2007-04-04, 13:39
Medlem
Biffens avatar
Stats
Ålder: 23
Längd: 1,79
Vikt: 80.5
Tränat: Till och från i ca 6 år

Tränings schema

Kör rullande schema, missar jag något så tar jag det när jag hinner.

bröst/axlar. Ben/mage. Rygg/baksida axlar. Armar(ej underarmar)

Kondition kör jag löpning ca 7 km förhoppningsvis ett par ggr per vecka, och ca 15 min cardio vid varje pass.

Kost

Just nu vill jag gå ner i vikt till sommarn, så lite omedvetet har jag halkan in på en mer eller mindre atkinsliknande diet.

Käkar främst
Ägg (scrambled, med vad som finns i kylen, lök, tomat, massa kryddor osv. Mums!)
Tonfisk & nudlar (lunch)
Två mellanmål på dagarna, vilket består av någon frukt.
Och vanlig husmanskost till middag, eller om träningen blir sen lite ägg och grova knäckebrön.

Kostillskott

Whey-80 Varje dag, även till frukost.

Mål

Deffa ner mig till sommaren, fortsätta träna, bli hårdare och få upp kondition.
April månad börjar jag officiellt att dra ner kollisarna rejält, och vill till sommarn (juni/juli) väga runt 75 hårda muskler.
Och kunna springa min länga snabbare än vad jag gör i dagsläget.
Citera
2007-04-04, 22:30
Medlem
bigswiftys avatar
Ser bra ut! Stats på de tre stora och milen?
Citera
2007-04-05, 10:58
Medlem
Biffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigswifty
Ser bra ut! Stats på de tre stora och milen?

Vad tycker du om kosten? som sagt, det har bara blivit en väldigt kolhydratsnål-kost, två frukter, 100 gram nudlar, och några råg-knäckebröd, thats it....möjligtvis lite extra kollisar efter träning i form av en banen el liknande.
Är detta "atkins" eller har dom noll kollisar?

dom tre stora? bänkpress maxar jag kanske 110-115, marklyft maxar jag aldrig, ingen uppskattning alls, har haft lite halv probs med knäna så jag är lite off på alla bräkiga, tung-vikts-bas-ben-övningar....

Förlåt för detta

what else? dom tre stora?

Milen får också det bli en uppskattning, 50-55 minuter kanske, har inte börjat seriöst denna "sesongen" ännu, men jag ska rapportera in mina tider på min 7 km sträcka....

Första passet senare idag, Rygg/axlar
Citera
2007-04-05, 11:50
Medlem
Suomis avatar
Håller med Bs om att det ser bra ut.

Dock så erkänner du själv att du inte tränar en utav de tre heligaste muskelgrupperna.
Citera
2007-04-05, 14:13
Medlem
Biffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suomi
Håller med Bs om att det ser bra ut.

Dock så erkänner du själv att du inte tränar en utav de tre heligaste muskelgrupperna.

hmmm, hjärnan kanske? Som vissa hävdar är den viktigaste "muskeln" Just nu läser jag john steinbeck, vilket jag tycker gynnar denna del av min redan förträffliga kropp....men jag gissar att det inte är detta ni syftar på....

vad menar ni? hmm, bröst, axlar, inkl trapz, armar, ben, inkl vader (såklart), mage, inkl. sidorna (vilket många hoppas över...why?) Rygg/baksida axlar...WTF?
Citera
2007-04-05, 14:25
Medlem
Suomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biffen
hmmm, hjärnan kanske? Som vissa hävdar är den viktigaste "muskeln" Just nu läser jag john steinbeck, vilket jag tycker gynnar denna del av min redan förträffliga kropp....men jag gissar att det inte är detta ni syftar på....

vad menar ni? hmm, bröst, axlar, inkl trapz, armar, ben, inkl vader (såklart), mage, inkl. sidorna (vilket många hoppas över...why?) Rygg/baksida axlar...WTF?
"Armar(ej underarmar)"

De heliga muskelgrupperna är förståss: Rygg, Ben, Underarmar/Grepp.
Citera
2007-04-05, 16:06
Medlem
Biffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suomi
"Armar(ej underarmar)"

De heliga muskelgrupperna är förståss: Rygg, Ben, Underarmar/Grepp.

Ahaaa, detta har jag helt klart missat...Tycker mina underarmar för äckligt mkt pump i många övningar, har alltid haft för mig att dom lätt kan bli över tränade, och att man kan få inflamationer osv. Menmen, kanske ajg ska börja köra någon övning i veckan...
Citera
2007-04-06, 13:54
Medlem
bigswiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biffen
Vad tycker du om kosten? som sagt, det har bara blivit en väldigt kolhydratsnål-kost, två frukter, 100 gram nudlar, och några råg-knäckebröd, thats it....möjligtvis lite extra kollisar efter träning i form av en banen el liknande.
Är detta "atkins" eller har dom noll kollisar?

dom tre stora? bänkpress maxar jag kanske 110-115, marklyft maxar jag aldrig, ingen uppskattning alls, har haft lite halv probs med knäna så jag är lite off på alla bräkiga, tung-vikts-bas-ben-övningar....

