Flashback bygger pepparkakshus!
2007-02-16, 19:34
Medlem
Asons avatar
Nu r det shr. Fr ett par dagar sedan inhandla jag en fin xbox 360. MEN, jag har haft vissa problem. Kanske ngon kan svara p dom hoppas jag.

1. Den har hngt sig 2 ggr. Varfr ? Borde den gra detta ? r det vanligt?

2. Den laggar ibland. Borde den gra det ? Spelet jag spelar (GoW) r vl inte s krvande att konsolen inte klarar av det ?

3. Mikrofonen ? Jag fr den att funka, men jag hr inte vad ngon annan sger :/ Mycket irriterande och jag tycks inte hitta ngra svar p hur jag ska lsa detta. Antagligen r det tmligen enkelt men jag r helt enkelt fr korkad fr att fatta det.

Hoppas ngon kan hjlpa mig. Tack p frhand
Citera
2007-02-16, 21:28
Medlem
Eastons avatar
Jag hade samma problem med min i brjan, efter ett tag s slutade det hela.
Efter ngra mnader s pajade hela konsolen kunde inte starta den, och det tog cirka 2 mnader fr att f den lagad....
Smsta servicen ngonsin
Citera
2007-02-16, 21:31
Medlem
klos_s avatar
Fr att f micken funka s mste du g in i family settings, Och vilka lamper r det som lyser n'r det hnger sig?

/Mvh Klos
Citera
2007-02-16, 23:43
Medlem
Asons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easton
Efter ngra mnader s pajade hela konsolen kunde inte starta den, och det tog cirka 2 mnader fr att f den lagad....
Smsta servicen ngonsin

Trkigt att hra. Hoppas det inte hnder mig ocks.

Citat:
Ursprungligen postat av klos_
Fr att f micken funka s mste du g in i family settings

Tack Hittade nu.

Citat:
Ursprungligen postat av klos_
Och vilka lamper r det som lyser n'r det hnger sig?

Hm.. Inte tittat p det. Den hngde sig fr 3e gngen idag :/ Har bara haft den sedan i torsdags. Borde jag byta skrpet eller ? Hittills har jag bara chillat runt i menyerna nr den hngt sig, men man blir ju nd lack.

Borde jag vnta ett tag till, eller byta nu ?
Citera
2007-02-17, 01:50
Medlem
Eastons avatar
Om jag hade varit dig s hade jag kollat med dom som slde dig konsolen, jag menar det kan ju vara ngon sorts fabrikations fel, kolla upp det
Citera
2007-02-17, 02:16
Medlem
Asons avatar
Citat:
Om jag hade varit dig s hade jag kollat med dom som slde dig konsolen, jag menar det kan ju vara ngon sorts fabrikations fel, kolla upp det

Will do
Citera
2007-02-22, 20:21
Medlem
Asons avatar
Tja.. jag startade ju denna trden, s kan lika bra fortstta posta mina sm problem hr ;D

Nu r det shr att jag ska frska connecta min xbox360 till min dator. Jag blir hnvisad till att installera zune software d jag r sp 2 anvndare. Men nr jag frsker installera gr det inte. "No software update found" eller ngot i den stilen str det. Ngon som vet ifall det gr att g runt detta ?

<3 till den som kommer med svar
Citera
2007-02-22, 20:27
Medlem
Bullph3tts avatar
1. det dr med att den hngt sig tv gngar kan ju hnt av "slumpen". Min hnger sig d och d men det r inget jag hnger upp mig p
2. min laggar ocks ibland, rtt ofta faktiskt. frmst nr jag spelar oblivion men ocks andra spel. Om den laggar, eller "segar" under laddningstider eller nr du sparar / loadar kan du alltid testa tmma cacheminnet genom att stnga av konsolen och starta den igen samtidigt som du hller inne A-knappen (om jag minns rtt).

lycka till
Citera
2007-02-22, 20:34
Medlem
Asons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullph3tt
1. det dr med att den hngt sig tv gngar kan ju hnt av "slumpen". Min hnger sig d och d men det r inget jag hnger upp mig p
2. min laggar ocks ibland, rtt ofta faktiskt. frmst nr jag spelar oblivion men ocks andra spel. Om den laggar, eller "segar" under laddningstider eller nr du sparar / loadar kan du alltid testa tmma cacheminnet genom att stnga av konsolen och starta den igen samtidigt som du hller inne A-knappen (om jag minns rtt).

lycka till

Tackar s mycket fr svaret. Ska testas att tmma cacheminnet
Citera
2007-02-22, 20:43
Medlem
Frostnatts avatar
Citat:
Smsta servicen ngonsin

2 mnader? Galet, tog tio dagar fr mig efter att ups hmtat den. Skulle snarare sga att de har lysande service, du mste ha haft en jvla otur.
Citera
2007-02-22, 22:20
Medlem
pjalles avatar
Oblivion r det enda spel som laggar fr mig. Ska prova att tmma cache-minnet (whatever that is )

Gears of War laggade enormt ibrjan, speciellt nr ngon kastade mer n 2 rkgranater. Sista akten laggade ocks enormt, hade typ 25 fps. Men ngra dagar efter jag ftt den r det laggfritt, hela tiden. Det knns som att 360n mste vrmas upp frst eller ngot...

Den har hngt sig mnga gnger, men bara nr man r inne i friends list och knappar runder. Ngon annan som ocks tycker att friends list och det skitet r sjukt sltt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in