2007-03-20, 12:14
Citat:
Ursprungligen postat av elisabethcaine
Då borde du kanske också vara medveten om att Aspergers inte är en personlighetsstörning?
Knepigt. Är det hans föräldrar som berättat för dig?
Knepigt. Är det hans föräldrar som berättat för dig?
Men det är en Autismspektrumstörning som hör till gruppen neuropsykiatriska störningar.. som många andra personlighetsstörningar också hör till. Och eftersom det inte finns något speciellt forum för just neuropsykiatriska störningar så postade jag det här. Använder även termen personlighetsstörningar då det är fler som känner igen den termen än den andra och skillnaden inte så fruktansvärt stor att det är värt att lägga någon vikt vid det.
Nej.. inte riktigt.. hans föräldrar träffade min kära mor på stan och hon berättade det för mig. Och hon sa då också att hans föräldrar inte ville att det skulle spridas vidare.
Citat:
Ursprungligen postat av zetalof
Din jävla tramsmaja! Hur ska någon här kunna hjälpa dig med hur du ska bete dig mot din gode vän? Han är ju naturligtvis samma person som innan diagnosen, men du verkar i förväg ha bestämt dig för hur du kommer att reagera och relatera.
Väx upp för fan! (misstänker att du inte är så gammal du heller)
Väx upp för fan! (misstänker att du inte är så gammal du heller)
Varför denna ilska mot mig?
Visst.. ni kanske skiter i det som skrivs här, mina frågeställningar osv.. Men varför då posta i tråden?
Det är inte det jag söker med den här tråden, att få er o tycka synd om mig.
Det jag sökte var ifall någon annan kanske har haft samma problem och hur det gick..
Men som sagt så har jag inte träffat honom än och det löser sig säkert när jag väl får göra det.. men det finns absolut ingen anledning med såna här inlägg. Och min ålder har absolut ingenting med trådens ämne att göra. Så länge jag är över 18 så har du inte ett skit o säga till om. Jag får vara här exakt lika mycket som du. Okej?
MvH S_o_N