Förlåt för detta

what else? dom tre stora?

Milen får också det bli en uppskattning, 50-55 minuter kanske, har inte börjat seriöst denna "sesongen" ännu, men jag ska rapportera in mina tider på min 7 km sträcka....

Första passet senare idag, Rygg/axlar
De tre stora = marklyft, knäböj och bänkpress.

Atkins liknar din diet väldigt mycket tycker jag att det ser ut som - lågt i kolhydrater och högt proteinintag. Dock tvivlar jag på att dina nudlar skulle godkännas av någon som går på Atkins.

Jag tycker själv om dieter där man i stort sätt eliminerar kolhydrater helt och hållet; förutom en gainer före och efter träning. Min hunger försvinner och jag får mer energi både på gymmet och i vardagslivet. Du får förstås själv känna efter om du också reagerar positivt på lågkolhydratsdieter eller om en standarddiet kanske skulle passa bättre.
Citera
2007-04-11, 10:57
Medlem
Biffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigswifty
De tre stora = marklyft, knäböj och bänkpress.

Atkins liknar din diet väldigt mycket tycker jag att det ser ut som - lågt i kolhydrater och högt proteinintag. Dock tvivlar jag på att dina nudlar skulle godkännas av någon som går på Atkins.

Jag tycker själv om dieter där man i stort sätt eliminerar kolhydrater helt och hållet; förutom en gainer före och efter träning. Min hunger försvinner och jag får mer energi både på gymmet och i vardagslivet. Du får förstås själv känna efter om du också reagerar positivt på lågkolhydratsdieter eller om en standarddiet kanske skulle passa bättre.

Mmm, marklyft och knäböj kör jag knappt, jag vet jag hädar, men så är det. Är lite nojjig för dom övningarna, och nu när jag kör med tjejen är det omständigt. Plus att jag inte har någon teknik så det blir lite moment 22 över det hela, menmen, ska fan ge mig på skiten, har juh lärt mig lite av er från forumet...

Tycker hög protein dieten fungerar utmärkt, och nu efter påskhelgen, där det blev lite fuskande, är det hög deffnivå...ser fram emot nästa invägning om någon vecka.

Idag är det benpass...
Citera
2007-04-12, 18:49
Medlem
Ockstaerrs avatar
Citat:
Kost

Just nu vill jag gå ner i vikt till sommarn, så lite omedvetet har jag halkan in på en mer eller mindre atkinsliknande diet.

Käkar främst
Ägg (scrambled, med vad som finns i kylen, lök, tomat, massa kryddor osv. Mums!)
Tonfisk & nudlar (lunch)
Två mellanmål på dagarna, vilket består av någon frukt.
Och vanlig husmanskost till middag, eller om träningen blir sen lite ägg och grova knäckebrön.

Ser dögött ut, fråga bara, hur mycket är det du trycker i dig? i gram alltså, nån ungefärlig koll?

Edit: ytterliggare en fråga, hur många Kcal ligger du på per dag?
Citera
2007-04-13, 11:07
Medlem
Biffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ockstaerr
Ser dögött ut, fråga bara, hur mycket är det du trycker i dig? i gram alltså, nån ungefärlig koll?

Edit: ytterliggare en fråga, hur många Kcal ligger du på per dag?

Om jag ska vara ärlig så har jag ingen koll på gram, varierar lite också för den delen. Men jag scramblar upp 10 ägg/kväll, och äter ca hälften på kvällen och resten på morgonen. Med en whey 80 vid sidan av på morgenen, vilket är allt jag äter till frukost nu....
Vet att det ska vara lite kollisar på morgonen, men jag tycker detta funkar för mig.

NU kör jag även en "macka" att rekomendera. Sport plus blabla-knäckebröd (nyttigaste som jag hittat) med en kalkon skiva med keso på och krossade linfrön och rostade solrosfrön. Super gott och duktigt nyttigt...

ingen aning hur många kcal jag ligger på, men det är groteskt mkt mindre än vad jag annars käkar, har redan gett resultat.
Citera
2007-04-13, 11:16
Medlem
Biffens avatar
Sprang min runda i onsdags, förra sesongen hade jag en bästa tid på 41.50 eller liknande.
I onsdags sprang jag samma runda (ca 7.5 km) på 34.36 riktigt kul att se att man gjort framsteg, framför allt för att jag gått ner en del tror jag...

Aktuell vikt

78.8

Igår körde jag även bröst axlar.Ett stressat pass där jag inte han skriva upp något (som jag för övrigt aldrig gör, hur ska jag kunna hålla reda på allt detta )

Bänkpress
55 x 20
75 x 12
85 x 10

Dips-maskin
ca 12-15 x 3

Snehantelpress

25 x 15
27.5 x 10
27.5 x 10

Sen blev det axelpress, axellyft åt sidan (ja, jag kan inte namnet) och i slutet av passet var jag super stressad så sista kvarten körde jag utan någon vila massa bröst/axlar övningar 1 setare.

Får offta en energikick i slutet av passen vilket jag brukar använda till att verkligen cepa loss det sista ur mina svällande muskler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in