Citat:
Ursprungligen postat av beabea
Du verkar ha ett fyrkantigt sätt att tänka.
Du menar att det är ok för vem som helst att fika med vem som helst och deras partners ska bara tycka livet ler och allt är ok? Tråden handlar ju om en flörtig kille som gått ut och fikat med en tjej han flörtat med, utan att på förhand berätta det för sin tjej (som jag förstått det). Du tycker det är precis samma scenario som om en seriös kille (som låter sin kvinna veta att hon är den enda för honom) går och fikar med en gammal tjejkompis och berättar detta för sin tjej innan?
Svartsjuka beror enligt mig bl.a. på graden av pålitlighet partnern utstrålar, och han verkar banne mig inte utstråla mycket av den varan.
Nu berättade han ju det för sin tjej. Samt att det bara var en fika.
Är man ihop med någon som är lite flörtig så är det väl något man vet om och hade i åtanke när man blev ihop med personen i fråga. Hon berättade för honom hur hon kände, vilket är bra men att förbjuda någon att träffa en kompis verkar ju aningen överdrivet.
Visst är det inte samma sak som att fika med en killkompis, men om de nu i hennes ögon har flörtat så är det väl fortfarande upp till honom vad som ska ske och inte flickvännens sak att förbjuda något.
Respekterar han sin flickvän om hon ber om det så kanske han kan skita i och träffa henne. Fortsätter han att göra det och hon mår dåligt så kan rätt handling vara att göra slut eller ställa ett ultimatum.
Hur mycket läser du in i en fika egentligen? Jag hade blivit betydligt mer svartsjuk om de hade gått ut på puben eller "kollat på film".