Citat:
Ursprungligen postat av
efterforskaren
Detta kan jag faktiskt köpa - det verkar ju märkligt av LS att gå ut i media och erkänna en CD. Han verkar ju inte vara så korkad i övrigt.
Att folk försäger sig är knappast ovanligt, nej.
Silverstein var/är fastighetsentreprenör och därmed bekant med att riva/pull byggnader. Däremot är han antagligen inte lika bekant med specialfallet att kontrollerat spränga byggnader i så kallade CD’s. Därav är det rimligt att anta att ”pull” i det här fallet just betyder det mer generella ”riva byggnaden”.
Att det skulle handla om att ”pull” = evakuera brandmännen motsägs av att dessa sedan länge redan var evakuerade vid tiden för samtalet. Sättet som Silverstein säger det på är också indikativt avseende orsak och verkan: ”And they made that decision to pull [orsak] and we [direkt] watched the building collapse [verkan]."
Citat:
Men det finns en annan detalj som jag funderat över - vet inte om det diskuterats tidigare i tråden, jag orkar inte läsa den i sin helhet. Men det gäller attacken mot Pentagon. Om det nu inte var ett flygplan som flög in i Pentagon (vilket jag inte tror), utan en missil: varför skulle en missil göra en sådan märklig och avancerad luftfärd innan målet? Borde den inte söka upp målet direkt? Eller skulle den ha programmerats att göra en tillkrånglad luftfärd innan målet för att därigenom simulera en flygplansattack?
Jag vet inte om det var ett flygplan eller missil eller bomb eller någon kombination. Jag vet däremot att det är mycket som inte stämmer med den officiella förklaringen, att mycket är hemligstämplat och att Hanjour veckorna innan sin påstådda flygning av Flight 77 inte kunde visa att han ens kunde flyga det mest enkla av flygplan, ett litet Cessna 172.
Jag håller så sakteliga på med inläsning av resten av materialet avseende just Pentagon men kan rekommendera Pilots for 9/11 Truth som en bra ingång till ämnet.