Citat:
Ursprungligen postat av
Sculley
Tack skall du ha. En bild(film) säger mer än tusen ord.
Man ser här då att det inte finns någon gatubelysning alls i sikte och vid denna tiden på dygnet vid detta datum är det alltså mörk ute. En bil parkerad här kanske söder mot det närmaste träd som ses söder om skogstigens början kanske de höll med bilen är det kanske då inte det man tänker på då och kanske upptäcker i först taget...hm.
Jag får fortsatt helt sjuk puls av att lyssna på detta, för det är precis detta som hände.
Från Tina Frennstedts:
Var är Helena ?:
"Åh det finns en till detalj med brovittnets version som är viktig, och det är enligt henne så går Helena inte alls den vägen hem som man hela tiden antagit. Alltså att hon skall ha fortsatt rakt fram efter bron på en stor gata som heter Marieforsleden."
Tina:
"Enligt vittnet så svänger hon ju av efter bron ner mot fängelset och skulle tagit en helt annan väg baksidan då mot hemmet. Men det går ju helt emot vad han(KM) själv säger och det är inga andra som har sett det här. Och jag tänker att det är väldigt mycket människor ute i Mariestad ändå i och för sig efter 2 börjar folk droppa av hemåt. Men det är ju anmärkningsvärt få som sett Helena gå hemåt. och har hon gått vägen rakt ut Marieforsleden så skulle definitivt fler...borde ha sett henne det kommer ju bilar då och då även vid den tiden."
"Ja det skulle ju förklara varför ingen sett Helena på Marieforsleden. Men som Tina säger: det är ingen som har sett henne efter bron gå någon annanstans heller."
Det är så här varför ingen har sett henne EFTER bron. Helena och KM gick denna mörka stig bakom fängelset och ända upp till Ekuddenvägen och skogsstigen. Det är HELT ENKEL DÄRFÖR ingen har sett Helena gå på Marieforsleden
efter bron. Det fanns inte en kotte som gick denna stig bakom fängelset, detta VET jag.
Det fanns inga andra personer här bakom, det är fullständigt klart. Helena gick säkert denna väg många gånger i dagsljus med sin hund, det kan jag helt klart tänka. Helena brukade heller aldrig gå denna mörka stigen hemåt i vanliga fall.
Detta gör hon av en
anledning och det är just för att komma bort från den bil ,med GM i som frågar henne om hon vill ha lift hem som hon får obehagskänslor av och nobbar. detta Det är därför hon tar denna mörka stig ner här för hon tror att GM ej kommer att lämna henne ifred. Hon vet att de ej kan följa efter med bil ner här givetvis, men det visar sig vara en kortvarad falsk trygghet när GM redan står parkerad med sin bil i anslutning till skogsstigen uppe på cykelbanan dikt an mot det höga gräset.