Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-15, 11:33
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Jo, jag känner till det här och ja, det är minst sagt suspekt. Vad tror du om fotot där han poserar framför en metallvägg som ser ut som tvillingtornen och med ett armbandsur, Swatch Hijacker, där datum och visarna pekar på ”11”.

Fejk eller äkta?

Har sett fotot men tycker inte bakgrunden direkt liknar tvillingtornen, och vad datum och visare pekar på kan jag inte se. Att han bär en Swatch Hijacker verkar dock stämma och får väl ses som ganska uppseendeväckande, men det kanske helt enkelt är en populär klocka bland terroristbekämpare.

Då tycker jag nog det finns klart mer anmärkningsvärda referenser till 9/11 i populärkulturen som utkom före 11:e september 2001.
Citera
2017-11-15, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Läser du ens vad du själv skriver?

I fallet Eddy Shalev som vi diskuterat de senaste sidorna är alltså Eddy enligt dig misstänkt för inblandning i 9-11 efter att ha träffat Hani Hanjour vid ett tillfälle och sedan i ett förhör påstått att Hanjour var en hyfsad pilot?? Och nu skriver du ju t.o.m. ut varför han är misstänkt - han är f.d. soldat från israel.. Det blir ganska många att misstänka det.

När du kommer med sådana argument, för att inte tala om detta:

så får du nog finna dig i att din syn på israeler blir ifrågasatt..
Men eftersom alla dina argument om Eddys arbetsgivare blivit pulvriserade de senaste sidorna så har du väl inte annat än snyftvalser om dumma skeptiker kvar att komma med..
Som sagt, döm själva ...
Citera
2017-11-15, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blue2000
Har dom här så kallade "Radar holes" diskuterats i tråden? Dvs att 3 av 4 av dom kapade flygplanen kapades inom dom här radar holesen. Förutom det planet som flög raka närmaste vägen nästan längs kusten...
Jag har inte tittat närmare på det här, men min spontana tanke var/är att supermakten USA’s militär inte skulle ha radartäckning över hela sitt eget territorium är fullständigt barockt. Vad händer med de främmande flygstridskrafter som lyckas ta sig förbi landets yttre gränser där man ju har sagda radartäckning och göra lite vad man vill i de stora sjok av radarluckor militären inte kan se dem på radar?

Med tanke på Pentagons budjet torde det här i så fall vara minst sagt häpnadsväckande. Lika häpnadsväckande som att samma Pentagon inte skulle ha ett eget luftförsvar. Med tanke på hur mycket företrädare/ansvariga inom landets militär har ljugit om andra aspekter av sitt ’försvar’ mot de dumma terroristerna 9/11, bör du nog ta även det här med en liten nypa salt.

Bevis, kommer de givetvis inte att presentera. National Security, du vet ... 🙄
Citera
2017-11-15, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Har sett fotot men tycker inte bakgrunden direkt liknar tvillingtornen, och vad datum och visare pekar på kan jag inte se. Att han bär en Swatch Hijacker verkar dock stämma och får väl ses som ganska uppseendeväckande, men det kanske helt enkelt är en populär klocka bland terroristbekämpare.
Jo, väggen bakom är kanske inte i sig är tillräckligt övertygande, men klockan med datum och tid är, om fotot är äkta, omöjligt att tillskriva slumpen. Problemet är just att det är omöjligt att avgöra, om det är äkta eller inte och därför olämpligt att lyfta fram som ’bevis’ för fore knowledge. Läser för närvarande igenom allt jag kan hitta om Lewin på nätet och det råder inget tvivel om att han är en extremt intressant individ i sammanhanget.

Hur vet man att han verkligen dog 9/11? DNA?

Citat:
Då tycker jag nog det finns klart mer anmärkningsvärda referenser till 9/11 i populärkulturen som utkom före 11:e september 2001.
Definitvt. Lista gärna dessa i tråden om du har tid.

