Bemöter det gärna. Då jag även tycker andra härinne kan ta del av detta, då du redan outat mig som kassmoderator i en trådstart.
Angående dina tre raderade inlägg som du är så arg över:
Då hela GH's tråd låstes, så följde ju dina 2 inlägg i just tråden med givetvis.
Men de blev raderade innan då det inte var något som tillförde den tråden ett dugg:
http://www.flashback.org/showpost.p...unt=&p=6290331
http://www.flashback.org/showpost.p...unt=&p=6289415
Eller tycker du ärligt att de gör det??
Sen ditt inlägg i Flummtråden: var just enbart "3 rader kritik på hur illa du tycker det är att inläggen försvinner, och vad det är dåligt inne i Cb numera och att du inte skulle skriva här mer.". Knappast något som hör hemma i en flummtråd, där topic är Vilka puffar just nu?..
Då det faktiskt skulle gett en tillsägelse, då det är ett regelbrott att i öppna trådar ifrågasätta moderatorernas åtgärder. Men jag valde att bara ta bort det istället. Men välj du vilket du föredrar?
Jag raderar och låser INTE för att det är kul. Det gör ingen moderator. Förstå det någongång. Men som mod kan man inte bryta mot regler som användare kan.
Kan inte ni som klagar på moderatoråtgärderna läsa reglerna, finns även massa klistrade trådar i de flesta forum längst upp (ingen ännu CB) en tråd där sittande mods i de delarna, skriver tydligt vad som gäller och ska följas.
Och bara för att jag NU råkar vara här inne och modda ensam förtillfället, betyder inte det att jag ensam gör mina egna beslut, jag hör med alla de andra modsen om raderingar och låsningar.
Men hittills har det tydligen varit helt korrekta åtgärder jag gjort då jag dubbelkollar det jag gör, med andra moderatorer..
Vad man sen tycker om det, är inte moderatorernas fel eller något vi kan göra så mycket åt.. Då det som sagt finns en Faq med regler vi måste följa.
MEN: Ni ser bara mitt namn som åtgärdat en massa saker på kort tid, (raderat och låst en himla massa, det vet jag), och ger mig all kritik men glömmer att det likväl kunde vara någon annan mods namn.
För det är fortfarande slapp moderering här inne om man jämför med andra forum. Tro det eller ej, men så är det.
Och det ska ändras på.
Ni kan tex gå in och titta under Hallucinogener, modsen där inne flyttade på deras "flummtråd" till laidback i natt.
Något som hade uppskattas härinne??
Tycker det är väldigt orättvis kritik som riktas mot mig av dig då (Sam Lowry), för att jag under denna veckan ensam, verkligen försökt röja upp Cb till en nivå som är acceptabel härpå FB och som följer reglerna.
Sen vet jag inte hur många inlägg jag sett tidigare att ni vill ha aktiva mods.
Men kanske gäller inte det längre, då en positiv förändring av forumet tydligt börjar synas, vilket några inte gillar och som då sparkar bakut.
Hoppas jag bemött detta, klart nu.
Och jag ska när jag hinner, skriva en klistrad tråd över regler som gäller i forumen.
Men moddningen går före, då det bara är jag här.//slokis, Mod
Sen, i fortsättningen om ni har åsikter om modåtgärder, det kommer ni ha garanterat, ta det i PM, för allas skull, och för de där reglerna igen...