Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-02-13, 21:17
  #13
Medlem
Myggizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaVajj
http://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=88
hahha, han får nog ta bort sitt konto nu med alla sågningar han fått på sig
Citera
2007-02-13, 21:21
  #14
Medlem
en_snubbe1s avatar
övervakningskameror! glad nu?
Iafall så har du ett rum med 2 datorer som är uppkopplad till internet, men vet inte om dom spelar in.
Dom gör nog inte trådlöst (övervakningskamerorna)...
Hur ska jag få deras ip?
Kan jag göra på något annat sätt?
Citera
2007-02-13, 23:10
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av en_snubbe1
övervakningskameror! glad nu?
Iafall så har du ett rum med 2 datorer som är uppkopplad till internet, men vet inte om dom spelar in.
Dom gör nog inte trådlöst (övervakningskamerorna)...
Hur ska jag få deras ip?
Kan jag göra på något annat sätt?

Är det trådlöst så får du sätta dig och sniffa lite trafik och hoppas på att hitta en väg in i nätverket.....

Är det trådbundet så får du förlita dig på dina hackerkunskaper....

Annars går det utmärkt att gå ner på konsum och titta som vanligt folk......
Citera
2007-02-13, 23:29
  #16
Medlem
hajkuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en_snubbe1
övervakningskameror! glad nu?
Iafall så har du ett rum med 2 datorer som är uppkopplad till internet, men vet inte om dom spelar in.
Dom gör nog inte trådlöst (övervakningskamerorna)...
Hur ska jag få deras ip?
Kan jag göra på något annat sätt?
Om dom inte spelar in, har inget trådlöst nät samt vet inte om de är kopplade till datorerna, då är det enklare att göra inbrott. Varför hacka datorerna om de inte har något med kamrorna att göra?
Sen stavas i alla fall inte "Iafall"
Citera
2007-02-14, 00:42
  #17
Medlem
Ramzons avatar
http://www.ne.se/jsp/search/search.j...%F6k+direkt%21
Citera
2007-02-14, 03:39
  #18
Medlem
StefanHeterJags avatar
Bevakningskamera eller Övervakningskamera går nog bra, men att blanda ihop båda blir nog lite fel.

Kör netstumbler utanför butiken och se om du kan snappa upp några nät, man vet aldrig vilken inkompetens det kan finnas på olika företag. Du kan ha tur.

Det finns även en massa kameror ute på nätet som man lätt kan googla fram med rätt sökord. Tror det finns en tråd på flashback om det. Finns en hel del som råkat ha sin "interna" nätverksamera att inte vara så speciellt intern på grund av okunskap. Vissa av dessa går även att styra via kamerans webbgränssnitt. Axis-kameror brukar vara populära.
Citera
2007-02-14, 06:10
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plusmoms
Du får troligtvis flest träffar på övervakningskameror men överbevakningskameror är fortfarande ett ord!

Man får 99 träffar på Google på "Överbevakningskameror". Ett ord är det så klart men frågan är om det är ett riktigt ord, alltså inte bara en ren felstavning??

Eventuellt menas med det ordet de kameror som övervakar de andra övervakningskamerorna?


Detta analogt med t.ex förmyndare/överförmyndare; läkare/överläkare...
Citera
2007-02-14, 08:54
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plusmoms
ehh överbevakningskameror är ett ord pucko !

ehhh kanske i Rinkeby
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback