Citat:
Ursprungligen postat av
zantera
Jag skulle gissa att alla skivor finns med i låtlistan på något sätt. Kan tänka mig i något fall att de kanske gör ett medley av 3-4 låtar för att få fler skivor representerade men för att slippa spela allt. Även om de inte spelar från precis varje skiva så känner jag mig ganska säker på att varje era kommer representeras (dvs någon låt från When Dream and Day Unite där Dominici sjöng).
Vad gäller låtar så kan jag tänka mig att det blir några överraskningar mest för att DT brukar kunna överraska. Men t.ex. Pull Me Under och Metropolis gissar jag blir spelade, skulle också säga att antingen A Change of Seasons eller Octavarium spelas - bandet's kanske 2 mest kända episka låtar. Tror iaf en av dem är med. Night Terror är väl inte otänkbart då de har släppt singeln. Tror även vi får 1-2 instrumentala låtar så LaBrie kan återhämta sig. Möjligtvis att man gräver fram Stream of Consciousness från Train of Thought? Jag har också en magkänsla att man kommer spela The Best of Times (som de inte spelat innan) och hade heller inte blivit förvånad om de kör The Glass Prison från Six Degrees.
Men vi får se ikväll.
Du har nog rätt där att den kan bli ett medley av 3-4 låtar för att få fler skivor
representerade men för att slippa spela allt. Hoppas de spelar något från första skivan
som sagt med tanke på att Charlie Dominici gick bort i november 2023?
Pull Me Under och Metropolis gissar jag också på att de blir spelade, skulle också säga att antingen A Change of Seasons eller Octavarium spelas - bandet's kanske 2 mest kända episka låtar.
The Looking Glass" skulle vara härligt ifall de spelar den.
Men har DT slutat med att spela "hela album" på konserterna .
Det finns en del bootlegs när de spelar
Darkside Of The Moon
Made In Japan
Master Of Puppets
The Number Of The Beast