Citat:
Ursprungligen postat av Knifeingutsout
Jag vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig, jag är väll inte världens bästa skribent. Saken är den att jag mådde riktigt dåligt i julas, massviss med ångest, overklighetskänslor, yrsel, trodde jag skulle bli galen … lång inlagd på sjukhus och frågade till och med en läkare om ECT. Det tog veckor för mig att bli normal igen. Och nu oroar jag mig för att det ska bli lika dant igen. Naturligtvis vet jag att det är det som kallas för förväntansångest, men jag kan inte koppla bort de tankarna, jag är livrädd för att hamna i samma tillstånd igen.
För tillfället har jag ingen samtalsterapi utan bara mediciner, så jag det finns ingen jag kan prata med. Dessutom har jag en tendens att tröstäta; jag dricker, inte jag röker inte men har ett behov av att föra någon belöning till munnen och då blir det mat och godis.
Det känns som att du blivit utsatt för en klassiker. En läkare har tittat lite på dig, pratat lite med dig och skrivit ut en massa tabletter för att "lösa" problemet. Jag tycker att du borde "tjata dig till" en terapeut av något slag att prata med. Det behöver ju inte vara en psykolog, det finns gott om andra grupper som erbjuder samtal, t.ex. präster och kuratorer. Att bara äta piller hjälper dig ju uppenbarligen inte just nu, men det kan kanske börjar hända grejer om du dessutom snackar med någon en gång i veckan?