Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-03, 10:40
  #12445
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadOfBoo
1. Efedrinet nu är sämre än apoteksvarorna man fick tag på förr, så dosen behöver du nog inte oroa dig för. Jag tar två stackers för lagom tryck. Hade jag tagit 100mg av mina gamla asiatiska effar hade jag fått ännu bättre tryck.
Okej, då förstår jag!

Citat:
2. Snackar du högintensitet inom styrketräning eller tänkte du konditionsträna? Efedrinet höjer blodtrycket och syreupptagningen, och visst har du större risk att få tex en hjärtattack då i samband med träning, men om du inte tänker träna ordentligt så varför ta efedrin? Att ligga lågintensivt på konditionsträning är att föredra i fettförbränningssyfte, men även där kan du ta ut dig mer och därmed få ökad risk. Sluta noja eller sluta ta droger. Du kan dö, lev med det. Risken är dock inte så stor om du inte har fel på pumpen redan. Dom ger det ju till gravida kvinnor vid födsel för att orka mer, och är inte det utmattande så vet jag inte vad som är det.
Jag snackar högintensitet rent överlag, alltså hög anstränging.

Jag nojjar inte särskilt mycket, jag är inte ens rädd för att dö, men jag vill gäran förstå mig på preparatet jag ska stoppa i mig och hur det bör användas.

Det jag var ute efter med min fråga är VILKEN sorts träning jag bör hålla mig till för bäst fettförbränning. Jag vet att konditionsträning är bäst för fettförbränning, oavsett om man tar efedrin eller inte. Men vilken intensitet bör jag köra på när jag tar efedrin? Jag tolkar ditt inlägg som att jag ska köra på låg intensitet, men utan efedrin kan jag till exempel köra 7 km/h på löpband med 15% incline utan problem i 60-90 mintuer, så efedrinet kanske inte ens är värt att ta för mig i träningssyfte?

EDIT: Men ja, jag kanske bara ska prova och se hur det känns att ta efedrin innan träning, om det får mig att orka mer osv.
Citera
2013-09-03, 10:48
  #12446
Medlem
MonsterXXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadOfBoo
Sluta glorifiera drogerna. Den största förtjänsten att köra dem på diet är att du blir pigg, orkar träna, och dämpar hungern. Äter du exakt samma är det MYCKET marginell skillnad i fettförbränning.

1. Efedrinet nu är sämre än apoteksvarorna man fick tag på förr, så dosen behöver du nog inte oroa dig för. Jag tar två stackers för lagom tryck. Hade jag tagit 100mg av mina gamla asiatiska effar hade jag fått ännu bättre tryck.
2. Snackar du högintensitet inom styrketräning eller tänkte du konditionsträna? Efedrinet höjer blodtrycket och syreupptagningen, och visst har du större risk att få tex en hjärtattack då i samband med träning, men om du inte tänker träna ordentligt så varför ta efedrin? Att ligga lågintensivt på konditionsträning är att föredra i fettförbränningssyfte, men även där kan du ta ut dig mer och därmed få ökad risk. Sluta noja eller sluta ta droger. Du kan dö, lev med det. Risken är dock inte så stor om du inte har fel på pumpen redan. Dom ger det ju till gravida kvinnor vid födsel för att orka mer, och är inte det utmattande så vet jag inte vad som är det.

Korrekt.

Angående risker med efedrin så är det företrädesvis muskelträning som är att föredra. De fåtal problem som skett efter efedrinanvändning är nästan uteslutande till följd av konditionsträning. Som du också skriver. Vad gäller gymträning så är det sällan särskilt påfrestande för hjärtat.

Citat:
Ursprungligen postat av AngelusDiaboli
Okej, då förstår jag!

Jag snackar högintensitet rent överlag, alltså hög anstränging.

Jag nojjar inte särskilt mycket, jag är inte ens rädd för att dö, men jag vill gäran förstå mig på preparatet jag ska stoppa i mig och hur det bör användas.

Det jag var ute efter med min fråga är VILKEN sorts träning jag bör hålla mig till för bäst fettförbränning. Jag vet att konditionsträning är bäst för fettförbränning, oavsett om man tar efedrin eller inte. Men vilken intensitet bör jag köra på när jag tar efedrin? Jag tolkar ditt inlägg som att jag ska köra på låg intensitet, men utan efedrin kan jag till exempel köra 7 km/h på löpband med 15% incline utan problem i 60-90 mintuer, så efedrinet kanske inte ens är värt att ta för mig i träningssyfte?

EDIT: Men ja, jag kanske bara ska prova och se hur det känns att ta efedrin innan träning, om det får mig att orka mer osv.

Du kanske inte måste springa milen eller göra de töntigaste crossfitövningarna men traditionell styrketräning fungerar kanon utan att medföra någon särskild risk vid intag av efedrin och liknande stimulanter. Men har du inga hjärtproblem är det inte någon fara heller, du kommer att anstränga ditt hjärta i vilket fall som helst.
Citera
2013-09-03, 11:08
  #12447
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngelusDiaboli
Jag snackar högintensitet rent överlag, alltså hög anstränging.

Det jag var ute efter med min fråga är VILKEN sorts träning jag bör hålla mig till för bäst fettförbränning. Jag vet att konditionsträning är bäst för fettförbränning, oavsett om man tar efedrin eller inte. Men vilken intensitet bör jag köra på när jag tar efedrin? Jag tolkar ditt inlägg som att jag ska köra på låg intensitet, men utan efedrin kan jag till exempel köra 7 km/h på löpband med 15% incline utan problem i 60-90 mintuer, så efedrinet kanske inte ens är värt att ta för mig i träningssyfte?

