• 1
  • 2
2007-02-10, 22:25
Medlem
Gromnas avatar
0.6. Frågor om låsningar, borttagningar etc. tas med moderator via PM
Frågor om eventuella låsningar, borttagningar etc. tas med moderator via PM. Detta för att hålla en så hög nivå som möjligt på forumet. Skulle PM-dialogen inte fungera med belåtenhet, så är du dock välkommen att diskutera frågan vidare i avdelningen "Flashback".
Inlägg som postas på forumet ska vara av intresse även för andra användare.
2007-02-10, 22:27
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Bemöter det gärna. Då jag även tycker andra härinne kan ta del av detta, då du redan outat mig som kassmoderator i en trådstart.

Angående dina tre raderade inlägg som du är så arg över:

Då hela GH's tråd låstes, så följde ju dina 2 inlägg i just tråden med givetvis.
Men de blev raderade innan då det inte var något som tillförde den tråden ett dugg:
http://www.flashback.org/showpost.p...unt=&p=6290331
http://www.flashback.org/showpost.p...unt=&p=6289415

Eller tycker du ärligt att de gör det??

Sen ditt inlägg i Flummtråden: var just enbart "3 rader kritik på hur illa du tycker det är att inläggen försvinner, och vad det är dåligt inne i Cb numera och att du inte skulle skriva här mer.". Knappast något som hör hemma i en flummtråd, där topic är Vilka puffar just nu?..

Då det faktiskt skulle gett en tillsägelse, då det är ett regelbrott att i öppna trådar ifrågasätta moderatorernas åtgärder. Men jag valde att bara ta bort det istället. Men välj du vilket du föredrar?
Jag raderar och låser INTE för att det är kul. Det gör ingen moderator. Förstå det någongång. Men som mod kan man inte bryta mot regler som användare kan.

Kan inte ni som klagar på moderatoråtgärderna läsa reglerna, finns även massa klistrade trådar i de flesta forum längst upp (ingen ännu CB) en tråd där sittande mods i de delarna, skriver tydligt vad som gäller och ska följas.

Och bara för att jag NU råkar vara här inne och modda ensam förtillfället, betyder inte det att jag ensam gör mina egna beslut, jag hör med alla de andra modsen om raderingar och låsningar.
Men hittills har det tydligen varit helt korrekta åtgärder jag gjort då jag dubbelkollar det jag gör, med andra moderatorer..
Vad man sen tycker om det, är inte moderatorernas fel eller något vi kan göra så mycket åt.. Då det som sagt finns en Faq med regler vi måste följa.

MEN: Ni ser bara mitt namn som åtgärdat en massa saker på kort tid, (raderat och låst en himla massa, det vet jag), och ger mig all kritik men glömmer att det likväl kunde vara någon annan mods namn.
För det är fortfarande slapp moderering här inne om man jämför med andra forum. Tro det eller ej, men så är det.
Och det ska ändras på.

Ni kan tex gå in och titta under Hallucinogener, modsen där inne flyttade på deras "flummtråd" till laidback i natt.
Något som hade uppskattas härinne??

Tycker det är väldigt orättvis kritik som riktas mot mig av dig då (Sam Lowry), för att jag under denna veckan ensam, verkligen försökt röja upp Cb till en nivå som är acceptabel härpå FB och som följer reglerna.

Sen vet jag inte hur många inlägg jag sett tidigare att ni vill ha aktiva mods.
Men kanske gäller inte det längre, då en positiv förändring av forumet tydligt börjar synas, vilket några inte gillar och som då sparkar bakut.

Hoppas jag bemött detta, klart nu.
Och jag ska när jag hinner, skriva en klistrad tråd över regler som gäller i forumen.
Men moddningen går före, då det bara är jag här.//slokis, Mod

Sen, i fortsättningen om ni har åsikter om modåtgärder, det kommer ni ha garanterat, ta det i PM, för allas skull, och för de där reglerna igen...
2007-02-10, 22:42
Medlem
bästisweedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromna
0.6. Frågor om låsningar, borttagningar etc. tas med moderator via PM
Frågor om eventuella låsningar, borttagningar etc. tas med moderator via PM. Detta för att hålla en så hög nivå som möjligt på forumet. Skulle PM-dialogen inte fungera med belåtenhet, så är du dock välkommen att diskutera frågan vidare i avdelningen "Flashback".
Inlägg som postas på forumet ska vara av intresse även för andra användare.

Hur ska han veta vilken moderator som raderat då?
2007-02-10, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MYRSLOKEN
Bemöter det gärna. Då jag även tycker andra härinne kan ta del av detta, då du redan outat mig som kassmoderator i en trådstart.

