Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-10, 21:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AngelusDiaboli
Gäller då VERKLIGEN inte för mig kan jag säga i alla fall haha. Om jag kör 1mg dag 1 så behöver jag 1.5-2.0mg dag 2 för att bli lika skön, egentligen så blir jag inte lika skön som dag 1 oavsett hur mycket jag tar, men nästan.
Dag 3 måste jag ofta ta runt 3mg, och ruset brukar då släppa väldigt snabbt av någon anledning, ibland så snabbt som efter 2-3 timmar. Sen kan jag i princip inte få mycket till rus längre om jag inte väntar minst några dagar. För att få ett ORDENTLIGT rus igen måste jag vänta minst två veckor.

Men jag är antagligen ett extremfall. Jag reagerar väldigt annorlunda från de flesta jag känner på de opioder jag provat, nämligen Tramadol och Buprenorfin.

Citat:
Ursprungligen postat av Rommelstein
Samma här faktiskt. Första gången jag köpte en sub 8a så tog den slut på en helg.

Nä men det tror jag säkert eftersom jag har sett många tröttna på sub nasalt då de bara blir friska på subben, bara för att gå vidare till att skjuta subben/morfin/heroin, för att få rus. Det här är väldigt farligt och jag tror det är en anledning till att så många om dör av opiater och blandmissbruk, båda här och utomlands. Sträckan att vara rookie och att testa sub till att dö i farliga kombos av droger kan vara väldigt kort.

Så se upp ni rookies. Subben är livsfarlig den dagen ni börjar att experimentera med nya kombos för att få rus.

Sen är frågan också vad man menar med rus? Många nybörjare kanske nöjer sig med att få den centralstimulerande effekten av av små doser, och en stämningshöjare. Emedan den vane blandmissbrukaren måste bli väck, varje gång...
Senast redigerad av micehunter 2014-02-10 kl. 21:41.
Citera
2014-02-10, 22:38
Medlem
Rommelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medelhavskris
Vi säger så här då, säg att jag som ensam person har gjort utav med en S8 alltså 8mg under 2 veckor, fysisk AT lär man väll inte få på 8mg under 2 veckor?

Tack.

Nja, har svårt att tänka mig det. Gjorde som sagt av med min första sub8 på en helg (3 dagar alltså) och använda flera gånger efter det också sporadiskt.
Citera
2014-02-10, 22:53
Medlem
BangoBongs avatar
Kan veterinärer skriva ut buprenorfin som smärtstillande åt husdjur?

Enligt de här länkarna verkar det så:
https://www.fass.se/LIF/product?7&us...20071109000011
http://www.justanswer.com/cat-health...enor-side.html
http://www.wisegeek.org/what-is-bupr...e-for-cats.htm
Citera
2014-02-11, 13:12
Medlem
Igår tog jag sista linan heroin runt 8-9 på kvällen, och rökte ett liiitet bloss framåt 2-3. När är det lugnt att ta en lina subutex? Snabba svar tack!
Citera
2014-02-11, 15:54
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimitry
Igår tog jag sista linan heroin runt 8-9 på kvällen, och rökte ett liiitet bloss framåt 2-3. När är det lugnt att ta en lina subutex? Snabba svar tack!

Du kan ta det nu det är ingen fara, men du kommer ju inte få något rus men jag antar att det inte ä rdet du är ute efter?
Citera
2014-02-11, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Du kan ta det nu det är ingen fara, men du kommer ju inte få något rus men jag antar att det inte ä rdet du är ute efter?

Ett rus var faktiskt det jag sökte. Jag är inte fysiskt beroende av någonting för tillfället och brukar få bra effekt på nåt milligram sub. Nu har jag tagit över 4mg och det här är inte mycket till att kalla rus. Uteblir ruset när man tar subutex så tätt inpå heroin? Hur länge måste man vänta för att få ut full effekt?
Citera
2014-02-11, 21:13
Medlem
Jag har aldrig fått utebliven effekt när jag boostat horset med sub… däremot så blockerar det ju ganska bra åt andra hållet. Jag brukar (försöka) hålla mig i tre dygn efter att jag tog min senaste subdos, som brukar ligga mellan 4-8 mg, innan jag tar horse. Men det handlar ju också om hur länge man gått på det, hur mycket man tar osv. Nu pratar jag ju om Buprenorphine-tabletterna, och inte Suboxone.
Citera
2014-02-12, 15:03
Medlem
Lukasohais avatar
Har nu gått 1 månad och 1 dag sen min sista lina sub, och då körde jag ungefär 1mg varje dag i 10 dar, jag fick lite tolerans. Nu till min fråga; är min tolerans nollställd nu? hur lång tid kan det ta tills jag blir lika skön av 1mg som jag blev första gången t.ex?
Citera
2014-02-12, 16:11
Medlem
stukads avatar
Hejsan alla!

Jag har kört på sub nu i 6 månader typ dagligen. Har kört små linor för det mesta och blir nu inte särskilt påverkad av det mer än att det känns som när man var färsk och åt en tram typ.

Jag håller på att trappa ner nu men jag klarar mig inte utan en lina efter två dagar. Blev desperat för ett tag sen och ringde till soc för att kolla avgiftning.

Nu är mina pengar slut, skulder, inget röka och endast 0.5 mg sub kvar. Har inte gått igenom en opi avt förrut och undrar vad jag borde göra...bor hemma just nu vilket gör att jag inte får riktig lugn och ro heller.

Är det värt att outa sig för läkare och soc för att komma till avg eller klarar man den hemma?

Sen undrar jag också om läkaren brukar va schsst och skriva ut ngn sömntablett och kanske stesolid, känns som det skulle behövas vid en cold turkey på avgiftning.
Citera
2014-02-12, 16:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stukad
Hejsan alla!

Jag har kört på sub nu i 6 månader typ dagligen. Har kört små linor för det mesta och blir nu inte särskilt påverkad av det mer än att det känns som när man var färsk och åt en tram typ.

Jag håller på att trappa ner nu men jag klarar mig inte utan en lina efter två dagar. Blev desperat för ett tag sen och ringde till soc för att kolla avgiftning.

Nu är mina pengar slut, skulder, inget röka och endast 0.5 mg sub kvar. Har inte gått igenom en opi avt förrut och undrar vad jag borde göra...bor hemma just nu vilket gör att jag inte får riktig lugn och ro heller.

Är det värt att outa sig för läkare och soc för att komma till avg eller klarar man den hemma?

Sen undrar jag också om läkaren brukar va schsst och skriva ut ngn sömntablett och kanske stesolid, känns som det skulle behövas vid en cold turkey på avgiftning.

Du kan gå till läkaren när abstinensen slår på, och säg bara att du inte kan sova och mår dåligt. Då kommer han övertygas när han ser dig ha abstinens... och tror att du har verklig ångest (inte drogångest). Men säg inte sanningen. Förhoppningsvis så får du imovane iaf utskrivet (det är en besno) och då kan du sova lite åtminstone.

Men jag skulle aldrig outa mig om mitt sub-missbruk i ditt läge. Det är inte alls bra.
Du kan ju prova loperamid, läs om det här på flb.
Citera
2014-02-12, 16:37
Medlem
telepatis avatar
Loperamid första dagarna och sen en stark vilja!
Är själv inne på dag 25 utan opi och andra droger. Det går om man vill.
Citera
2014-02-12, 16:41
Medlem
stukads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micehunter
Du kan gå till läkaren när abstinensen slår på, och säg bara att du inte kan sova och mår dåligt. Då kommer han övertygas när han ser dig ha abstinens... och tror att du har verklig ångest (inte drogångest). Men säg inte sanningen. Förhoppningsvis så får du imovane iaf utskrivet (det är en besno) och då kan du sova lite åtminstone.

Men jag skulle aldrig outa mig om mitt sub-missbruk i ditt läge. Det är inte alls bra.
Du kan ju prova loperamid, läs om det här på flb.

Då jag bor i en invandrartät förort så är vårdcentralen här helt rutten med otrevliga läkare som bara segar. Blir isf att jag går till psyk där "allmänna avgiftningen" finns och pratar med läkare. Är väl bäst och vara ärlig om jag väl går dit så man kan få rätt hjälp?

Loperamid läste jag om för ngn vecka sen. Verkar ju funka men då måste man ju proppa i sig +100mg varje gång vilket känns lite sådär.
Jag undrar hur länge man brukar beöva tända av...hört en till fyra veckor.

Telepati: hur många mg behövde du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in