Återigen, jag intresserar mig inte av israeliska kopplingar enbart för att de är ”israeliska”. Det är när dessa israeliska aktörer är/tillhör säkerhetstjänster, militärer, politiker, företagsledare, MSM, storfinansen, rättsväsende, Organized crime, oligarker, sionister OCH har någon form av koppling till 9/11, som jag förbehåller mig rätten eller skyldigheten att öppet diskutera även dessa.

Trådens ”skeptiker” försöker givetvis sätta stopp för det här genom att medvetet feltolka det jag skriver och försöka få det till judehat och antisemitism och jag kan som sagt bara hänvisa läsaren till samtliga mina inlägg på forumet för att själva försäkra sig om att så inte är fallet.

Det är JUST den typen av ohederlig argumentation som spär på gammal unken antisemitism och ger mörkerkrafterna vatten på sin kvarn. Sluta med det.

Judar ≠ Israeler ≠ Sionister
Citera
2017-11-15, 16:18
Medlem
Citat:
Hittade det här om Daniel Lewins identifiering:
Daniel Lewin

Seat 9B. “Daniel Lewin, a former Israeli soldier, had been a successful dot-com businessman. He was also most likely the first to die…[…] by a twist of fate he was one of the last we identified, an identification that we did not complete until June 3, 2004. The family was notified after that….”
Remember Shaler’s book was published in 2005. Lewin wasn’t one of the last identified.
“The small piece of tissue we eventually identified as coming from him had been recovered in 2002. Orchid performed SNP typing and sent us the data in April 2004. Using DNAView, Elaine’s [last name Mar] staff performed an SNP kinship analysis and then confirmed the identification by STR typing of the toothbrush.”
(Robert C. Shaler, Who They Were – Inside the World Trade Center DNA Story: The Unprecedented Effort to Identify the Missing, Free Press, New York, 2005, p. 312.)
Då återstår det att kolla runt för säkerställd chain of custody, vilka som genomförde DNA-testet och på vems uppdrag.

Återkommer.

Edit: https://911conspiracy.wordpress.com/...ngers-dna-wtc/
Citera
2017-11-15, 16:33
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Daniel Lewin

Seat 9B. “Daniel Lewin, a former Israeli soldier, had been a successful dot-com businessman. He was also most likely the first to die…[…] by a twist of fate he was one of the last we identified, an identification that we did not complete until June 3, 2004. The family was notified after that….”
Remember Shaler’s book was published in 2005. Lewin wasn’t one of the last identified.
“The small piece of tissue we eventually identified as coming from him had been recovered in 2002. Orchid performed SNP typing and sent us the data in April 2004. Using DNAView, Elaine’s [last name Mar] staff performed an SNP kinship analysis and then confirmed the identification by STR typing of the toothbrush.”
(Robert C. Shaler, Who They Were – Inside the World Trade Center DNA Story: The Unprecedented Effort to Identify the Missing, Free Press, New York, 2005, p. 312.)
Då återstår det att kolla runt för säkerställd chain of custody, vilka som genomförde DNA-testet och på vems uppdrag.

Återkommer.

Edit: https://911conspiracy.wordpress.com/...ngers-dna-wtc/

Säkert CIA - det brukar ju alltid bli det när du fått ”leta” lite :-)
Citera
2017-11-15, 16:41
Medlem
.
Senast redigerad av onopono 2017-11-15 kl. 16:45.
Citera
2017-11-15, 19:26
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Jo, väggen bakom är kanske inte i sig är tillräckligt övertygande, men klockan med datum och tid är, om fotot är äkta, omöjligt att tillskriva slumpen. Problemet är just att det är omöjligt att avgöra, om det är äkta eller inte och därför olämpligt att lyfta fram som ’bevis’ för fore knowledge. Läser för närvarande igenom allt jag kan hitta om Lewin på nätet och det råder inget tvivel om att han är en extremt intressant individ i sammanhanget.

Sekund, minut och timvisaren ska samtliga stå på 11? Jag förstår inte riktigt relevansen.

Citat:

Det vet jag inte om han gjorde.

Citat:
Definitvt. Lista gärna dessa i tråden om du har tid.

