2007-02-14, 00:28
Bannlyst
Har haft problem med depression och ångest som inte riktigt gett med sig är inne på mitt andra SNRI preparat och jag håller tummarna för att det ska funka,

Jag har fått en tid hos en psykolog på sjukhuset här i stan nu i veckan, knuxet är att jag ska på anställningintervju på den Psykiatriska intensivvårdsavdelningen på samma sjukhus och det kan alltså bli så att jag jobbar på de slutna avdelningarna.. Har aldrig träffat en psykolog innan men antar att han håller till på nån öppenvårdsmottagning på samma sjukhus, ingångarna skiljer lite bara, akutingången för att komma till arbetsintervjun och vanliga ingången när jag ska till psykologen.. Är det nån som ser mitt dillemma?? Har sån ångest nu så jag behärskar inte texten så väl just nu..

KLart jag vill ha jobbet, tror jag skulle passa kanonbra där och har fått hörs av många att det är sånt jag passar för. Betvivlar inte att jag skulle klara av att hantera det.

Sen är det ju klart att jag vill gå till psykologen för att försöka ordna upp mitt och gärna för att få nå ångestdämpande som funkar till skillnad från sobril som jag bara vart trött av -Kan man få det på första mötet?

Mykce dravell blev det, nån kanske fattar hur jag tänker och kan råda mig,
Citera
2007-02-14, 02:19
Bannlyst
Ge nyg råd 2

Har haft problem med depression och ångest som inte riktigt gett med sig är inne på mitt andra SNRI preparat och jag håller tummarna för att det ska funka,

Jag har fått en tid hos en psykolog på sjukhuset här i stan nu i veckan, knuxet är att jag ska på anställningintervju på den Psykiatriska intensivvårdsavdelningen på samma sjukhus och det kan alltså bli så att jag jobbar på de slutna avdelningarna.. Har aldrig träffat en psykolog innan men antar att han håller till på nån öppenvårdsmottagning på samma sjukhus, ingångarna skiljer lite bara, akutingången för att komma till arbetsintervjun och vanliga ingången när jag ska till psykologen.. Är det nån som ser mitt dillemma?? Har sån ångest nu så jag behärskar inte texten så väl just nu..

KLart jag vill ha jobbet, tror jag skulle passa kanonbra där och har fått hörs av många att det är sånt jag passar för. Betvivlar inte att jag skulle klara av att hantera det. Många säger ju att jag är den där stora varmo mysiga trygga invuviden som behövs

Sen är det ju klart att jag vill gå till psykologen för att försöka ordna upp mitt och gärna för att få nå ångestdämpande som funkar till skillnad från sobril som jag bara vart trött av. Xanor Depot funkade knappr allts, tog dölång tid innan de nötjade verka -Kan man få det på första mötet? -Är det indicerat att ge mog startrkare xabor som inte e deppott rllrt kanske något som funkar

Mykce dravell blev det, nån kanske fattar hur jag tänker och kan råda mig,
Citera
2007-02-14, 17:51
Medlem
ºAluminiumºs avatar
Vilken soppa ;o
ska du jobba innom psy, har du nån utbildning?
Hur har medicinerna funkat till och med nu?
Citera
2007-02-15, 10:21
Medlem
nonameds avatar
En del som får jobb på det sättet du får helt enkelt flytta till lund. (skoja bara)
Rulla tummarna för att en depp slutar nja. Jobba med mediciner är nog det du ska göra. Enda sättet att ta tag i problemet. Kolla på din miljö runtomkring dig kan bero på det en del med
Citera
2007-02-16, 10:46
Medlem
Hej,

Du kan ju ringa till mottagningen och berätta om Ditt dilemma. I princip ska Du ju kunna gå till en annan mottagnin än den Du "är skriven på".

Men ärligt talat, skall Du inte komma mer tillrätta med Din egen nedstämdhet och ångest innan Du skall hjälpa personer som vårdas på avdelning?

Risken är ju att både Du och Dina patienter inte mår bra av att Du kommer Ditt med pågående ångest.

