• 1
  • 2
2007-03-28, 18:58
Medlem
LaZZi3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Vad är det som eggar dig med att bli nedslagen?

Utsattheten, hjälplösheten?
Friheten från ansvar?

Låter som extrovert masochism i mina öron.

Det är inget som eggar mig så med att bli nedslagen... men det känns som ett bättre sätt att säga till sina "kompisar" at man blev nedslagen än att man håller på att skära sig själv i armarna och sånt... men jag vet inte... får väll se hur länge mer man orkar
Citera
2007-03-28, 19:03
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaZZi3
Det är inget som eggar mig så med att bli nedslagen... men det känns som ett bättre sätt att säga till sina "kompisar" at man blev nedslagen än att man håller på att skära sig själv i armarna och sånt... men jag vet inte... får väll se hur länge mer man orkar

Du kan väl förenkla genom att spöa upp dig själv?

Nej, men seriöst. Det är inte ett hälsosamt beteende. Sök hjälp via vårdcentalen. Du är troligen deprimerad och använder dig av smärta som självmedicinering. Det finns bättre grejer för det.

Så svälj din stolthet och erkänn att du har ett problem.
Citera
2007-03-28, 19:49
Medlem
LaZZi3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Du kan väl förenkla genom att spöa upp dig själv?

Nej, men seriöst. Det är inte ett hälsosamt beteende. Sök hjälp via vårdcentalen. Du är troligen deprimerad och använder dig av smärta som självmedicinering. Det finns bättre grejer för det.

Så svälj din stolthet och erkänn att du har ett problem.

Men det är ju just det att söka hjälp som är det jobbiga.. vet inte riktigt vasrt jag ska vända mig inte heller hur jag skulle kunna snacka med folk som jag aldrig träffat förr...
Citera
2007-03-28, 19:54
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Men det är ju just det att söka hjälp som är det jobbiga.. vet inte riktigt vasrt jag ska vända mig inte heller hur jag skulle kunna snacka med folk som jag aldrig träffat förr...

Men beställ tid hos läkare på närmsta vårdcentral. Sedan berättar du om ditt självdestruktiva beteende. Han/hon remitterar dig till en psykolog. Kan dock ta lite tid.

Om du vill ha hjälp måste du givetvis kommunicera att du vill ha hjälp.
De är vana vid sådant (det är för fan deras jobb), så du behöver knappast skämmas eller känna dig ensam i din situation.
Citera
2007-03-28, 20:16
Medlem
zodiackillers avatar
Citat:
Det steget måste vi alla ta på det ena eller andra sättet. Vi är barn i början och ingen har några garantier för någonting. Ingen kan hålla dig i handen, utan du får ta stegen själv. Och som Varangian säger är det ju deras jobb att hjälpa dig och inget att skämmas för! Vad skulle dom annars vara där för?
Citera
2007-03-28, 21:52
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zodiackiller
Det steget måste vi alla ta på det ena eller andra sättet. Vi är barn i början och ingen har några garantier för någonting. Ingen kan hålla dig i handen, utan du får ta stegen själv. Och som Varangian säger är det ju deras jobb att hjälpa dig och inget att skämmas för! Vad skulle dom annars vara där för?

För att få pengar?

Citera
2007-03-29, 11:40
Medlem
zodiackillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flows
För att få pengar?
Vet inte om det ger särskilt mycket att jobba i den branschen - inte om man är kurator alla fall.

Då tjänar man mer om man jobbar med datorer eller producerar technomusik
Citera
2007-03-29, 12:24
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zodiackiller
Vet inte om det ger särskilt mycket att jobba i den branschen - inte om man är kurator alla fall.

Då tjänar man mer om man jobbar med datorer eller producerar technomusik

Man måste ju få pengar hur som helst! Sen om man får dem genom människors lidande eller genom datorer, sak samma!

Fyndigt
Citera
2007-03-29, 12:43
Medlem
zodiackillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flows
Man måste ju få pengar hur som helst! Sen om man får dem genom människors lidande eller genom datorer, sak samma!
Precis, helt rätt! Men vem fan vill syssla med att jobba som försäljare eller datorkonsult även om man tjänar 40 papp i månaden? Snacka om själsdödande arbete! Hellre då nån som jobbar på vårdcentral!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in