:50
Medlem
filofaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PirateHook
Har ni ochså tänkt på att skötsamma folk som är utan partner gärna baktalar å ser till så oskötsamma får ännu sämre rykte. Dom som är oskötsamma är ju oftast det för att dom blivit svikna eller mobbade/haft en traslig uppväxt.

Alltså dom skötsamma blir så avundsjuka på dom som misskött sig å ändå kan ha partner. Så då snackar dom en jävla massa skit om dom bland andra å resultatet blir ju att dom får ännu mer rätt att fortsätta å leva fel. Har ni ochså märkt detta beteene å vad tycker ni om det?
Nää vet du vad. Man har aldrig "rätt" att leva "fel". Om fel nu innebär att förstöra för andra osv. När man är vuxen kan man välja själv. Även om man inte hade de bästa förutsättningarna som barn så har man som vuxen en fri vilja och därmed ansvar.

För övrigt känns frågeställningen lite förvirrande för mig.
Citera
2007-02-09, 15:29
Medlem
Men om andra ställer till det igenom att baktala en inför en eventuell partner har man då inte rätt att förstöra för andra då? eller tror du på den stränga moralen? Med att leva fel menar jag att man tar droger eller alkohol för att glömma saker en stund å inte låta sina problem gå ut över andra. Men tar man till dessa medel så får man i alla fall folk som baktalar en

Sållar nu bort dom som förstör när dom är påverkade. Jag menar ej heller att man ska ta till det så fort ett problem uppstår men de finns många som verkligen har försökt att vända andra kinden till men sen blir de inge bättre ändå, å till slut blir dom galna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in