EDIT: Men ja, jag kanske bara ska prova och se hur det känns att ta efedrin innan träning, om det får mig att orka mer osv.

Ett tillägg till MonsterXXL: Styrketräning ger dig högre förbränning under lång tid, och du kommer aldrig upp i maxpuls på ett styrketräningspass om du inte gör något mycket fel. Dessutom är större muskelmassa = mer förbränning. Kombinera detta med lågintensiv träning som rask gång eller långsam jogging, cykling eller vad du nu gillar så blir det perfekt. Du ska få högre puls och börja svettas, men inte så du blir utmattad. Och kör inte efedrin eller stackers varje dag, du får sämre effekt av det ganska fort. Kör det dom dagar du har långa eller tunga pass, eller när du är trött och hungrig.
Citera
2013-09-04, 12:35
  #12448
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Är det någon annan som upplever en "krasch" efter att ha tagit Efedrin?

Om jag till exempel tar en stacker med 50mg efedrin, 50mg dmaa och 100mg koffein runt 7 på morgonen så börjar jag vid 12-15 (varierar av någon anledning) känna att jag "kraschar". Jag blir trött och känner mig smått nedstämd.

Jag vet att sådana kraschar är vanliga med starkare centralstimulanter, men är det någon annan som också upplever detta med efedrin?
Citera
2013-09-04, 13:14
  #12449
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngelusDiaboli
Är det någon annan som upplever en "krasch" efter att ha tagit Efedrin?

Om jag till exempel tar en stacker med 50mg efedrin, 50mg dmaa och 100mg koffein runt 7 på morgonen så börjar jag vid 12-15 (varierar av någon anledning) känna att jag "kraschar". Jag blir trött och känner mig smått nedstämd.

Jag vet att sådana kraschar är vanliga med starkare centralstimulanter, men är det någon annan som också upplever detta med efedrin?

Förmodligen alla.
Citera
2013-09-04, 18:52
  #12450
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngelusDiaboli
Är det någon annan som upplever en "krasch" efter att ha tagit Efedrin?

Om jag till exempel tar en stacker med 50mg efedrin, 50mg dmaa och 100mg koffein runt 7 på morgonen så börjar jag vid 12-15 (varierar av någon anledning) känna att jag "kraschar". Jag blir trött och känner mig smått nedstämd.

Jag vet att sådana kraschar är vanliga med starkare centralstimulanter, men är det någon annan som också upplever detta med efedrin?
Jag får faktiskt aldrig den där kraschen, men jag är nog i minoritet.
Citera
2013-09-05, 13:00
  #12451
Medlem
BodyGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngelusDiaboli
Är det någon annan som upplever en "krasch" efter att ha tagit Efedrin?

Om jag till exempel tar en stacker med 50mg efedrin, 50mg dmaa och 100mg koffein runt 7 på morgonen så börjar jag vid 12-15 (varierar av någon anledning) känna att jag "kraschar". Jag blir trött och känner mig smått nedstämd.

Jag vet att sådana kraschar är vanliga med starkare centralstimulanter, men är det någon annan som också upplever detta med efedrin?

Det är till största del dmaa't skulle jag tro.

"efedrinet" är bara för show, det är skräppulver.
Citera
2013-09-05, 14:16
  #12452
Medlem
MonsterXXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BodyGod
Det är till största del dmaa't skulle jag tro.

"efedrinet" är bara för show, det är skräppulver.

Har folk blandat i efedrintabs så ja. Har de däremot fått tag på efedrinhydroklorid som de blandat i kapslarna är det inte alls lika säkert. Varken du eller jag har däremot någon insikt i hur de stora labben gör sina kapslar.
Citera
2013-09-05, 14:30
  #12453
Medlem
BodyGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterXXL
Har folk blandat i efedrintabs så ja. Har de däremot fått tag på efedrinhydroklorid som de blandat i kapslarna är det inte alls lika säkert. Varken du eller jag har däremot någon insikt i hur de stora labben gör sina kapslar.

Hade det varit legit efedrin i hade man gjort kapslar med endast efedrin med tanke på hur stor efterfrågan det är. Genom att nämna "efedrin" i produkten så lockar det alla dem som är ute efter efedrin.

Säger inte att era stackers på DK är dåliga för det.
Citera
2013-09-05, 14:50
  #12454
Medlem
MonsterXXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BodyGod
Hade det varit legit efedrin i hade man gjort kapslar med endast efedrin med tanke på hur stor efterfrågan det är. Genom att nämna "efedrin" i produkten så lockar det alla dem som är ute efter efedrin.

Säger inte att era stackers på DK är dåliga för det.

Folk är vana vid att betala 3-5 kr st för småmängder och 2-3 kr för större mängder med 30 mg efedrin. Att cappa saker i den prisklassen kan inte vara särskilt skoj, i synnerhet om man inte har en automatisk kapslingsmaskin. Men visst, troligen är det inte lika mycket efedrin som det ska vara.

Har ingenting med DK att göra förutom att jag handlar mycket av dem och är bekant med ett par av killarna bakom sidan. Sedan finns det väl en rad andra shoppar som har samma märken så det är inte unik kritik för deras saker.
Citera
2013-09-05, 18:43
  #12455
Medlem
Hur är medincs effar? UK heter dom.
Citera
2013-09-05, 21:54
  #12456
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surferdudedude
Hur är medincs effar? UK heter dom.

Sämst. Skulle inte ens tro det är efedrin. Du får ingen uppiggande effekt alls, däremot får du den termogena effekten. Jag mådde lite illa av dem också.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback