Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Fr vrigt heter det "asocial".
"Asocial" r en synonym till "osocial", dock innefattar asocial ven anti-social, allts en ofrmga/vgran att inrtta sig efter samhllets normer.
Varfr frsker du spela besserwisser nr du uppenbarligen inte vet vad du pratar om, och varfr ska du tvunget slnga in en palm face-smiley?
-
Tror att jag skulle kunna passa in p ts definition av stoisk, iallafall till en viss del. Jag r i mnga sammanhang ganska trkig och stel, undviker att g p fester och pratar sllan med sdana jag ej knner samhrighet med, annat n fr att vara artig. Jag talar sllan om personliga saker och undviker i allmnhet att knyta vnskapsband.
Det mrks p vissa att de blir smtt besvrade av att umgs med mig. Fr det mesta gr jag mitt bsta fr att hlla igng och utveckla vra samtal, men ifall vra olikheter r fr stora vljer jag att bli tyst efter standardfraserna.
Har ett ftal bra vnner, knner sllan behov av att skaffa fler.
Sjlv gillar jag liknande personer, bara de har intressen liknande mina egna och vgar/kan framfra sina sikter och tankar. De behver inte ndvndigtvis vara underhllande eller sociala hela tiden.
Lter frmodligen som en riktigt torr jvel, men jag ser verkligen inte charmen med underhllningsbaserade frhllanden.