• 2
  • 3
2007-03-08, 00:48
  #25
Medlem
Om din fysikmotor blir bra så är jag jävligt intresserad att kolla på koden om ajg får. skulle gärna ha en 2d-fysikmotor att leka med
(jag skulle iofs porta den till c++)
Citera
2007-03-08, 11:18
  #26
Medlem
Drooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linneus
Om din fysikmotor blir bra så är jag jävligt intresserad att kolla på koden om ajg får. skulle gärna ha en 2d-fysikmotor att leka med
(jag skulle iofs porta den till c++)

jag kan ju slänga upp den på en trac-portal när det börjar likna något
Citera
2007-03-09, 13:55
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linneus
Om din fysikmotor blir bra så är jag jävligt intresserad att kolla på koden om ajg får. skulle gärna ha en 2d-fysikmotor att leka med
(jag skulle iofs porta den till c++)

Annars finns det ju redan fysikmotorer med källkod, t.ex:

http://en.wikipedia.org/wiki/Open_dynamics_engine
Citera
2007-03-09, 14:34
  #28
Medlem
Drooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av init
Annars finns det ju redan fysikmotorer med källkod, t.ex:

http://en.wikipedia.org/wiki/Open_dynamics_engine

Jag programmerar den för att lära mig, finns väl källkod till allt redan om det skulle var så. En till anledning är att jag tänkte göra en fysikmotor där nätverksstödet(alltså för multiplayer) ligger i kärnan.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in