2007-03-26, 22:39
Medlem
Tjo!

Vart hos en polare i helgen som har en vanlig macbook, kpt fr nn mnad sen. Jag pillrade lite p den blev lite smkr.

Min frga r vl ungefr som s, kan en macbook PRO hantera tyngre applikationer, typ cad andra 3d redeigerings program?

/
Marmelad
Citera
2007-03-26, 22:46
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmelad
Tjo!

Vart hos en polare i helgen som har en vanlig macbook, kpt fr nn mnad sen. Jag pillrade lite p den blev lite smkr.

Min frga r vl ungefr som s, kan en macbook PRO hantera tyngre applikationer, typ cad andra 3d redeigerings program?

/
Marmelad

Visst kan det, med den fullbestyckad MBP kommer du vldigt lngt. Men sjlvklart kommer du lngre med en stationr maskin med bttre utbyggnadsmjligheter.

Nr du sger tyngre applikationer, vad menar du d mer preciserat?
Citera
2007-03-27, 00:14
Medlem
Etanols avatar
Vrt att kolla upp ocks r vilka program som finns till OS X innan... Datorn r ju trots allt svindyr, kanske blir billigare att inhandla sig en Macbook och en stationr rackare fr att kra CAD/3D.
Citera
2007-03-27, 05:00
Medlem
Jag kppte en 17" med 3 gb i ram och 100 gb hrddisk..

Och jag r OTROLIGT njd med den, rullar bttre n vad mina polares stationra burkar gr.

kostade vissligen 30 k men det var det vrt! riktigt bra dator!
Citera
2007-03-27, 09:55
Medlem
SNIFF2s avatar
Personlig sikt r att macbook r helt klart mer prisvrd n MBP, enda problemet r ju att man inte fr ett lika bra grafikkort. Samt lite mindre skrm men man har fortfarande vldigt stor arbetsyta.
Citera
2007-03-27, 09:59
Bannlyst
Jag har en macbook pro och har aldrig varit s njd med ngot ngonsin!!!

Jag kr Photoshop cs3 (beta) med +100meg filer och det gr riktigt riktigt snabbt...
Citera
2007-03-31, 00:48
Medlem
Menade vl mest cad, typ catia kanske, sen vet jag inte vilka 3d program jag kommer arbeta med framver direkt :s
Jag kan kra catia autocad utan probs p min stationra burk nu, en MBP har enna bttre spec n den :]

Men det r sant, fr ta kika lite p vilka program som finns till macen, vore ju surt sitta dr inte kunna kra det man behver
Citera
2007-03-31, 02:43
Medlem
Varfr tror folk det r sdan skillnad p mac och "vanlig" pc?

Kolla p specsen mnniska
Citera
2007-03-31, 07:26
Medlem
Calaveras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XenaX
Varfr tror folk det r sdan skillnad p mac och "vanlig" pc?

Kolla p specsen mnniska

r ju ven skillnad p kvalitet dr mac:ar alltid har inehllit bra komponenter, och os:en delar ju upp ram lite olika etc...
Har sjlv en Mac Pro d jag inte sg mig anvnda en mobiliteten av en brbar...men inte ville ha en iMac. Allt gr smidigt, om jag inte byter s mkt mellan program - har n s lnge bara 1GB ram, stackaren svlter ju
Citera
2007-04-03, 11:11
Medlem
Muhammed All-ins avatar
Ngon annan n jag som tycker Macbooken luktar fantastiskt gott?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in