• 1
  • 2
2007-03-18, 15:51
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Dock har jag märkt att det är lite godtyckligt om något hittas eller inte.

Exempel: Jag har spelet Bilar installerat, öppnar jag Quicksilver (med Ctrl-Space) och skriver "Bilar" så hittas spelet ibland, men ibland hittas bara andra filer som innehåller de bokstäverna.

Är det någon inställning som är fel?

Det låter konstigt. Precis som Spotlight så lär Quicksilver sig vilka du oftast använder och väljer dem först.
Citera
2007-03-18, 16:08
Medlem
VictorNs avatar
Alltså, quicksilver fungerar ju som en dröm :O OSX är verkligen för bra för att vara sant.
Citera
2007-03-19, 08:26
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G Hårddisksson
Det låter konstigt. Precis som Spotlight så lär Quicksilver sig vilka du oftast använder och väljer dem först.

Problemet är ju att om Quicksilver inte hittar programmet kan jag ju inte starta det den vägen och då lär det sig väl aldrig?
Citera
2007-03-19, 09:31
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Dina program kanske ligger får långt ned i katalogstrukturen eller nått? Quicksilver letar bara som default några få kataloger ned ifrån huvudkatalogen man satt den på att leta i.
Citera
2007-03-19, 09:52
Medlem
s1r1s avatar
"Xkeys" om en f-knapp duger istället för enter

"uControl" om du orkar
Citera
2007-03-19, 10:04
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G Hårddisksson
Dina program kanske ligger får långt ned i katalogstrukturen eller nått? Quicksilver letar bara som default några få kataloger ned ifrån huvudkatalogen man satt den på att leta i.

Det låter ju som det skulle kunna vara så, app-filen i det här fallet ligger några kataloger nedanför Applications. Men det märkliga är att programmet hittades i början, men inte längre.

Nåja, jag ska se till att gå igenom någon eller några tutorials så att jag vet vad jag gör, sedan får vi se om jag hittar någon bot på problemet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in