Angående dina tre raderade inlägg som du är så arg över:

Då hela GH's tråd låstes, så följde ju dina 2 inlägg i just tråden med givetvis.
Men de blev raderade innan då det inte var något som tillförde den tråden ett dugg:
http://www.flashback.org/showpost.p...unt=&p=6290331
http://www.flashback.org/showpost.p...unt=&p=6289415

Eller tycker du ärligt att de gör det??
Du tycker alltså det räcker för att godtyckligt gå in och ta bort skrivna inlägg enligt eget tycke och smak? Det jag är förbannad för är att DU censurerar mig genom att se till att jag inte postar i forat. Jag kan ge massor med exempel på inlägg du låter stå som har mindre att tillföra ditt forum än mina. Men längre ner skriver du att du har dubbelkollat med övriga moderatorer så det är väl helt enligt era regler att bestämma vad användarna postar då, passar det inte är det bara att radera..

Citat:
Sen ditt inlägg i Flummtråden: var just enbart "3 rader kritik på hur illa du tycker det är att inläggen försvinner, och vad det är dåligt inne i Cb numera och att du inte skulle skriva här mer.". Knappast något som hör hemma i en flummtråd, där topic är Vilka puffar just nu?..

Då det faktiskt skulle gett en tillsägelse, då det är ett regelbrott att i öppna trådar ifrågasätta moderatorernas åtgärder. Men jag valde att bara ta bort det istället. Men välj du vilket du föredrar?
Jag raderar och låser INTE för att det är kul. Det gör ingen moderator. Förstå det någongång. Men som mod kan man inte bryta mot regler som användare kan.
I flummtråden skrev jag att jag försökt röka bort missnöjet med att bli censurerad, det klarade tydligen inte ditt ego. Jag anser att du har brutit mot regler genom att radera inlägg som stör din person. Jag ändrar genast uppfattning om du kan få modsen du dubbelcheckade med innan dina åtgärder i gh´s tråd att förklara dina raderingar av just mina inlägg. Jag förutsätter att de hängde med från början och såg hur tråden utvecklades och har vetskap om gh´s tidigare uppträdande i forat. Sätt tillbaka mina inlägg så tar jag en tillsägelse under protest och går vidare med det över dig, jag finner ingen mening att diskutera över pm med din attityd.

Citat:
Kan inte ni som klagar på moderatoråtgärderna läsa reglerna, finns även massa klistrade trådar i de flesta forum längst upp (ingen ännu CB) en tråd där sittande mods i de delarna, skriver tydligt vad som gäller och ska följas.

Och bara för att jag NU råkar vara här inne och modda ensam förtillfället, betyder inte det att jag ensam gör mina egna beslut, jag hör med alla de andra modsen om raderingar och låsningar.
Men hittills har det tydligen varit helt korrekta åtgärder jag gjort då jag dubbelkollar det jag gör, med andra moderatorer..
Vad man sen tycker om det, är inte moderatorernas fel eller något vi kan göra så mycket åt.. Då det som sagt finns en Faq med regler vi måste följa.

MEN: Ni ser bara mitt namn som åtgärdat en massa saker på kort tid, (raderat och låst en himla massa, det vet jag), och ger mig all kritik men glömmer att det likväl kunde vara någon annan mods namn.
För det är fortfarande slapp moderering här inne om man jämför med andra forum. Tro det eller ej, men så är det.
Och det ska ändras på.

Ni kan tex gå in och titta under Hallucinogener, modsen där inne flyttade på deras "flummtråd" till laidback i natt.
Något som hade uppskattas härinne??

Tycker det är väldigt orättvis kritik som riktas mot mig av dig då (Sam Lowry), för att jag under denna veckan ensam, verkligen försökt röja upp Cb till en nivå som är acceptabel härpå FB och som följer reglerna.

Sen vet jag inte hur många inlägg jag sett tidigare att ni vill ha aktiva mods.
Men kanske gäller inte det längre, då en positiv förändring av forumet tydligt börjar synas, vilket några inte gillar och som då sparkar bakut.

Hoppas jag bemött detta, klart nu.
Och jag ska när jag hinner, skriva en klistrad tråd över regler som gäller i forumen.
Men moddningen går före, då det bara är jag här.//slokis, Mod

Sen, i fortsättningen om ni har åsikter om modåtgärder, det kommer ni ha garanterat, ta det i PM, för allas skull, och för de där reglerna igen...
Jag blev förvånad över valet av mod men inte negativt, det klarade du snabbt av att ändra. Om du tycker det är orättvis kritik vad tror du det då inte känns som när man blir censurerad av en rabiat moderator? Jag tänker inte tigande acceptera att du raderar mina inlägg jag skriver på flashback, då tar jag hellre en kfk..
2007-02-10, 23:48
Medlem
KillerBeess avatar
A nu har jag faktiskt vaknat upp lite å kan förstå sloken. Tänk er själva hur det skulle vara att bli ny moderator i en så "skitig" håla som cb forumet.

Jag står fortfarande för vad jag skrev innan i tråden att flumforumet nästan bara e en ot tråd nu å många mår bra av det.

Men sedan sloken kom in har man hört klagomål å gnäll (nämner inga namn eller så så va inte sura på mig) över hur hon sköter cb forumet. Jag har kollat ofta på cb forumet nu å jag har sett att många tramsiga och helt meningslösa inlägg har försvunnit. Men jag har inte sett någon som har sagt att hon har gjort något bra (vilket jag tycker). Visst ibland kan vissa borttagningar kännas felaktiga eller rent ut sagt förjävliga, men hur lätt är det att alltid träffa rätt på en skala?

Det med PM å shit vet jag inget om men jag tror och hoppas att moderaterna gör så mycke de kan (och ingen som inte e mod vet egentligen hur mycke det kan vara) och försöker göra forumet så rättvist som möjligt.

Står faktiskt lite på slokens sida här.

Ha et gött
2007-02-11, 02:59
Medlem
StorMammas avatar
.....
Citat:
Ursprungligen postat av Sam Lowry
Du tycker alltså det räcker för att godtyckligt gå in och ta bort skrivna inlägg enligt eget tycke och smak? Det jag är förbannad för är att DU censurerar mig genom att se till att jag inte postar i forat. Jag kan ge massor med exempel på inlägg du låter stå som har mindre att tillföra ditt forum än mina. Men längre ner skriver du att du har dubbelkollat med övriga moderatorer så det är väl helt enligt era regler att bestämma vad användarna postar då, passar det inte är det bara att radera..

Citat:
Jepp.
Det är därför det finns moderatorer.
Faktum är att det ÄR så enkelt. Man får ha en fingertoppskänsla, och i det här forumet körs det just nu med byggjobbarhänder.....DET BEHÖVS.
( Gäller inte dig i vanliga fall, Nej. )

Myrsloken har kollat med mig & andra, just därför att h*n är ny som mod, och jag står fullt bakom Slokis beslut.

Vilket MYRSLOKEN inte ens skall behöva förklara. H*n är moderator, och så är det. Punkt.
I flummtråden skrev jag att jag försökt röka bort missnöjet med att bli censurerad, det klarade tydligen inte ditt ego. Jag anser att du har brutit mot regler genom att radera inlägg som stör din person. Jag ändrar genast uppfattning om du kan få modsen du dubbelcheckade med innan dina åtgärder i gh´s tråd att förklara dina raderingar av just mina inlägg. Jag förutsätter att de hängde med från början och såg hur tråden utvecklades och har vetskap om gh´s tidigare uppträdande i forat. Sätt tillbaka mina inlägg så tar jag en tillsägelse under protest och går vidare med det över dig, jag finner ingen mening att diskutera över pm med din attityd.
Citat:

Men,

Snälla du, det står uttryckligen att man tar sådana frågor per PM och inte i några trådar!

VARFÖR skulle just DU vara ett undantag?

JAG hade tom. tagit bort liknande inlägg ( trams, min vän, trammmmmms...) , hade du hoppat på mig med samma frenesi då?

Jag blev förvånad över valet av mod men inte negativt, det klarade du snabbt av att ändra. Om du tycker det är orättvis kritik vad tror du det då inte känns som när man blir censurerad av en rabiat moderator? Jag tänker inte tigande acceptera att du raderar mina inlägg jag skriver på flashback, då tar jag hellre en kfk..

Citat:
Så,

När Sloken kör sina städrundor och gör sitt obetalda jobb så är det bra, men när just något av dina inlägg ryker så är Sloken " Rabiat" ?

Skärp dig.

Dessutom, eftersom jag ÄR riktigt jävla elak ska jag hänga ett lås direkt efter mitt inlägg, eftersom inlägg som dessa ( ang. moderering ) postas i avdelningen flashback, och allmän avsky inför en moderators suddande etc. tas via pm. Antingen till den avskydde moderatorn eller annan mod. Det är ingen lag på att du måste pm:a den mod du har svårt för, är du mer bundis eller gillar någon annan mer, så pm:a vederbörande istället. Villkoret är att man iallafall moddar samma avdelningar, om det nu gäller frågor om trådlåsningar etc.

