2007-02-15, 20:15
Bannlyst
Jag har haft väldigt många minnesluckor på senaste tiden. Typ, jag kan ta mig till olika platser och sen inte ha någon aning alls om vad jag gör där - eller hur jag tog mig dit. Det är rätt jobbigt då det händer flera gånger om dagen, jag kan även få reda på att jag sagt saker eller gjort saker som jag inte alls är medveten om att jag gjort.
Nu undrar jag, finns det någon annan som har/har haft liknande minnesluckor som jag, som bara kommer helt oprovocerat, och vad har ni gjort åt dom?
Citera
2007-02-15, 20:33
Medlem
Gå till doktorn människa!

Det kan bero på vad som helst. Stress? Hjärntumör? Röker du på varje vaken stund?
Citera
2007-02-15, 20:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kola
Gå till doktorn människa!

Det kan bero på vad som helst. Stress? Hjärntumör? Röker du på varje vaken stund?

Jag har varit hos doktorn och dom har röntgat och grejer, dom hittade inga fel, de har även tagit en hel del prover. Proverna visar bara att jag är helt frisk, och jag har rökt kanske, 5-6 gånger i hela mitt liv.
Citera
2007-02-16, 04:08
Medlem
Oz_s avatar
Någonting är definitivt fel. Kräv att få en andra diagnos.

Förstår inte hur läkaren kunde släppa iväg dig bara sådär.
Citera
2007-02-16, 12:45
Medlem
Sök i detta forum eller googla på "dissociation". Det är ett psykologiskt problem som kan ge sådana symtom som du skrev om.
Citera
2007-02-16, 13:24
Bannlyst
åh, tack så mycket! =)
Citera
2007-02-16, 13:37
Medlem
Indians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gwely
jag kan även få reda på att jag sagt saker eller gjort saker som jag inte alls är medveten om att jag gjort.
Hur beskriver de som sett dig ditt beteende vid dessa tillfällen?
Annorlunda än annars?

Citat:
Nu undrar jag, finns det någon annan som har/har haft liknande minnesluckor som jag, som bara kommer helt oprovocerat, och vad har ni gjort åt dom?
Inte oprovocerat, utan i samband med hårt drickande.. (därför inte applicerbart på ditt problem)
Fy vilken ångest dagen efter den första.. innan jag fick höra vad som troligtvis hade hänt, och hur jag hade hamnat där jag vaknade..

Åtgärd: Efter ett antal sådana incidenter under ett par år tappade jag intresset för att dricka så mycket alkohol vid enstaka tillfällen.
Citera
2007-02-16, 14:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Indian
Hur beskriver de som sett dig ditt beteende vid dessa tillfällen?
Annorlunda än annars?

De säger att jag är som vanligt, lite mer frånvarande bara och elak.
Citera
2007-02-16, 14:28
Medlem
Indians avatar
Citat:
De säger att jag är som vanligt, lite mer frånvarande bara och elak.
Elak på ett sätt som är olikt dig?
Citera
2007-02-16, 14:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Indian
Elak på ett sätt som är olikt dig?

Väldigt olikt mig då jag vanligvis är jättesnäll och istortsätt aldrig säger något elakt eller gör elaka saker
Citera
2007-02-26, 19:52
Medlem
troligtvis har du haft en barndom som...du överlevde

jag hade ippar på att du liksom jag har anledning till det här-
en natulig följdnär man är en sk överlevare
ljus barndom hade du inte iaf
svåra övergrepp av vilka slag de nu är ger detta och ptsd-postraumatskt sresssybdrom
Citera
2007-02-27, 13:01
Medlem
Tjohildas avatar
Epilepsi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in