Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-28, 19:10
  #13
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strybert
Slängde ihop en liten film igår, skulle gärna vilja höra vad ni tycker om den

http://www.youtube.com/watch?v=aDHcFW647_8
Mycket bra film!

Räddningen har gör runt 40 sekunder in i filmen är ett barndomsminne för mig. Tror jag såg det i ett sportspegelinslag om hans framgångar. Jag fick rysningar både då och nu.

Inte långt före hans död har jag för mig att han var med i Lilla Sportspegeln och stod i mål utan målvaktsklubba, när ett fan fick slå straffar mot honom, någon annan som minns?
Citera
2007-03-01, 17:24
  #14
Medlem
det finns inslag på www.pellelindbergh.se ...där finns även den där sportspegelfilmen
Citera
2007-03-01, 17:52
  #15
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strybert
det finns inslag på www.pellelindbergh.se ...där finns även den där sportspegelfilmen


Vilken fantastisk sida!
Citera
2007-04-09, 18:50
  #16
Medlem
SweTechs avatar
En jättebra film!! Tack så mycket!

Jag var relativt liten när Pelle förolyckades men jag kommer fortfarande ihåg hur stor han var både på hemmaplan och sen när han kom över till nordamerika.

Jag tycker det är dåligt av svenska hockeyligan och svenska hockeyförbundet att inte instifta ett pris till Pelle's minne.
Citera
2007-04-09, 18:54
  #17
Medlem
Wittgensteins avatar
Mycket bra.
Citera
2007-04-09, 19:26
  #18
Medlem
Trumpeters avatar
Mycket bra film!
Citera
2007-04-10, 00:57
  #19
Medlem
Philliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Mycket bra film!

Räddningen har gör runt 40 sekunder in i filmen är ett barndomsminne för mig. Tror jag såg det i ett sportspegelinslag om hans framgångar. Jag fick rysningar både då och nu.

Inte långt före hans död har jag för mig att han var med i Lilla Sportspegeln och stod i mål utan målvaktsklubba, när ett fan fick slå straffar mot honom, någon annan som minns?

Ser ut som att det är Minnesota han möter där, laget som försvann kort därefter.

Finns en till här: http://www.youtube.com/watch?v=aDHcFW647_8

Fina gamla tidningsurklipp i denna.
Citera
2007-04-10, 08:55
  #20
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phillis
Ser ut som att det är Minnesota han möter där, laget som försvann kort därefter.

Finns en till här: http://www.youtube.com/watch?v=aDHcFW647_8

Fina gamla tidningsurklipp i denna.

Ummmm du vet att du länkade till det klipp som trådskaparen hade gjort va?

Sen försvann inte Minnesota. Dom flyttade franchisen till Dallas 93 och bytte namn från Minnesota North Stars till Dallas Stars. Alltså 8 år efter Pelle's död så kort därefter är inte helt rätt heller.
Citera
2007-04-11, 00:14
  #21
Medlem
Philliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Ummmm du vet att du länkade till det klipp som trådskaparen hade gjort va?

Sen försvann inte Minnesota. Dom flyttade franchisen till Dallas 93 och bytte namn från Minnesota North Stars till Dallas Stars. Alltså 8 år efter Pelle's död så kort därefter är inte helt rätt heller.

http://www.youtube.com/watch?v=QN4O4...elated&search=

Menade denna.

När lagen flyttar kallar jag det att de försvinner, men visst trodde inte det var så lång tid som 8 år.
Citera
2007-04-11, 08:18
  #22
Medlem
All heder åt pelle!. men han var inte den målvaktsfantom som vi vill minnas honom. genom hans allt för tidiga bortgång så har han blivit en myt. Jättetallang javisst, supermålvakt nja nej. Vi minns dig som en god människa pelle, synd att spriten tog ditt liv.
Citera
2007-04-11, 14:03
  #23
Medlem
East Clintwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Magoo
Mycket, mycket bra. En schysst hyllning till en av de stora.
Men kommer Ni ihåg hur Pelle var ifrågasatt på hemmaplan?
Om han platsade i VM truppen osv.
Pelle är en legend och såna målisar tillverkas inte längre.

Så blåblå Djurgårdare jag är finns det faktiskt bara en Pelle Lindbergh. Han var, är och förblir den överlägset främste målvakten Sverige producerat. Honken, Pekka och alla andra spelar inte i samma liga. Hade han fått leva hade han definitivt blivit en av de allra största målvakterna någonsin.
Citera
2007-04-11, 19:53
  #24
Medlem
Philliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
All heder åt pelle!. men han var inte den målvaktsfantom som vi vill minnas honom. genom hans allt för tidiga bortgång så har han blivit en myt. Jättetallang javisst, supermålvakt nja nej. Vi minns dig som en god människa pelle, synd att spriten tog ditt liv.

Man måste ändå komma ihåg att han fick Vezina trophy året han dog, priset till NHL:s bästa målvakt, dessutom som första icke-translant. Svårt att förklara bort det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback