• 1
  • 2
2007-04-11, 10:10
Bannlyst
Södra Sandby kanske. Mest villor men några hyres och bostadsrätter. Går buss varje kvart, tar ca 10 min till LTH
Citera
2007-05-11, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arena
Södra Sandby kanske. Mest villor men några hyres och bostadsrätter. Går buss varje kvart, tar ca 10 min till LTH

Ja jag tänkte föreslå det, exet bodde där och jag tycker det verkade vara ett helt okej ställe att bo på, nära sta´n, men ändå lite "bykänsla"
Citera
2007-05-12, 14:42
Medlem
Kolla på Hemnet. Det finns flera schyssta 2'or för en miljon ca, på bra lägen. Jag skulle rekommendera att köpa en sådan om du bor ensam. Eftersom du flyttar till Lund för att jobba så antar jag att det inte skulle bli nåt problem med avgift+lån=ca 6000kr/mån?
Citera
2007-05-13, 20:46
Bannlyst
För helfvete! Bosätt dig inte i Malmö! ”Mordor” kallas det av lundensare. Lund är lagom stort och visst, utelivet är lite kass om man inte är student men som folk tidigare påpekat kan man ju då åka till Mordor. Se bara till att ha med dig pepparsprej, skottsäker väst och gärna en kulspruta. Alternativt bara ha med dig en 20 kr eller så, annars blir du garanterat rånad förr eller senare.
För övrigt kan man skriva in sig på typ nybörjartjeckiska eller någon annan skitkurs i Lund och därefter hänga på nationerna.

Malmö är extremt överskattat och hypat, såväl av lokalpress som invånare. Malmö är en ful, äcklig industristad med sociala problem som väller över i alla bostadsområden. Eventuellt kan man kanske bo i utkanten, t.ex Oxie eller Bunkeflo.

Bostadsmarknaden i Lund äv tok-övervärderad men folk är så dumma att de inte fattar att även om du köper en 1:a-2:a för en miljon så får du två miljoner för den om du säljer efter ett par år. Går man in i marknaden går man också en dag ur den och ettor och tvåor kommer det alltid att vara brist på i Lund.

Så mitt tips: Skippa Mordor och kör på trygga, trevliga Lund!
Citera
2007-05-13, 21:09
Medlem
Mike Wadds avatar
Är det lika svårt att få tag på en anständig lägenhet om man studerar vid universitetet?
Jag har nämligen planer på att flytta ner efter studenten men det känns jäkligt ruttet att behöva tälta alt. hyra in sig hos något psykfall.
Citera
2007-05-13, 21:14
Medlem
Über_menschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike Wadd
Är det lika svårt att få tag på en anständig lägenhet om man studerar vid universitetet?
Jag har nämligen planer på att flytta ner efter studenten men det känns jäkligt ruttet att behöva tälta alt. hyra in sig hos något psykfall.
Det är inte så svårt att få bostad om man är ny utifrån.
Men var beredd att betala sjuka överpriser om du vill bo på korridor
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in