Kan ju lista ett par som sträcker sig från inte allt för långsökta till inte långsökta alls.

Den mest uppenbara är enligt mig avsnittet från The Lone Gunmen där ett plan kapas av det militärindustriella komplexet och fjärrstyrs mot tvillingtornen. Avsnittet sändes samma år som attacken, på sommaren tror jag, och serien lades ned strax efteråt.

Bildrutan från Simpsons där Bart håller i ett magasin av något slag där framsidan utgörs av en bild på de två tornen samt siffran 9 som ihop med tornen kan utläsas 911.

Aftonbladets favorit och mest djupgående gräv kring attacken, scenen från Terminator när Arnold far ut från en exploderande tunnel med texten "Caution 911". Eller, det är naturligtvis inte Aftonbladets gräv men ungefär så långt de gått när det kommer till att täcka de märkligheter och oegentligheter som omger 911.

Neos pass i The Matrix med giltighetstid till 9/11 2001.

Och naturligtvis "Illuminati card game" som visar attacken mot både Pentagon och tornen, tornen lite mer träffsäkert än Pentagon.

Citat:
Återigen, jag intresserar mig inte av israeliska kopplingar enbart för att de är ”israeliska”. Det är när dessa israeliska aktörer är/tillhör säkerhetstjänster, militärer, politiker, företagsledare, MSM, storfinansen, rättsväsende, Organized crime, oligarker, sionister OCH har någon form av koppling till 9/11, som jag förbehåller mig rätten eller skyldigheten att öppet diskutera även dessa.

Trådens ”skeptiker” försöker givetvis sätta stopp för det här genom att medvetet feltolka det jag skriver och försöka få det till judehat och antisemitism och jag kan som sagt bara hänvisa läsaren till samtliga mina inlägg på forumet för att själva försäkra sig om att så inte är fallet.

Det är JUST den typen av ohederlig argumentation som spär på gammal unken antisemitism och ger mörkerkrafterna vatten på sin kvarn. Sluta med det.

Judar ≠ Israeler ≠ Sionister

Mitt nazi-raljerande var menat som sarkastiskt och ironiskt till dem som paniskt och maniskt gapar om anti-semitism så fort judar, Israel eller israeler nämns i negativa sammanhang. Jag har själv tagit upp israeliska kopplingar till attacken både i denna och andra trådar. Tex är Fox News granskning av israelkopplingen mycket intressant. Reportaget finns såklart inte längre att se på Fox hemsida men ligger förmodligen ute på Youtube om du ännu inte sett det, rekommenderas.
Citera
2017-11-15, 20:39
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Daniel Lewin

Seat 9B. “Daniel Lewin
Vänta lite här nu... För bara några månader så tjatade du sida upp och sida ned om det var controlled demolitions som sänkte byggnaderna.

Varför är du plötsligt intresserad utav vem som var ombord på flygplanen om dessa ändå bara hade en vilseledande funktion att fylla?

Kan du förklara din teori i sin helhet eller erkänna att alla dina spaltkilometer om CD bara var korkat trams?

Förklara gärna varför din senaste konspirationsteori skulle vara ett skit bättre än din föregående.

Citat:
Förklara. Citera. Källhänvisa. Argumentera. ÄG din ståndpunkt.
Citera
2017-11-15, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Sekund, minut och timvisaren ska samtliga stå på 11? Jag förstår inte riktigt relevansen.
11, som i 9/11. Jag hittar inte det fotografi jag såg en tid tillbaka som var större och mer detaljerat än det jag hittat på ett par forum. Fotografen ska tydligen vara en snubbe med friends in high places, även han.

Men som sagt. Omöjligt att veta om det är äkta eller fejk.

Citat:
Det vet jag inte om han gjorde.
Om han var inblandad i konspirationen så har jag svårt att tänka mig att han dog 9/11. Visst, det finns givetvis folk som offrar sitt liv för vad de tycker är en god sak, men jag har svårt att se ett scenario där det skulle vara nödvändigt.

