Citat:
Ursprungligen postat av filofax
Kan det faktiskt inte ha varit sant då? Att det var arbetsbrist?
Och hur menar du att du är ärlig? Finns många olika sätt att lägga fram saker och ting på. Jag har problem med patologiskt ärliga människor. Är du en sån? Som "bara måste säga" och "är bara helt ärlig nu". Precis som att det skulle ursäkta att dom beter sig otrevligt eller säger saker som sårar.
På arbetet är man nog tvungen att kompromissa med sig själv. Vissa grundvärderingar ska man inte behöva kompromissa med, tycker jag, men att ibland "låtsas" lite kanske gör vissa situationer lite mer smärtfria.
Nej arbetsbrist var det inte snarare brist på folk. Jag var inte ensam om att få gå den gången heller. Det fanns fler personer som de gjorde sig av med.
Kompromissa är helt ok, inga problem där. Inte heller tycker jag att man skall vara "brutalt" ärlig och göra folk ledsna så med det har jag heller inga problem att kompromissa.
När det gäller jobbet så tänker jag mest på att de flesta chefer vill omge sig med JA sägare och en sådan är inte jag. Jag vill oftast diskutera saker och ting innan jag säger ja till något men det verkar inte vara ok på de flesta arbetsplatser. Du skall svara "visst chefen, det fixar jag. Obetald övertid, visst inga problem" då blir chefen nöjd.
Samma sak med klubbliv, dvs fotbollsklubbar och dyl. Säg inte mot den som leder klubben för då blir du utfryst. Har testat ett antal klubbar och föreningar och tydligen lyckats hitta de flesta med skitstövlar i toppen.
Mycket generalisering här men det får ni ha överinseende med.