Det är tråkigt att du reagerar på det här sättet sam lowry, men, posta rätt, och ta via pm.

Du är varmt välkommen att pm:a med mig, om du inte har så bra kommunikation med Slokis, Jag är också mod här. Förhoppningsvis tillbaka utan sjukdomar etc. StorMamma MoD. DET ÄR ALLTSÅ JAG SOM LÅSER DENNA TRÅD. INTE MYRSLOKEN !!!!!!
2007-02-11, 03:50
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Citat:
Du tycker alltså det räcker för att godtyckligt gå in och ta bort skrivna inlägg enligt eget tycke och smak? Det jag är förbannad för är att DU censurerar mig genom att se till att jag inte postar i forat. Jag kan ge massor med exempel på inlägg du låter stå som har mindre att tillföra ditt forum än mina. Men längre ner skriver du att du har dubbelkollat med övriga moderatorer så det är väl helt enligt era regler att bestämma vad användarna postar då, passar det inte är det bara att radera....

Men kära du: Jag har faktiskt inte någongång helt ärligt, under min korta tid som mod raderat ett enda inlägg på eget bevåg eller egen smak., utan jag går 100% efter reglerna. + synpunkter från andra mods. Men regelboken är min bibel såhär i början.
Men det vet jag de flesta modsen gjorde i början, Jag kommer/hoppas också snart kunna med enbart fingertopsskänsla kunna se direkt vad som ska var kvar och varför.

Sen är det väldigt sorgligt att det är mig du sett ut som att hiva all kritik på. Då det finns fler moderatorer här.
Men då jag ändå är aktiv "nästan jämt" var det ju en självklarhet att jag skulle följa order och hårdrensa i forumet.
Olyckligt då jag under denna vecka både varit spillrans ny mod och ensam tagit emot kritik men ändå förändrat Cb till det bättre, enligt 90% av användarna.

Det jag tror du menar med att jag låtit andra inlägg med mycket sämre innehåll kommer sluppit bli raderade, var att. Jag började faktiskt rensa i GH'stråd, men eftersom tillslut vara bara trams kvar, så orkade jag inte redera mer,då den ändå skulle väck., så låstes den, men med vissa oraderade inägg, och som sagt följde dina inlägg me där. Kanske ett missförstånd där?!

Är förövrigt Admin som bestämmt alla reglerna. Som alla mods som användare måste lyda, så min enligt dig kassa moderering beror på regler som Admin satt, de följer man.

Sen blir jag nästan chockad och lite ledsen hur du kan komma med sådana grova påhopp att jag skulle censurera, min attityd i trådar etc. Då jag måste erkänna att det är nästan tvärt om där.
Jag har alltid sett dig som seriös, du åstadkommer mycket för FB, och är en aktiv användre.
Är faktiskt för er skull, ni som är seriösa osv som gör detta hårda jobb att det är värt det.

Så jag skulle vilja att vi slutar här, våra åsikter går isär, men det ser jag inte som något skäl att det ska bli någon osämja mellan oss. Då vi båda har som odling som stort intresse ska vi väl inte bli osams bara för att Admin utsåg mig till Mod, som du inte är nöjd med efter en vecka.
Jag önskar ni kunde ge mig minst lika lång tid att visa vad jag går för, som den tid ni på Cb stod HELT utan Moderatorer.

Citat:

Sen är väl KFK inte direkt den närmsate åtgärden mot dig direkt.
Och självfallet ska du inte acceptera vad som helst, men det måste hädanefter ske genom PM, annars får vi övriga mods på oss snart.
Sen kollade jag upp dina inlägg och mina rederade tre st, var ju inget mot för tidigare mängd raderade trådar du har, + inlägg du fått raderade av andra moderatorer.
Så jasg får väl verkligen hoppas de också blev lika hårtpåhoppade och ifrågasatta, för jag hade inte uppskattat att bli testad för att jag är ny moderator.

Men jag ska ta upp detta, kan ta några dagar, när det gäller icke-prio ärenden. Men jag kommer låta dig få veta via PM.
MVH//slokisMOD

EDIT: Tack StorMamma, för jag slapp låsa en tråd. Hädanefter kommer jag radera varenda kritik i öppentråd, men då jag själv blev outad i öppen tråd med obefogat kritiserad modererering.
Ang, 3 helt ot inlägg i GH ocksåhelt ot trådstart
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in