Har kollat runt lite på vilka som är var ansvariga för DNA-testandet och har så här långt identifierat hela tre företag/organisationer. Det verkar också helt omöjligt att kontrollera om chain of custody har följts av de inblandade och då blir ju frågan om vem som utförde labbtesterna irrelevant. Vem som helst kan ha lagt vad som helst i det undersökta testmaterialet.

Citat:
Kan ju lista ett par som sträcker sig från inte allt för långsökta till inte långsökta alls.

Den mest uppenbara är enligt mig avsnittet från The Lone Gunmen där ett plan kapas av det militärindustriella komplexet och fjärrstyrs mot tvillingtornen. Avsnittet sändes samma år som attacken, på sommaren tror jag, och serien lades ned strax efteråt.
Ja, det är en klockren s.k. ’ideation’, eller ett ’psychological set’ som det kallas inom marknadsföring. Att vänja allmänheten vid tanken på det oerhörda som komma skulle. Förekom även innan mordet på JFK.

Citat:
Bildrutan från Simpsons där Bart håller i ett magasin av något slag där framsidan utgörs av en bild på de två tornen samt siffran 9 som ihop med tornen kan utläsas 911.
Mycket svårt att avgöra, men visst, det är fullt möjligt.

Citat:
Aftonbladets favorit och mest djupgående gräv kring attacken, scenen från Terminator när Arnold far ut från en exploderande tunnel med texten "Caution 911". Eller, det är naturligtvis inte Aftonbladets gräv men ungefär så långt de gått när det kommer till att täcka de märkligheter och oegentligheter som omger 911.

Neos pass i The Matrix med giltighetstid till 9/11 2001.
Kan också vara så trivialt som att man alluderar till larmtjänst vars telefonnummer ju är 911.

Personligen tror jag däremot att man valde just det datumet för attackerna mycket omsorgsfullt just därför att 911 = katastrof.

Citat:
Och naturligtvis "Illuminati card game" som visar attacken mot både Pentagon och tornen, tornen lite mer träffsäkert än Pentagon.
Ok, kollar det.

Citat:
Mitt nazi-raljerande var menat som sarkastiskt och ironiskt till dem som paniskt och maniskt gapar om anti-semitism så fort judar, Israel eller israeler nämns i negativa sammanhang. Jag har själv tagit upp israeliska kopplingar till attacken både i denna och andra trådar. Tex är Fox News granskning av israelkopplingen mycket intressant. Reportaget finns såklart inte längre att se på Fox hemsida men ligger förmodligen ute på Youtube om du ännu inte sett det, rekommenderas.
Jo, jag förstod det och jag riktade mig inte till dig i mitt inläggs avslutande del. Sorry om det blev otydligt.
Citera
2017-11-16, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Att militären på den här tiden inte hade radartäckning över inlandet har diskuterats flitigt - om det var det du menade?

Nja, att planen kapades i dom här ganska smala områdena där det inte fanns radartäckning. Att planen hade samma mönster, och att kaparna verkade känna till något som är hemligt....
Citera
2017-11-16, 23:10
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blue2000
Nja, att planen kapades i dom här ganska smala områdena där det inte fanns radartäckning. Att planen hade samma mönster, och att kaparna verkade känna till något som är hemligt....

Den enda jag läst om tidigare är Flight 77 som vände i området där Langley BORDE haft radartäckning men hade tekniska problem. Å andra sidan hade väl Bedford täckning över samma område - men kanske inte uppmärksammade området då det var Langleys ansvar. Hursomhelst känns det rätt irrelevant - skälet som uppges av konspirationsteoretiker för att vända just där är att det skulle inte märkas och man skulle hinna ifrån att bli ikappflugna av jaktplan. Men om det sågs som ett problem så hade det väl varit enklare att kapa planet tidigare och flyga direkt mot målet - då hade inte jaktplanen haft en chans att hinna ikapp om de så legat och cirkulerat i väntan på nåt spännande att göra...
Och som sagts tidigare - vad skulle de göra - skjuta ner ett flygplan med en massa passagerare som de inte visste var på väg mot ett terrordåd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in