Att ha mått dåligt själv borde väl snarast vara en merit om man jobbar med psykiskt sjuka men det skall nog inte vara för färskt.
Citera
2007-03-01, 04:24
Bannlyst
Fick inte jobbet, så nu ska jag börja gå och snacka med en psykolog där, den läkare jag haft innan "allmän"-Läkare var motståndare till benso-preparat för att lindra min ångest, han öste antihistaminer över mig i stället, vilket jag också sa att jag tyckte de var helt värdelösta att ta fram när det känns som man kvävs eller som om när man inte kan ta sig upp ur sängen

Stilnoct och Efexor skriver han ut regelbundet till mig.

Vad kan jag förvänta mig första gången där? Receptblock? Ska jag ta med flickvännen som en liten trygghet.. känns ju jobbigt att gå och träffa en sån första gången
Citera
2007-03-01, 08:31
Medlem
Nostradamus72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pri3st
Fick inte jobbet, så nu ska jag börja gå och snacka med en psykolog där, den läkare jag haft innan "allmän"-Läkare var motståndare till benso-preparat för att lindra min ångest, han öste antihistaminer över mig i stället, vilket jag också sa att jag tyckte de var helt värdelösta att ta fram när det känns som man kvävs eller som om när man inte kan ta sig upp ur sängen

Stilnoct och Efexor skriver han ut regelbundet till mig.

Vad kan jag förvänta mig första gången där? Receptblock? Ska jag ta med flickvännen som en liten trygghet.. känns ju jobbigt att gå och träffa en sån första gången

Förstår inte riktigt om du menar första gången du träffar en psykolog. Men om det är en psykolog du menar så behöver du inte oroa dig över att du får möta receptblock. Psykologer har i dagsläget ingen förskrivningsrätt. Första gånger brukar syfta till att bedöma klientens problematik och situation. Du kommer säkert att få berätta om dig själv, din uppväxt och liv fram tills idag. Vissa lägger mycket tid och energi på det, medan andra inte gör så. Ett par tre gånger brukar bedömningsfasen vara, därefter läggs fokus på behandling. Mycket av behandling avgörs av terapeutens inriktning, samt vilken typ av depression och ångest du har, likaså om det framkommer att depressionen/ångesten beror på nåt speciellt, ex trauman eller dylikt.

Att ta med flickvännen. Tja, jag skulle nog rekommendera att du försöker gå själv, att han en annan person med på en träff kan påverka hela situationen. Men om du anser att du har det så pass besvärligt att du inte klarar gå dit utan stöd, då tycker jag du ska ta med henne.

I övrigt kan man också säga att rent behandlingsmässigt så brukar medicin kombinerat med samtal anses vara den bästa insatsen mot depression och ångest.

Jag hoppas det går bra för dig.
Citera
2007-03-03, 23:07
Bannlyst
Hej igen,

Jobbet fick jag inte så det bekymret är ur världen, så jag har bestämt mig för att gå till psykologen. Tankarna som dyker upp är "Behöver jag hjälp" "Kommer han ta mig på allvar" "Är mina problem tillräckliga för att träffa en psykolog"

Bytt till Efexor nu, hade Remeron innan, nu känner jag mig mer som folk, sexlusten e t.ex tillbaka. Dock e jag jävligt trött hela tiden.. sover på dagarna etc.

Jaja, en liten uppdatering. Än hänger jag med.
Citera
2007-03-04, 03:49
Bannlyst
Hur lång tid brukar det ta innan receptotblocket åker fram?
Citera
2007-03-04, 23:15
Medlem
PreDampors avatar
Råd:

Inte sitta uppe till halv fyra?
Citat:
Dock e jag jävligt trött hela tiden.. sover på dagarna etc.

Du behöver ju professionell hjälp. Vill du jobba inom psykvården? Kanske försöka bli okej först. Ta ett halvtids arbete.

Du verkar ha ångest då du stiger in genom "psykvårdens dörrar". Håll dej utanför den atmosfären.
Citera
2007-03-07, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PreDampor
Råd:

Inte sitta uppe till halv fyra?

Men jag kan ju inte sova på nätterna.. Stilnocten hjälper ju knappt längre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto