2007-02-19, 00:09
Medlem
lexmarias avatar
Jag är lite förvirrad och behöver er vägledning tror jag bestämt.

I slutet av förra året träffade jag en pojk på en klubb när jag besökte min gamla hemstad över jullovet. Jag var ofantligt full och började prata med honom. Det slutade med att jag följde med honom hem (något som jag i princip aldrig gör annars). Någonstans i mitten av promenaden till honom upptäckte jag att vi klickade så bra att jag inte ville att det bara skulle bli ett ONS. Det slutade med att vi satt uppe och pratade hela natten. Ingenting mer än oskyldigt hångel hände.

Jag fick hans MSN när jag gick dagen därpå och vi började prata en hel del där. Han föreslog en date, och vi sågs ännu en gång - fast i nyktert tillstånd. Det var precis lika bra (om inte bättre) som första gången vi sågs. Vi har liknande humor och allting känns väldigt rätt när vi är tillsammans. Efteråt sa han något i stil med "Tack för en trevlig natt och kväll" och "Jag vet inte var jag ska ta mig till med dig. Du bor där och jag bor här. Men jag gillar dig"

Problemet är då att jag inte bor på orten och att jag var tvungen att dra igen efter att lovet var slut. Innan jag åkte frågade han om vi skulle hitta på något igen, men jag hann inte det den gången. Vi har pratat en del på MSN efter det. Men sen nya WoW släpptes har vi knappt haft någon kontakt alls. Det känns som att det är jag som skriver först hela tiden och ständigt den som tar initiativet.

När jag besökte hemstaden igen för ett par veckor sen var det utgång och jag fylleskrev något om att han borde hänga med ut. Då kom han med en utläggning om hur han var på dåligt humör, men att det ändå inte betydde att han inte ville ses igen.

Jag är väl mest förvirrad för att det är så blandade signaler. Å ena sidan känns det som att jag blir rådissad, å andra känns det som att han ändå ÄR intresserad på något plan. Eller så saknar jag helt enkelt perspektiv på saker och ting. I vanliga fall hade jag lagt ner hela skiten rätt snabbt. Men jag blev verkligen intresserad av den här killen och jag har generellt väldigt svårt för att hitta personer som jag känner att jag klickar med. Därför är det lite svårt att bara ignorera och lägga ner. Borde jag göra det?
Citera
2007-02-19, 00:11
Bannlyst
Låt honom ta kontakt med dig i fortsättningen, det är ett tecken på att han känner något för dig också. Ingen mening att vara efterhängsen. Hoppas det löser sig!
Citera
2007-02-19, 00:17
Medlem
lexmarias avatar
Kan också tillägga att jag inte är den som SMS:ar/skriver i onödan. Skriver alltså max ett "Hej" en gång i veckan på MSN. Så det är knappast så att jag skulle kunna klassas som efterhängsen. Det är dock svårt att sluta tänka på personen i fråga, även om jag inte gör några ansatser till att kontakta honom jämt och ständigt. Ville bara klargöra det.

Tack för tipset dock
Citera
2007-02-19, 00:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lexmaria
Kan också tillägga att jag inte är den som SMS:ar/skriver i onödan. Skriver alltså max ett "Hej" en gång i veckan på MSN. Så det är knappast så att jag skulle kunna klassas som efterhängsen. Det är dock svårt att sluta tänka på personen i fråga, även om jag inte gör några ansatser till att kontakta honom jämt och ständigt. Ville bara klargöra det.

Tack för tipset dock

Ja men det är ju bra. Vet bara att ju mer efterhängsen man är ju mer besviken blir man i slutändan. Ingen mening att slösa sin dyrbara tid på någon som ändå inte är intresserad av en, så jag låter den andra personen skicka signaler istället.
Citera
2007-02-19, 00:27
Medlem
Börja lira wow och gå med i hans klan! eller fråga honom rakt ut om han vill fortsätta att träffas.
Citera
2007-02-19, 00:30
Medlem
lexmarias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigzagwanderer
Börja lira wow och gå med i hans klan! eller fråga honom rakt ut om han vill fortsätta att träffas.

Haha, WoW är tyvärr ingenting för mig. Jag har frågat honom det och han svarade att han ville fortsätta träffas. Men hans brist på initiativförmåga talar snarare för motsatsen. Därav de blandade signalerna
Citera
2007-02-19, 11:51
Medlem
Citat:
Men sen nya WoW släpptes har vi knappt haft någon kontakt alls. Det känns som att det är jag som skriver först hela tiden och ständigt den som tar initiativet.
Vilken jävla sopa. Om han prioriterar WoW, eller något annat spel för den delen, före en tjej han uppenbarligen passar ihop med så förtjänar han inte din uppmärksamhet.

Skit i att kontakta honom på ett tag och se om han hör av sig istället. Gör han inte det så fråga honom en gång för alla om han fortfarande är intresserad av att träffa dig, annars är det bara att glömma honom, den nörden.
Citera
2007-02-19, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunil
Vilken jävla sopa. Om han prioriterar WoW, eller något annat spel för den delen, före en tjej han uppenbarligen passar ihop med så förtjänar han inte din uppmärksamhet.

Skit i att kontakta honom på ett tag och se om han hör av sig istället. Gör han inte det så fråga honom en gång för alla om han fortfarande är intresserad av att träffa dig, annars är det bara att glömma honom, den nörden.
Håller med dig, dock inte med så starka ord kanske. Fasen skrämmande hur folk fastnar för det spelet, planerar sina liv efter raider de skall göra med sin guild etc. Kan bli sittandes och veckorna bara försvinner runt dem.
Tror inte han menar att ignorera dig, men han lär vara beroende av skiten, saker runtomkring blir bara.. suddiga. Patetiskt, mjo. Men min poäng: lär inte vara någon illvilja bakom det, han menar inte att dissa dig, han är bara så upptagen i det där att han blir lite borta.

Försök rycka bort honom ifrån det, ta upp så mycket av hans tid som möjligt, så han kommer ifrån skiten ett tag.
Citera
2007-02-19, 12:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ibis
Men min poäng: lär inte vara någon illvilja bakom det, han menar inte att dissa dig, han är bara så upptagen i det där att han blir lite borta.

Nu vet ju inte du om han dissar henne medvetet eller om det är spelets fel, men ändå.
Citera
2007-02-19, 13:46
Medlem
RoscoTanners avatar
Citat:
Jag är väl mest förvirrad för att det är så blandade signaler. Å ena sidan känns det som att jag blir rådissad, å andra känns det som att han ändå ÄR intresserad på något plan. Eller så saknar jag helt enkelt perspektiv på saker och ting. I vanliga fall hade jag lagt ner hela skiten rätt snabbt. Men jag blev verkligen intresserad av den här killen och jag har generellt väldigt svårt för att hitta personer som jag känner att jag klickar med. Därför är det lite svårt att bara ignorera och lägga ner. Borde jag göra det?

Möjligheten finns ju också att han inte är intresserad av något distansförhållande och därför väljer att hålla en viss distans i sin uppmärksamhet till dig. Jag tror att han gillar dig också, men inte vill hamna i den situationen att han "faller" för dig. Därav att han delvis stöter bort dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in